Toon posts:

TV kijken op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al de hele avond in de weer om mijn PC aan de TV te koppelen. Wat ik gewoon wil, is tv kijken op mijn PC. Bij voorkeur in een window, met bijvoorbeeld een mooi tooltje om te kunnen zappen. Het liefst zou ik gewoon de kabel van TV aan mijn videokaart willen aansluiten, maar dat gaat zeker niet?

Nou weet ik niet zeker of het lukt wat ik wil, want ze spreken van TV-OUT... ja OUT. Ik heb een Asus V8440 Ti4400.

Jaajaa, ik heb de tv-out faq gelezen, precies gedaan wat er staat, maar ik kom niks verder. Ook de tvtool gebruikt, maar zodra ik tvmode aanklik, springt m'n beeldscherm op standby, en op de tv blijft gewoon tv...

Heb ik voor mijn doel een "echte" tv kaart nodig? Of moet dit ook lukken met de GF4? Dat tvout kan me niet zoveel schelen, ik hoef geen games of Divx op me pc te draaien zodat ik ze op tv kan bekijken. Gaat mij juist om tv te kunnen kijken op de pc.

Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Je hebt een TV-OUT, dat wil zeggen PC -> TV, dus het beeld van je PC zou je dan op je TV kunnen krijgen. Dit gebeurt bij jou dus niet, komt waarschijnlijk omdat je tv niet op het goede kanaal is ingesteld. Wat je dus nodig zou hebben is idd een TV-IN kaart.

naar mijn weten kan je een tv-out namelijk niet ombouwen naar een tv-in (andersom wel...)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:38

Cis

Als half-leek van tv-kaarten, kan ik je vertellen dat een TV-kaart een eigen tuner heeft, zodat de zender kan worden geselecteerd.
Ik weet niet wat voor aansluiting je gebruikt (ik neem aan SVHS of Composiet, of de ouderwetse antenne?), maar theoretisch gezien: als je tv een "TV out" heeft, zou je daarmee gewoon naar je video-IN van je videokaart moeten kunnen gaan... niet naar je OUT dus...
Als dat namelijk wel mogelijk is, is het bijna onzin om een anologe videobewerkingkaart te kopen (van 270 euro)...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

hauppage wintv
gebruik hem al een jaar of 3

• Cis

Cis

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:26:
hauppage wintv
gebruik hem al een jaar of 3
Dat vroeg 'tie niet :)

Maar om even op jouw type reactie in te gaan: je hebt inderdaad voor een prikkie (50 euro) een perfect kaartje met teletekst en GOED geluid.
Denk aan bijv. Pinnacle Rave of Hauppage Wintv...

Verwijderd

Als dat namelijk wel mogelijk is, is het bijna onzin om een anologe videobewerkingkaart te kopen (van 270 euro)...
imho wil hij alleen maar tv kijken, niet meteen helemaal gaan bewerken enzo...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, super! Bedankt voor de replies!

Wordt dus een tvkaartje kopen. Dacht ik al. Hauppage zegt me wel iets, staan er niet altijd adverties met een kleine omschrijving van die dingen in CT/PCM?

Dat gedoe met tvout op de GF4 met al die kabels over de grond is niks.
Geluk allen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30

DinX

Motormuis

Je kaart heeft een TV-out, geen TV-in. Je kan dus geen tv kijken op je PC, daar heb je een tv-tuner voor nodig. Je zal dan waarschijnlijk wel een S-VHS of cinch-aansluiting hebben op je kaart. Deze verbind je met je tv. Afhankelijk van de tv heb je dus 1 van die aansluitingen, of een SCART-aansluiting (of ze allemaal).
Als je geen s-vhs of cinch aansluiting op je tv hebt maar wel een scart, kan je een stekkertje kopen wat je in de scart-aansluiting steekt. Daarin kan je dan je kabel steken.

Dan is het gewoon nog een kwestie van het juiste kanaal op je tv kiezen. Als je nu een zeer oude tv hebt is het mogelijk dat het gewoon niet gaat, of dat je zwart-wit beeld krijgt, (of dat je de aansluitingen niet hebt).

edit: weer wat reacties voor me gekomen tijdens het schrijven van dit

[ Voor 0% gewijzigd door DinX op 07-10-2002 01:16 . Reden: nr 2: "klein" foutje, tv = pc :p ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DinX schreef op 07 oktober 2002 @ 00:48:
Je kaart heeft een TV-out, geen TV-in. Je kan dus geen tv kijken op je tv, daar heb je een tv-tuner voor nodig. Je zal dan waarschijnlijk wel een S-VHS of cinch-aansluiting hebben op je kaart. Deze verbind je met je tv. Afhankelijk van de tv heb je dus 1 van die aansluitingen, of een SCART-aansluiting (of ze allemaal).
Als je geen s-vhs of cinch aansluiting op je tv hebt maar wel een scart, kan je een stekkertje kopen wat je in de scart-aansluiting steekt. Daarin kan je dan je kabel steken.

Dan is het gewoon nog een kwestie van het juiste kanaal op je tv kiezen. Als je nu een zeer oude tv hebt is het mogelijk dat het gewoon niet gaat, of dat je zwart-wit beeld krijgt, (of dat je de aansluitingen niet hebt).

edit: weer wat reacties voor me gekomen tijdens het schrijven van dit
:?

