Toon posts:

past de Zalman CNPS6000CU op mijn Soltek SL75drv5??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een Soltek mobo, en wil graag een andere/stillere cooler kopen.

nu is mijn oog op de zalman gevallen, maar ik twijfel ofdat ie op mn mobo past...

mn mobo is zo ingericht dat de socket vlak onder de voeding zit, als ik de waaiers zie, dan lijken ze me aardig groot. zou de cooler nou wel of niet passen??

ter informatie; de socket zit zo vlakbij de voeding, dat als ik mn cooler of cpu wil verwisselen ik het hele mobo eruit moet halen anders kan ik het clipje niet eens indrukken...

ik hoop dat iemand me kan helpen... misschien iemand met een soltek mobo met deze cooler???

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je vraag is iets fout. Het is niet: 'is mijn mobo goed', maar 'is mijn kast goed'.

Er zijn twee plekken voor de voeding, boven en naast het moederbord. Als ie ernaast zit dan gaat het wel lukken. Zit ie erboven dan heb je veel minder ruimte.

Meet je ruimte van je socket tot de rand van je mobo eens op? Dan ga ik dat ook doen hierzo.

[edit] Ik heb zo'n 3cm vanaf me socket en ik red het gewoon ruim.

[ Voor 0% gewijzigd door sebastius op 06-10-2002 22:41 . Reden: toevoeging nuttigheid ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ok, daar heb je gelijk in... heb net gemeten en zit maar 2 cm ofzo tussen.. niet veel dus..

is ook een klein kastje hoor en de voeding zit er igg boven...

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:15
Ik heb hier een big tower te staan, maar mijn mobo zit als het ware in een apart vak. Vlak boven mijn mobo zit een stalen plaat waar de voeding op ligt. Dus volgens mij gaat dat verhaal van een grote/kleine kast hier helemaal niet op. En zowel dan zit ik hier opgescheept met een enorme kast waar ik dus helemaal niet aan heb!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmmm als ik de volgende review bekijk, dan is die Zahlman niet erg efficiënt en
handig in het gebruik. :{

Zalman CNP6500A-Cu heatsink/Fan combo.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik heb zelf ook die zalman 6000cu. Hij is lekker stil, ik ga er ook nog een grotere papst fan voor kopen dan hoor je hem niet eens meer ruisen.

FF over die maten van jouw: kijk ook ff hoe je cpu in het socket zit.
Bij mijn kast zit de voeding tegen de bovenkant aangeschroeft, dus ik kan recht op processor kijken. Veel ruimte tussen voeding en processor is er niet, zo'n 4 CM of zo. Maar de zalman ligt bij mij horizontaal als je kijkt in m'n tower. 1 kant van het blok steeks net over m'n DDR geheugen, andere kant is redelijk vrij. DUs met mijn voeding heb ik niets te maken. Wel opletten, als je voeding in de kast hangt, dus voor de processor moet die zalman niet zo hoog zijn natuurlijk dat hij de voeding raakt.

So dat was weer een verhaaltje :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1