[ASP.NET] Repeater counter

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57
ter vervanging van de oude bekende
code:
1
DO WHILE NOT ObjRS.eof

gebruik ik nu

code:
1
2
3
4
5
6
7
// Hoe de regel er uiteindelijk uit moet gaan zien 
// nodeId | parentNodeId | nodeName | nodeUrl
<asp:Repeater id="ObjectsToc" runat="server">
    <ItemTemplate>
        Tree[<!--COUNTER-->] = "<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "ObjectID") %>|<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "ObjectMemberOf") %>|<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Name") %>|#";
    </ItemTemplate>
</asp:Repeater>

Met de code die hier uitgespuugd wordt, maar ik een mooie javascript tree...Maar nu het probleem...Hoe krijg ik een simpel tellertje in Tree[<!--COUNTER-->] die bij 0 begint..Ik kan helaas niet van de ObjectID's uitgaan :)

Ik kan wel in de Stored Procedure een tellertje mee laten lopen en aanspreken als een dataitem, maar dat vind ik een grote omweg...

Ik heb in de MSDN gekeken naar het repeater object, maar die heeft helaas geen property met index ofzo...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• PhoneTech
kick :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

* Een repeater heeft items, en items heeft een count.
* Zet een tellertje.

oogjes open, snaveltjes dicht

• PhoneTech
Don Facundo schreef op 07 oktober 2002 @ 16:12:
* Een repeater heeft items, en items heeft een count.
* Zet een tellertje.
Zo ver kwam ik ook wel, maar als ik in de memberlist kijk van de repeater class...kan ik dat nergens vinden :(

Edit: Zijn er nog meer manieren om door een recordset te lopen in plaats van met DataGrid, Repeater of Datalist?

thnx

Verwijderd

Met
code:
1
foreach(System.Data.DataRow dataRow in logEntries.Tables[0].Rows)
loop je door alle rijen in je tabel.
(logEntries is een DataSet)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

ms-help://MS.VSCC/MS.MSDNVS/cpref/html/frlrfsystemwebuiwebcontrolsrepeaterclassitemstopic.htm

oogjes open, snaveltjes dicht

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan het ook met een datareader doen :)
A SqlDataReader provides a forward-only, read-only pointer over data retrieved from a SQL database. To use a SqlDataReader, you declare a SqlCommand instead of a SqlDataAdapter. The SqlCommand exposes an ExecuteReader method that returns a SqlDataReader. Note also that you must explicitly open and close the SqlConnection when you use a SqlCommand. After a call to ExecuteReader, the SqlDataReader can be bound to an ASP.NET server control, as you'll see in the next section.
http://samples.gotdotnet....us/doc/webdataaccess.aspx

Verwijderd

In de ItemDataBound event handler een label vullen op de plek van de teller met de item count. ik gok 3 regels code voor de vulactie en 2 extra voor de event handler.
Pagina: 1