Toon posts:

Verloren data partitie terug te brengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb per ongeluk restore ipv create gekozen in Drive Image 2002 en nu is m'n partitie verdwenen (heb de procedure direct afgekapt, maar helaas...).

Ik heb de partitie mbv Fdisk weer veranderd in log. station (vrije ruimte kwam exact overeen met grootte partitie), maar de data is weg.

Is er nog een kans de data boven water te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Moet er nog even bijvertellen dat ik direct nog met Partition Magic had geprobeerd om de partitie te undeleten, maar er kwam een melding dat er geen te undeleten data was aangetroffen.
Na de Fdisk actie is de undelete optie verdwenen (logisch eigenlijk, want hij ziet hem nu gewoon als een ongeformatteerde partitie).

De partitietabel moet wel goed zijn, want de overige partities zijn nog intact en er is geen vrije ruimte.

Het gaat trouwens voor de duidelijkheid om een logisch station op een uitgebreide dospartitie.

Verwijderd

Als je met FDisk aan de gang bent geweest is het meestal wel terminaal. Er zijn wel bedrijven die er nog iets mee kunnen, maar dat wordt een hele dure reparatie ben ik bang. Zolang je maar geen gegevens op die parititie hebt gezet, want als het overschreven is is het weg.

Verwijderd

Misschien Ontrack easy recovery iets voor je!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

google ff op "GetDataBack" Leuk progje en kan een hoop. Voor FAT en NTFS :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 08:33:
Misschien Ontrack easy recovery iets voor je!
jep daar heb ik ook goeie ervaringen mee. alleen die is niet goedkoop. tenzij je de Fosi versie gebruikt zoals ik. maar die mag ik hier niet neer zetten geloof ik. ik heb met dat proggie iig al heel wat klanten blijgemaakt.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 11:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Same here, ik heb ook met FinalData al een 2x geformateerde HD weer kunnen recoveren...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met Ontrack's Easy recovery 5.12 aan de gang geweest; beschadigde partitie gekozen, voorgestelde adressen klopten keurig, maar de herstelde bestanden die hij na afloop aanbood sloegen nergens op (verkeerde partitie en verkeerde schijf), maar het programma heeft gelukkig niets gewijzigd.

M'n schijven zitten op een Promise controller, miscchien kan het programma daar niet mee overweg.

Fdisk heeft niets gewist neem ik aan, alleen de partitietabellen teruggezet.

Misschien zou ik eerst moeten formatteren en daarna nog eens proberen (de partitie wordt nu dus als ongeformatteerd gezien).

Verwijderd

nieuwste versie getdataback moet ook goed met een promise controller werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle data teruggekregen met GetDataBack 2.0 :o :o :o :o :o :o

Inderdaad geweldig programma, klein (1,5Mb) en doet alles keurig in Windows.
Je kunt steeds stappen terug om iets anders te proberen.
Volledig wizardachtig qua opzet.

FinalData is 10Mb, moet ontzettend lang zoeken en vindt niets (wil geformatteerde partitie zien).
Lost&Found werkt alleen in dos.
EasyRecovery was ook al geen succes.

En nu DriveImage maar niet meer vanuit windows starten.
Vreemd dat Powerquest een gevaarlijke actie als restore niet met een geluidje of opvallend rood venster benadrukt!
Een beetje sleur en je gaat de mist in.

Verwijderd

'Boys with toys'

Blijf er dan ook met je poten van af! ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat ook in de OM FAQ.. (check onder het kopje "hoe krijg ik data terug..") :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.