[Front USB] No go @ Epox 4GLM+

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een systeem gebouwd voor een kennis. Moederbord is een Epox 4GLM+ (mATX, s478, alles onboard), en het geheel zit in een AOpen H340A mATX desktop behuizing. Omdat er 3 usb apparaten aangesloten moeten kunnen worden, wou ik een front USB module inbouwen zoals AOpen die levert.

Probleem #1:
In de connector die je op het moederbord plaatst is 1 pinnetje geblokkeerd. Op bijvoorbeeld Asus en MSI borden is dit pinnetje op het mobo ook weggelaten, maar op deze Epox dus niet. Ik heb de blokkering uit de connector gehaald zodat deze in ieder geval op het mobo geplaatst kan worden.

Probleem #2:
Na het aansluiten van bovengenoemde USB module wou de hele pc niet meer opstarten, fans gaan niet draaien, hdd spint niet op, helemaal niets. Haal ik de connector van het mobo af, dan boot de pc zonder problemen.
Andere USB module heb ik geprobeerd, dit werkt ook niet.

Op het moederbord zitten 2 USB connectors, op beide connectors werkt het niet. Ook zit er nog een 10pins connector waar COM bij staat, dit werkt ook niet.

Is de USB module niet compatible met het moederbord?

Wie heeft er een oplossing?

Thanks in advance :)

Verwijderd

Epox heeft een eigen systeem.

Stond vroeger ook altijd op hun frontpage; met een link waar je ze kon kopen.
Ik zie het nu alleen niet meer staan :(

Zelf heb ik een bracket gekocht voor een 8KTA3+ PRO bordje, bracket was even duur als die van ASUS.

• Timmert
  • Niet online
Hmm... lekker dan.
Hoe duur was die precies? Anders haal ik gewoon een externe usb hubje voor 35 euro...

Verwijderd

Timmert schreef op 06 oktober 2002 @ 23:22:
Hmm... lekker dan.
Hoe duur was die precies? Anders haal ik gewoon een externe usb hubje voor 35 euro...
10 euro oid.

• Timmert
  • Niet online
Heb ff zitten zoeken, ik kwam alleen dit tegen. Staat niet bij wat ik zoek.

edit: Ik heb nu wel dat USB ding gevonden waar toverstaf het over had (denk ik, deze?) Die gaat dus niet passen omdat ik een mATX kast heb, waar geen fullsize PCI kaartjes in passen, ik kan natuurlijk wel het 1 en ander gaan modificeren, maar das ook niet helemaal dé oplossing natuurlijk.

Iemand nog andere ideetjes?

• Timmert
  • Niet online
Toch nog ff een kickje ;)

Verwijderd

Dat wordt denk ik toch ff modden :)
Ik bedoel idd trouwens die bracket die jij postte.

Anders even naar de winkel gaan, als ik mij namelijk niet vergis zit er 1 bracket bij je moederbord.
EPOX heeft trouwens ook een goede service; misschien dat een beetje slijmen helpt :?

• Timmert
  • Niet online
Er zat inderdaad een bracket bij het moederbord, maar die was ten eerste fullsize-pci, en ten 2e was het gewoon een extra seriele poort, geen usb dus :(

Ik ga even Epox een mail sturen, en anders ga ik gewoon een hubje halen.

Modificeren zie ik niet zo zitten, niet dat ik er zelf problemen mee heb, maar ik kan het tegenover de eigenaar van die computer niet maken, die houdt daar niet zo van.
Pagina: 1