Toon posts:

[WC]optimale dikte bodemplaat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik ga over een tijdje ook mn eigen watercooling in elkaar prutsen. 'k heb toevallig een collega met een draaibank :D, moet alleen nog ff een blokje koper hier in de buurt vinden dan :/
't gaat er 1tje worden ala Danger Den maze 3, maar wat ik me nu dus afvroeg is wat is de optimale dik te van de bodemplaat ?
ik d8 ergens 0,8 cm gelezen te hebben, maar hoe dunner de bodem, hoe meer warmte weggevoert kan worden, aangezien water dat loopt beter werkt dan koper wat daar alleen maar stil zit.
Nu zal er natuurlijk wel iets zijn wat hier tegenop weegt, maar wat dan ?
vast bedankt,
Arne

Verwijderd

kijk eens naar deze site staat daar een hoop info en pics over
http://www.zerofanzone.co.uk/default.asp

je ziet vanzelf hoe hij het heeft gedaan

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

8 mm is idd het beste ja... ik gebruik zelf ook ongeveer 8 mm voor mijn waterblok :)
(nee hij is nog niet af dus ik heb nog geen specs)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:41:
ik d8 ergens 0,8 cm gelezen te hebben, maar hoe dunner de bodem, hoe meer warmte weggevoert kan worden, aangezien water dat loopt beter werkt dan koper wat daar alleen maar stil zit.
Dat is niet zo. Hoe dikker de bodem hoe meer weerstand, dat klopt. Maar hoe groter het warmte oppervlak, hoe beter de overdracht. Met een hele dunne bodemplaat kon je dus wel eens hogere temps halen.
Er zit hier dus een optimaal in. De vraag is, waar?

Deze wijsheid heb ik van een andere GoTter, JumpStart. Zie ook: [rml][ WC] ProCAST simulatie van een waterblok[/rml]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In bovengenoemd topic kun je genoeg vinden. Afhankelijk van de vorm en grootte van je blok, zal tussen 5 en 8 mm optimaal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
owkay, bedankt voor de info !
Pagina: 1