Ik wilde een tweede harde schijf aansluiten (Seagate Medalist Pro 7200rpm 6,5 GB) om hier een image van mijn C: op te planten. Het probleem is nu dat ik in explorer die HD niet zie
. In device manager zie ik hem wel staan and "this device is working properly". Hij is aangesloten als secondary slave. Mijn CDROM is secondary master en me IBM Death Star DTLA 307045
is primary master. Die seagate is verder FAT32 geformat. Kan iemand me helpen met mijn probleem? Ik heb de search geprobeerd te gebruiken, maar krijg alleen maar topics van 100+ pagina's
zoals het grote 3Dmark topic e.d. waar ik dus geen tijd/zin voor/in heb om deze door te spitten om een potentiele oplossing te vinden. Die search moet echt veranderd worden want dit is echt waardeloos
. Iemand een oplossing? Ik zal je eeuwig dankbaar wezen
.
Verwijderd
Misschien omdat je C: ntsf is en je andere schijf fat32 dus maak van de andere schijf ook ntsf en dan lukt het vast wel
Klik op Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Systeembeheer, Computerbeheer, Schijfbeheer (te vinden onder Opslag).
Als het goed is zie je 'm daar staan als zijnde niet geactiveerd.
Selecteer 'm, klik rechts en volgens mij is het dan zoiets als Activeren etc.
Gewoon logisch de menutjes volgen (incl. formateren natuurlijk).
Suc6.
Als het goed is zie je 'm daar staan als zijnde niet geactiveerd.
Selecteer 'm, klik rechts en volgens mij is het dan zoiets als Activeren etc.
Gewoon logisch de menutjes volgen (incl. formateren natuurlijk).
Suc6.
B@rt_d@_M@n,
ik heb de engelstalige versie van XP Pofessional [met sp1]. Kan nergens iets vinden waar jij op doelt...
Darkbord,
Volgens mij maakt het niet uit als je NTFS en FAT partities naast elkaar draait.
iemand anders?
ik heb de engelstalige versie van XP Pofessional [met sp1]. Kan nergens iets vinden waar jij op doelt...
Darkbord,
Volgens mij maakt het niet uit als je NTFS en FAT partities naast elkaar draait.
iemand anders?
Verwijderd
1. Installeeer je mobo drivers opnieuw (4 in 1?)
2. Voer een repair van XP uit vanaf de cdrom.
Come-on,1. Installeeer je mobo drivers opnieuw (4 in 1?)
Engelse versie van B@rt_D@_M@n:
Rechtermuisklik op "My Computer"
Selecteer "Manage"
Open "storage"
Open "Disk Management"
Zoek naar "Disk 1" Of in iedergeval die nieuwe HDD
Probeer deze te activaten / of een Driveletter toe te kennen, en "activate the changens now"
* Equator spreekt engels & nederlands door elkaar. Maar dan begrijpt de topicstarter het tenminste
Verwijderd
Inloggen als admin.
Naar configuratie scherm.
Klassieke weergave
System Management
Computer Management
Disk Management.
Naar configuratie scherm.
Klassieke weergave
System Management
Computer Management
Disk Management.
nee ik had het probleem ook.... je moet via een boot flop naar dos gaan, even kijken welke hd's je hebt en je nieuwe hd formatten (ik had al een c: en d:, toen kwam e: er dus bij in dos --> ff het dir commando gebruiken om de lege te vinden, dus format e: gedaan). die format duurt 30 seconden (hij maakt alleen bestandssysteem aan)
Verwijderd
Dit hoeft niks uit te maken omdat hij hem al in de explorer al niet ziet. Want XP ondersteunt alle twee de bestandssystemenVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 00:20:
Misschien omdat je C: ntsf is en je andere schijf fat32 dus maak van de andere schijf ook ntsf en dan lukt het vast wel
Verwijderd
Niet iedereen bedoeld het cynisch als hij een plaatje van Claus in zijn profiel heeft. komt op mij over als een eerbetoon iig.
KLopt, maar ik vind het een beetje overdreven om wanneer zo'n man uiteindelijk is overleden, een inmemoriam plaatje als icon te gebruiken. Was hetzelfde met Pim Fortuin.
Ik begrijp best dat het niet Sick bedoelt is, kwam dit zo over, dan mijn excuses hiervoor.
* Equator is niet zo'n koningshuis liefhebber..
En daarmee bedoel ik dan niet dat ik liever Nederland zie zonder koning(in) maar al het gedoe er om heen ben ik zo verschrikkelijk zat.
Ik begrijp best dat het niet Sick bedoelt is, kwam dit zo over, dan mijn excuses hiervoor.
* Equator is niet zo'n koningshuis liefhebber..
En daarmee bedoel ik dan niet dat ik liever Nederland zie zonder koning(in) maar al het gedoe er om heen ben ik zo verschrikkelijk zat.
Ik zit momenteel niet achter me pc, maar zal vanavond nog eens kijken. Bedankt voor de tips iig.
Btw: mag het een beetje on-topic aub.
Btw: mag het een beetje on-topic aub.
Hoe kan jij NTFS partities zien onder DOS???G33RT schreef op 07 oktober 2002 @ 08:42:
nee ik had het probleem ook.... je moet via een boot flop naar dos gaan, even kijken welke hd's je hebt en je nieuwe hd formatten (ik had al een c: en d:, toen kwam e: er dus bij in dos --> ff het dir commando gebruiken om de lege te vinden, dus format e: gedaan). die format duurt 30 seconden (hij maakt alleen bestandssysteem aan)
Ik zal die FAT-harddisk eens formatten onder DOS
Als ik het advies van appelmoes opvolg dan hangt mijn pc
. Het is me trouwens opgevallen dat ie super heet wordt. Vroeger werd ie wel flink warm, maar nu kan ik hem nauwelijks vastpakken. Hij zal wel naar de klote zijn....helaas
Pagina: 1