Toon posts:

Celly 700 of PIII 500/533

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,
Ik heb een AopenAX8bc BX mamaplank slot 1 nou vraag ik jullie wat is handiger om te kopen qua snelheid. Het is een 100mhz bord!!
Ze zijn namelijk bijna even duur.
Bedankt,
Alex

Verwijderd

In het belang van de }:O: de celly700 ;)

Verder ligt het er aan. Wat doe je zoal met die bak? Ik denk dat je op zich met beste voor de celly kan gaan (ook beter te o'clocken), maar het ligt toch aan de programma's die je draait wat de beste keuze is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou toch echt serieus gaan nadenken over de P3 500/533. Die Celeron ziet er wel heel impressive uit met 700 Mhz, maar die kloterige 66 FSB gaat meer en meer in de weg zitten bij hogere clocksnelheden. Een 700 Celeron boezemt mij in ieder geval geen schrik meer in, ik zou liever voor een CPU gaan met een beter overall performance, wat een 'volwaardige' P3 beter geeft. Kijk eens naar CPU benchmarks en kijk of die optisch snellere Celeron ook echt sneller is dan de P3 in de gebieden, waar je interesses liggen.:)

Verwijderd

ik heb de celeron 2-600 op 900 mhz draaien en volgens de benchmarks is ie dan ongeveer even snel als een P3 op 780 a 790 dus... prijs snelheid gezien voor je bx moederbord is de celeron 2 een must. Ik heb een bx moederbord abit bf6. Ik vind die 66 mhz bus juist super om lekker over te klokken! Wat de celeron 2 langzamer maakt dan de andere processoren is het weinige l1 en l2 cache. Verder doet ie het perfect. Je hebt wel de kans dat de 700 versie niet zo makkelijk de 100 mhz haalt aangezien de top ongeveer bij 950 mhz ligt op dit moment van celeron 2. Dus misschien nog beter om een celly 600 te kopen. Halen meestal de 900 wel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo'n celly 600 zou kopen en ik zou deze overclocken naar 900 mhz krijg ik dan geen problemen met mijn Qlogic scsi kaart?? want ik heb een Plextor brander + Plextor cdrom speler 40x extern aan deze kaart hangen + intern een seagate barracuda 4,3 gb. Dit vraag ik omdat ik nu een celly 333 mhz heb en als ik deze overclock naar 416 met fsb van 83 mhz dan kan ik niet meer praten met mijn scsi gebeuren. Ik ben niet echt een slimmerd als het gaat om overclocken maar er moet toch een manier zou om een celly 600@900 op een Aopen BX slot 1 mamablank zodat mijn scsi kaart het blijft doen.
Bedankt en meer reactie van mensen van harte welkom.
PS Waar kan ik informatie krijgen over verschillen tussen celly II en PIII als het gaat om Benchmarks? Vergelijktabellen.
Alex

Verwijderd

Topicstarter
Nog even vergeten.
Als ik een nieuwe CPU koop is het dan handiger om een OEM of BOX versie te kopen.
Als ik toch een Celly II koop heb ik toch zo'n converterapparaat nodig.....ik heb begrepen dat die Abit SlotketIII wel goed is klopt dat?? en werkt dat wel op een Aopen mamaplank BX slot 1??
Bedankt ervaren mannen hier op Tweakers!
Alex

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
IK zou een "BOXËD" kopen. Krijg je tenminste een leuk doosje en een casebadge bij. Errug belangrijk. En al helemaal als je een Dual hebt...............like me :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Als jij je bus op 83 mhz wordt dus ook je pci opgevoerd..Daar kan die scsi dus niet tegen. Maar op 100 mhz bus wordt de bus weer netjes 33 mhz Dus dan doet je Scsi het wel weer.
het gaat namelijk zo:
83/2 = 41.5 !!(Te hoog meestal)
100/3= 33 (Origineel)
soms kun je (op de meeste abit MB die deleings factor instellen)Zoiets als: pci/cpu clock: 1/3 of 1/2

Dan kun je het dus zelf instellen anders kun je er niets aan doen >>>

systeem specs

Verwijderd

je kan het beste een celly 566 of 600 kopen. Goeie koeling erbij en op 100 Mhz bus laten draaien. Alles zou dan perfect moeten werken.

Verwijderd

ik gebruik de abit slotket III. Dat heb je wel nodig om voltage perfect te kunnen tweaken. Ik heb een Abit Bf6 en die kan alle voltage al aan MAAR. Zodra m'n moederbord ziet: oh een celeron die moet op 1,5 Volt dan kan ik em maximaal opklokken naar 1,75 Volt. Terwijl 1,75 Volt eigenlijk de standaard Voltage zou moeten zijn aangezien er geen temp verschil zit tussen 1,5 en 1,75.
Ok met de abit slotket kun je dan instellen dat de DEFAULT snelheid 1,75 Volt is en dan laat het moederbord tot 2,0 Volt toe. Die van mij draait op 1,95 Volt met een Golden Orb Superstabiel op 900 mhz.
Alles hoger dan 90 mhz fsb is veilig voor je scsi want dan zet je em op 90/3=30 mhz en klok je em iets onder wat weer veilig is.
En overklokken naar 90 mhz lukt al met 1,5 Volt (dus 810 mhz). Dus wat houd je tegen...?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus wel zo handig op een Abit Slotket3 te kopen + een golden Orb koeler.
Hier boven stond dat ik het beste een celly II 566 of een 600 mhz moet komen om eventueel over te clocken. Ik hoef dus niet naar de processoren boven de 600 mhz te kijken van de nieuwe celeron richting 700mhz. Zijn die niet makelijk op 100 mhz te krijgen.
Vertel het maak ik weet het niet.
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
IS de kans dat een Celly 566/600 mhz groter dat deze op een FSB van 100 mhz kunnen draaien als een 633,667,700 of 733.
Vertel het me want ik zie door de processoren mijn moederbord niet meer.
Bedankt

Verwijderd

ja met de 533 of de 600 heb je meer kans om op 100 mhz fsb te draaien aangezien de maximum snelheid van alle celeron 2 procs ongeveer op 900 a 950 mhz ligt op dit moment. Een 533 kan dan misschien net de 900 niet halen omdat hoger dan een 100 mhz bus intabiel kan worden. De 600 zit wat dat betreft EN in een leuke prijsklasse EN 1,5 keer 600 is 900 dus met een 100 mhz bus zit je precies op 900 mhz. Je kunt altijd pech hebben en de 900 mhz niet halen. maar boven de 850 mhz kom je ALTIJD met een celeron 600. Kijk maar op overclockers.com.

Verwijderd

Bij een 533 moet je zorgen dat je wel een 533A koopt, want anders heb je een celeron 1. En deze gaan niet zo hoog.
Pagina: 1