Verwijderd

Topicstarter
DinX, je bedoelt geen tv kijken op de pc, toch?

Ok. Extra vraagje. Ik wil ook programma's op kunnen nemen, dus met bv een "echte" tv kaart. Kan dit?

Oh ok, kijk wel even op de site van Hauppage, zal er vast wel omschreven staan:)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ok. Extra vraagje. Ik wil ook programma's op kunnen nemen, dus met bv een "echte" tv kaart. Kan dit?
Ja, maar gebruik de search.
Je moet wel wat CPU-power en HD-ruimte hebben.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Spice schreef op 07 oktober 2002 @ 00:52:
[...]

Ja, maar gebruik de search.
Je moet wel wat CPU-power en HD-ruimte hebben.
ja, en wat heeft dat met de TV-kaart van die jongen te maken?

ontoptic:

Als je zo'n kaart koopt (bijv. Pinnacle Rave) zit daar gewoon software bij. Drivers zal je wel ff moeten downloaden als je XP hebt, want de drivers die er bij zitten werken daar niet op (ervaring).

• Cis

Cis

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:50:
DinX, je bedoelt geen tv kijken op de pc, toch?

Oh ok, kijk wel even op de site van Hauppage, zal er vast wel omschreven staan:)
Yup... maar je krijgt geen "super"kwaliteit... en je moet VEEL HD-ruimte hebben...
een 1 ghz systeem is o.h.a. voldoende...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Het zal aan mij liggen, maar TV-uitzendingen horen op een TV thuis. Net als films. En spellen. etc. Een TV geeft een veel helderder beeld dan de meeste monitoren. Toen ik nog een 14" TVtje had keek ik toch films op dat ding ipv mijn 19" monitor. Het ziet er gewoon beter uit. Nu met mn 63cm trinitron TV aan een G400 :9~ is er geen enkele twijfel mogelijk: alles wat beweegt hoort op een echte TV! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:45:
Ok, super! Bedankt voor de replies!

Wordt dus een tvkaartje kopen. Dacht ik al. Hauppage zegt me wel iets, staan er niet altijd adverties met een kleine omschrijving van die dingen in CT/PCM?

Dat gedoe met tvout op de GF4 met al die kabels over de grond is niks.
Geluk allen!
Pas wel op met de goedkopere versies van de verschillende merken. Die ondersteunen namelijk alleen mono geluid bij tv-uitzendingen. Heb een poosje geleden namelijk een pinnacle pctv gekocht die volgens de verkoper "natuurlijk" stereo geluid ontvangt. Dus niet, want alleen de pctv pro kan dat (volgende dag omgeruild). Dus als je per sé stereo wilt, dan ben je wel iets meer euros kwijt ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:17:
Ik ben nu al de hele avond in de weer om mijn PC aan de TV te koppelen. Wat ik gewoon wil, is tv kijken op mijn PC. Bij voorkeur in een window, met bijvoorbeeld een mooi tooltje om te kunnen zappen. Het liefst zou ik gewoon de kabel van TV aan mijn videokaart willen aansluiten, maar dat gaat zeker niet?

Nou weet ik niet zeker of het lukt wat ik wil, want ze spreken van TV-OUT... ja OUT. Ik heb een Asus V8440 Ti4400.

Jaajaa, ik heb de tv-out faq gelezen, precies gedaan wat er staat, maar ik kom niks verder. Ook de tvtool gebruikt, maar zodra ik tvmode aanklik, springt m'n beeldscherm op standby, en op de tv blijft gewoon tv...

Heb ik voor mijn doel een "echte" tv kaart nodig? Of moet dit ook lukken met de GF4? Dat tvout kan me niet zoveel schelen, ik hoef geen games of Divx op me pc te draaien zodat ik ze op tv kan bekijken. Gaat mij juist om tv te kunnen kijken op de pc.

Bedankt voor de hulp!
Zonder tuner, is de enige mogelijkheid nog. Online tv.
Helaas heb ik geen sites die dit uitzenden... ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Ik ga zelf binnenkort voor een hauppage wintv dvb (kun je satelliet op aansluiten, vervolgens alle zenders softwarematig decoderen :P, zappen door alle zenders duurt dan wel ff ).

Wat overigens ook wel handig is (aangezien je je pc als tv gaat gebruiken) is om te kijken of er een afstandsbediening bij zit...

Verwijderd

is het ook mogelijk om tv te kijken op je pc via een stream verbinding? of heb je er perse een item voor nodig in je pc? op de upc site kan je tv kijken via stream alleen er staat dat je lid moet zijn van upc, overigens zeggen ze via mail dat dat niet zo is?, zijn er ook andere sites oid waar dat kan? dan bedoel ik wel echt tv dus niet van die kanalen, thx

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 09:18
Server starten met tuner, laten streamen naar je PC en walla.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

voor tele2 was er wel een draadje hier op got ..
[Tele2] Multimedia-decoder emulator

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2002. Hadden ze toen al televisie of staarden mensen toen gewoon hersenloos naar de muur? :z

Bloodsister, je hebt een topic van 6 jaar oud geschopt met een vraag waar je met werkelijk minimale eigen inzet antwoord op zou kunnen vinden. Sinds 2002 hebben we zowaar een heel subforum voor dit soort vragen geopend, Consumentenvideo. Ga daar eens de FAQ lezen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.