Toon posts:

Memory OC

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v133 moederbord het probleem daar mee is dat me fsb niet hoog wil omdat ie dan INstabiel word. Oke dan kan zeg je dan. Nu weet ik dat mijn geheugen wel een hogere klok aan kan. Ik ben dus opzoek naar een progje dat los van me FSB toch het geheugen omhoog gooit.
Zo ver ik weet kan ik dat niet in mijn bios instellen.

Verwijderd

In sommige biossen kan je een divider instellen voor je geheugenklok, in andere kan je kiezen tussen fsb of fsb + 33

Gewoon ff goed zoeken

Ik heb ff gekeken in je manual maar het kan idd niet in je bios, maar zo te zien heb je de multiplier veranderd om over te clocken. Als je FSB niet omhoog kan dan ligt het waarschijnlijk niet aan je proc maar aan je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
nee het ligt niet aan me geheugen heb op andere pc getest dat het de 150 haalt zonder fouten. Waarschijnlijk is het me moederbord of een van me pci kaarten die niet verder willen

Verwijderd

Je kunt de geheugenklok niet onafhankelijk van je FSB instellen. Dat had je zelf ook kunnen verzinnen of op kunnen zoeken. Als je geheugen 150MHz haalt, dan haal je dus bij een 3:3 fsb/mem verhouding 150MHz FSB, en bij een 3:4 fsb/mem verhouding zo'n 112MHz FSB (De verhouding kies je door 100MHz SDRAM clock of 133MHz SDRAM clock te kiezen in je bios).

Verder zou het nuttig geweest zijn als je de FSB die je wel haalt te posten. Dit is dus een searchtopic met onvolledige info. Slotje dus..

Dit topic is gesloten.