BTC 32-10-40 Naar Lite-on??

Pagina: 1
Acties:

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:59
Is het mogelijk de BTC 32-10-40 (van inkoopactie van die ene site) te flashen met lite on firmware? De BTC zou namelijk een lite on binnenwerk moeten hebben. Dit met als doel de brandtijd wat te verkorten. Oftwel naar lite on 40+ :)

Verwijderd

Denk niet dat het gaat werken... Er zal toch wel iets anders zijn dan alleen de firmware in het apparaat.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Ja hoor:
http://club.cdfreaks.com/...2502&highlight=BTC+Liteon
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=42344

Controleer eff of je frontje ongeveer hetzelfde uitziet als in bovenstaande thread, zo ja flashen maar ;) (eff rekening houden dat er 2 verschillende 32x drives zijn !!
Maar goed, ik zou zeggen, lees bovenstaande eens helemaal door dan zal het wel lukken ;) )

• jantje112
De ene werkt niet. van 32 naar 40. Ga nu die 32 - 48 proberen. Kan de drive wel weer terugflashen anders.. Enne heb er toch 3.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 13:48

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Is het al gelukt?
Ik heb er zelf ook een gekocht dus ik ben wel benieuwd. Misschien is het mogelijk om de firmware van de 40 speed BTC brander te gebruiken. Maar de vraag is hoe kom je aan die firmware. Ik heb het nergens kunnen vinden.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

jantje112 schreef op 06 oktober 2002 @ 23:46:
Dit met als doel de brandtijd wat te verkorten.
Met een foute flash kun je de brandtijd een HEEL stuk verkorten inderdaad >:)

Mother, will they like this song?

• jantje112
Nou ja.. Die van de 32s wersie naar 40 nogwat doet het niet.. en die van 32w naar 48 ook niet.. Kunt overigens gewoon de backup terugflashen dus dat bovenstaande hier is ook een beetje OVERdreven. Maar als iets fout is is het inderdaad fout.. Iemand een idee of er een 40 speed btc is?

• jantje112
Die 40 speed brander is er wel. Ook een 48 speed ik kan er alleen geen firmware of andere info over vinden. Kan iemand die een van deze heeft de firmware met MTKFLASH backuppen en deze naar mij mailen??

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
vreemd, welk firmware zit er momenteel in je 32x ?

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
waarom? Die paar seconden...
Ik heb volgens mij al ergens gelezen dat dit onzin is en dus niet mogelijk, maar je kan het altijd proberen >:)
Voor firmware, zoek de [Nl] site van btc en meel ze

Laat het ff weten of het lukt, ik heb er namelijk ook een paar :P

P4°2.0blablablablabla

• jantje112
Ik heb nu de firmware voor een 4816IM.. Eens kijken of die werkt.. ResultAAT komt pas morgen.Is zo'n werk met die telefoonlijn.

• jantje112
Deze lijkt te werken.. Nero geeft em aan als de goede brander.. nerocdspeed geeft ook aan dat ie max brandt @ 48 speed.. Maar max read speed maar 8* zegt drivespeed??
Ga ff uitgebreid testen dan horen we het morgen.. Hopen dat ie werkt, heb ik mooi een primeurtje..........

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

jantje112 schreef op 10 oktober 2002 @ 20:29:
Deze lijkt te werken.. Nero geeft em aan als de goede brander.. nerocdspeed geeft ook aan dat ie max brandt @ 48 speed.. Maar max read speed maar 8* zegt drivespeed??
Ga ff uitgebreid testen dan horen we het morgen.. Hopen dat ie werkt, heb ik mooi een primeurtje..........
Als ie werkt wil ik dat ook wel eens gaan proberen :)

• EvilVoicez942
Dat 8* lezen geef ie bij mij ook aan, geen idee waarom. Daarboven staat nog maximum, maar of dat echt gebeurt als je die aanvinkt weet ik niet

P4°2.0blablablablabla

• EvilVoicez942
Nog iemand een brander die onder zijn max. schrijven blijft? bv. 16* ipv 32*?
Bij mij is het probleem dus weg, maar ik ken er nog verscheidene die een ander besturingssysyteem draaien dan mij en daar werkt 'mijn' oplossing dus niet.

P4°2.0blablablablabla

• jantje112
Werkt. Brander doet het goed op 48 speeed volgens CAV methode. Heb met Nero getest en CloneCD. Beiden werken correct. Als iemand een mailadres geeft waar ik em naar toe kan mailen, dan kan misschien iemand de firmware plaatsen op een ftp. Ik heb een modem (kpn) en dat wordt wat veel werk om steedss te mailen. (Ben wel lekker de eerste) :*)

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik kan em wel voor je uppen. Mail het maar naar c.huntjens@home.nl

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Hoe groot is de originele firmware wat in de writer zit?
Ik heb em net proberen te backuppen en geeft ie aan dat ie 64Kb is :S
Terwijl de 48 speed ongeveer een halve MB groot is.

• jantje112
Deze is ook 512..

Met MTKFLASH Backuppen..
Iets van MTKFLASH (x) w /b file.bin moet je ff lite-on topics raadplegen werken hetzelde.. ik heb anders een backup van de 3212IM firmware ook wel.. de firmware is geupped op ftp adres.. moet ik ff opzoeken.. post ik later..

Nogmaals de firmware WERKT >:) gewoon in de drive!!!!!!

• jantje112
Pardon..

De firmware file is genaamd IJhorst.bin.. Dit is vernoemd naar mijn woonplaats..

http://members.home.nl/c.huntjens/IJhorst.zip

• jantje112
Zijn er nou meer mensen die de drive geflsht hebben naar een 48 speed? Voor de duidelijkheid, bij mij is dit SUCCESVOL gelukt.

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb em ook geflashed. Met opstarten vind ie em en in windows ook, maar als ik er een cd in doe dan blijft het lampje branden :( Dus bij mij werkt het niet.
Pagina: 1