Toon posts:

Heatpipes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn CPU passief koelen. Nu heb ik gehoord dat dit mogelijk was d.m.v. een heatpipe. Weet iemand waar ik hiervoor kant en klare oplossingen kan kopen. Ik moet erbij vermelden dat het hier gaat om de towerpc

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 01:22 ]

Verwijderd

Lees die algemene FAQ nou eens joh :(

Ik pas je post deze keer aan. De volgende keer word een waarschuwing.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
On-topic: Ik kan Zalman wel aanraden.
Wat voor CPU gaat t om?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 13:59 ]

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een XP 1800+ maar die wil ik gaan vervangen voor een snellere. Voor zover ik weet verkoop zalman geen heatpipes?!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

De enige CPU cooler die ik ken met het heatpipe principe is die van Coolermaster (2 versies, zelfde heatsink, andere fans).

Een Zalman cooler kun je proberen (die waaier ofzo) maar ik denk niet dat het voldoende gaat zijn voor je 1800+ of snellere die je wil gaan aanschaffen... Heel veel succes met het passief koelen van je AMD'tje. :)

• Scatman_II
  • Laatst online: 21:17

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Passief koelen van een AMD XP 1800+....
Euh, weet je zeker dat dit kan?

Lijkt mij vrij onmogelijk...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ik wel wel een enermax voeding met een fan aan de onderkant, maar die zuigt alleen, als ik die nu eens omdraai en die fan van zalman verwijder.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben trouwens nog steeds opzoek naar een heatpipe

• Scatman_II
  • Laatst online: 21:17

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:09:
Wat doet zo'n ding precies dan?
En is zo'n ding zo efficient met kleine luchtstroom dat je er een gloeilamp van 70Watt mee onder de 50 graden kunt houden??

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

ok, heatpipes in cpu coolers zijn er niet, behalve in die ene coolermaster. Het enige wat ik je kan aanraden is een zalman 6000Cu, met een papst fan erop. Die papast fan is 23dB, maar is wel beter dan die zalman fan die er op zit op 36dB. Die papast fan kun je dan ook nog zachter laten lopen, waardoor je een zeeeeeeeeer goed gekoelde proc hebt, met weinig herrie (20dB is echt niets)

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 07 oktober 2002 @ 21:14:
[...]

Wat doet zo'n ding precies dan?
En is zo'n ding zo efficient met kleine luchtstroom dat je er een gloeilamp van 70Watt mee onder de 50 graden kunt houden??
zie http://www.benchtest.com/heat_pipe1.html. Nadeel bij Heat-pipe 3 is dat hij een extern koelelement nodig heeft.

En hier staat het principe uitgelegt: http://www.thermacore.com/hpt.htm

hier een leuk plaatje http://www.deltatronic.in...g/Bild_CPU/pipe3gross.jpg

• KneoK
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Ik wel wel een enermax voeding met een fan aan de onderkant, maar die zuigt alleen, als ik die nu eens omdraai en die fan van zalman verwijder.
NIET doen... Je blaast dan ten eerste warme lucht je kast in (lucht komt van buiten je kast, gaat door de voeding heen en is warm) en ten tweede zit er niet voor niets minimaal 1 fan op een voeding. Deze is om de voeding zelf te koelen.
Ik heb het idee dat je niet helemaal weet waar je naar zoekt. Je zoekt geen heatpipe. Die dingen kun je niet los kopen. Waar jij naar zoekt is een passieve koeler en jij denkt die in de vorm van een heatsink met heatpipe te kunnen verkrijgen.
Wat je ook denkt is dat je de processor (een AMD High-end processor) zomaar passief kunt gaan koelen. Geloof mij, lukt (bijna, op een extremeling na) niet.
Je denkt ook dat je zomaar fans in bestaande apparatuur kan omdraaien of verwijderen.

Dit is echt niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je maar eens wat tijd moet nemen om eens rustig wat faq's te lezen en een beetje door het forum te bladeren, of wat meer kennis opdoen van de onderdelen waar je mee bezig bent...
Pagina: 1