Toon posts:

[wifi] waar encryptionkey op laptop instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 3com wireless gateway en een 3com xjack pcmcia kaartje. Ik heb alles ingesteld, alleen de encryptie lukt nog niet. Als ik 128 bits encryptie instel op de gateway en ik kies voor manual hex key generation method, dan moet ik zelf de codes samenstellen. Werkt ook allemaal.
Maar waar op mijn laptop moet ik die encryption key opgeven voor mijn pcmcia kaartje?? bij de eigenschappen van het kaartje kan ik wel opgeven dat ik 128 bits encryption wil hebben, maar ik kan de key nergens opgeven. Dus val de verbinding weg.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welk OS?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
windows xp. Als ik bij de eigenschappen van de netwerkkaart kijk bij hardware dan kan ik echt tig dingen instellen maar niet de encryption key. Wel dat ik 128 bits encryption wil gebruiken bijvoorbeeld.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Je moet de software van 3com ook installen op je laptop. ong een bestand van 30 mb...... daar kan je alles instellen.

Als je opstart dan zie je ook rechtsondering een zwart icoontje in je taakbalk.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

AleXtc schreef op 07 oktober 2002 @ 08:56:
Je moet de software van 3com ook installen op je laptop. ong een bestand van 30 mb...... daar kan je alles instellen.
[...]
Stierepoep!
Je doet rechts-klikken op je "My Network Places" ikoontje en kiest properties.
Dan rechtsklikken op je Wireless Network adapter en je kiest "View available Wireless Networks".
Daar kun je je network key invoeren. Als je d'r meerdere wilt invoeren klik je op Advanced, selekteer je je Access Point en klikt op configure

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan, maar ik kom er niet uit. Wat moet ik nu precies doen. Er zit niet of nauwelijks documentatie bij. Moet ik een nieuwe connectie maken? En dan? Kan het niet zonder de software van 3com, alleen in win xp?

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 07 oktober 2002 @ 09:23:
[...]

Stierepoep!
Je doet rechts-klikken op je "My Network Places" ikoontje en kiest properties.
Dan rechtsklikken op je Wireless Network adapter en je kiest "View available Wireless Networks".
Daar kun je je network key invoeren. Als je d'r meerdere wilt invoeren klik je op Advanced, selekteer je je Access Point en klikt op configure
Daar heb ik ook al gekeken. Bij available wireless netwoks staat idd alleen mijn netwerk (gelukkig :) ) maar daar kan ik geen key invoeren, blijft 'grijs'

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je op Advanced geklikt en de vinkjes aangezet bij
code:
1
2
3
this network requires a key for the following:
- data encryption
- network authentication

?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
nu wel :) en dan? Waar is dat network authentication eigenlijk voor?

Verwijderd

Topicstarter
tis al gelukt, slotje! thanx

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Voor de search zal ik er dan de oplossing nog even aan toe voegen (beter laat dan nooit). Je moet een codewoord dat je op je AP hebt ingeuld ook invullen bij de geavanceerde settings van je PCMCIA kaart. Dit wordt vaak de 'Passphrase' genoemd.
Ook moet de incryptie level gelijk zijn (40, 64 of 128 bit) om het te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
passphrase is idd een van de opties, maar je kunt bij mijn 3com gateway ook kiezen voor manual hex key en een of andere 3com encryptie. Je vult de code die je terug krijgt (bij passphrase) of die je hebt samengesteld in bij de geavanceerde settings van je pcmcia kaart et voila, als een zonnetje. Je hebt die software van 3com dus niet nodig. In ieder geval niet bij XP

Ik haal met encryptie aan trouwens maar ongeveer 3,6 Mbit/s is dat een beetje een normale snelheid of niet? Ik dacht dat ik toch meer richting het (theoretisch) maximum van 11 Mbit/s zou gaan. Valt me een beetje tegen. Kan dat beter?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik voor mijn vraag over de snelheid een nieuwe topic openen? Kan er niets over vinden in de search en ik wil graag wat meer info over de snelheid van wireless in het algemeen en snelheid met encryption in het bijzonder.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hangt af van je hardware. Snelheidsverlies varieert tussen de 10 en 25%.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• trankilo

Verwijderd

Topicstarter
is idd een leuke review maar de grafieken zijn niet heel nauwkeurig. Ik haal met 128 bits wep aan, ongeveer 3,6 Mbit/s. Is dat acceptabel of niet?

• trankilo
Ik heb net even wat geprobeerd en getest.

Ik heb verschillende files (10Mb tot 1500MB) binnengehaald via een Linksys Wap11 en een merk onbekend (NWN) AP. Beide verbindingen zijn natuurlijk met 128 bit code versleuteld en de resultaten zijn opmerkelijk.

Bij de Linkys stabiliseert de verbinding (mooi met grote bestanden te zien) zich op ongeveer 565 Kb/s volgens Window$.
Bij het Merk Onbekend AP krijg ik er niet meer uit als 170Kb/s En dat is in het meest gunstige geval want gemiddeld hangt de snelheid rond de 150Kb/s. :r

Window$ geeft in beide gevallen aan dat de verbinding Very Good (5 streepjes) en 11Mb/s is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook wat bestanden overgezet maar dat heb ik heel ouderwets met de hand geklokt en uitgerekend. Kun je ergens onder windows zien wat je 'down- en upload snelheid' is over een lokaal netwerk? Ik zit met m'n 3com met 3,6 Mbit/s dus nog niet zo slecht?

Verwijderd

je kan het programmatje netcps gebruiken om de snelheid van je verbinding te testen... is een simpel dos proggie maar werkt erg goed!

Verwijderd

Topicstarter
netcps is dat programma dat je op twee computers zet, je een ip adres in moet vullen en dan virtueel 100 mb ofzo overzet toch?

Verwijderd

ja klopt !

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Idd, netcps is één van de gemakkelijkste manieren om es snel je netwerk te testen op snelheid :)
Pagina: 1