Ik wil graag een ASP stats script maken voor me ftp server.
Ik zit me alleen af te vragen hoe je zoiets het beste aan kan pakken.
De layout van de logfile is als volgt:
Denk bijv aan: totale data up/down, meeste gedownlaode file etc.
De logfile kan behoorlijk groeien [5MB is zeker geen uitzondering], dus het lijkt me als ik direct van de logfile stats ga maken dat dat behoorlijk zwaar is en dat je op het eind met gigantische arrays met data komt te zitten [max grootte etc, en neemt veel geheugen in]
Een andere optie is om de logfile in een database te proppen en daarvan stats maken. Het probleem is: hoe zorg je dat de database altijd up-to-date is en dat de data uit de logfile niet dubbel in de database komt.
Alles moet op mijn workstation draaien, dus het moet niet te zwaar zijn.
Kortom: wie heeft er tips voor mij hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik zit me alleen af te vragen hoe je zoiets het beste aan kan pakken.
De layout van de logfile is als volgt:
Wat is de beste manier om van deze data stats te maken¿[4] Fri 04Oct02 22:41:15 - (000056) Receiving file h:\upload\testing\testing folders\map.pdf
[4] Fri 04Oct02 22:41:16 - (000056) Received file h:\upload\testing\testing folders\map.pdf successfully (502 Kb/sec - 72488 bytes)
[4] Tue 01Oct02 15:49:12 - (000017) Receiving file h:\upload\lc4setup.exe
[4] Tue 01Oct02 15:50:41 - (000017) Error receiving file h:\upload\lc4setup.exe, aborting (998 bytes/sec - 89063 bytes, client closed data connection)
Denk bijv aan: totale data up/down, meeste gedownlaode file etc.
De logfile kan behoorlijk groeien [5MB is zeker geen uitzondering], dus het lijkt me als ik direct van de logfile stats ga maken dat dat behoorlijk zwaar is en dat je op het eind met gigantische arrays met data komt te zitten [max grootte etc, en neemt veel geheugen in]
Een andere optie is om de logfile in een database te proppen en daarvan stats maken. Het probleem is: hoe zorg je dat de database altijd up-to-date is en dat de data uit de logfile niet dubbel in de database komt.
Alles moet op mijn workstation draaien, dus het moet niet te zwaar zijn.
Kortom: wie heeft er tips voor mij hoe ik dit het beste aan kan pakken.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/