Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een systeem gebouwd voor een kennis. Moederbord is een Epox 4GLM+ (mATX, s478, alles onboard), en het geheel zit in een AOpen H340A mATX desktop behuizing. Omdat er 3 usb apparaten aangesloten moeten kunnen worden, wou ik een front USB module inbouwen zoals AOpen die levert.
Probleem #1:
In de connector die je op het moederbord plaatst is 1 pinnetje geblokkeerd. Op bijvoorbeeld Asus en MSI borden is dit pinnetje op het mobo ook weggelaten, maar op deze Epox dus niet. Ik heb de blokkering uit de connector gehaald zodat deze in ieder geval op het mobo geplaatst kan worden.
Probleem #2:
Na het aansluiten van bovengenoemde USB module wou de hele pc niet meer opstarten, fans gaan niet draaien, hdd spint niet op, helemaal niets. Haal ik de connector van het mobo af, dan boot de pc zonder problemen.
Andere USB module heb ik geprobeerd, dit werkt ook niet.
Op het moederbord zitten 2 USB connectors, op beide connectors werkt het niet. Ook zit er nog een 10pins connector waar COM bij staat, dit werkt ook niet.
Is de USB module niet compatible met het moederbord?
Wie heeft er een oplossing?
Thanks in advance
Probleem #1:
In de connector die je op het moederbord plaatst is 1 pinnetje geblokkeerd. Op bijvoorbeeld Asus en MSI borden is dit pinnetje op het mobo ook weggelaten, maar op deze Epox dus niet. Ik heb de blokkering uit de connector gehaald zodat deze in ieder geval op het mobo geplaatst kan worden.
Probleem #2:
Na het aansluiten van bovengenoemde USB module wou de hele pc niet meer opstarten, fans gaan niet draaien, hdd spint niet op, helemaal niets. Haal ik de connector van het mobo af, dan boot de pc zonder problemen.
Andere USB module heb ik geprobeerd, dit werkt ook niet.
Op het moederbord zitten 2 USB connectors, op beide connectors werkt het niet. Ook zit er nog een 10pins connector waar COM bij staat, dit werkt ook niet.
Is de USB module niet compatible met het moederbord?
Wie heeft er een oplossing?
Thanks in advance