Gegevensfout (Cyclische Redundantiecontrole)

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 21:29

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
* Allereerst wil ik even vermelden dat ik al gezocht heb op Cyclische Redundantiecontrole echter heb ik hier niet voldoende kunnen vinden van wat ik wil weten.

Omdat ik mijn harddisk ging formateren had ik mijn divx collectie overgezet van mijn maxtor 80 GB harddisk naar mijn IBM 40 GB 60GXP. Nu wilde ik nadat ik mijn maxtor had geformateerd mijn divx files weer terugzetten, maar ik kreeg echter bij enkele files (gelukkig maar 4 van 300) een gegevensfout met vermelding Cyclische Redundantiecontrole.
Ik weet dat dit inhoud dat mijn file beschadigd zijn. Ik vroeg mij echter af wat dit inhoud voor mijn IBM harddisk. Betekend het feit dat een aantal van mijn files beschadigd zijn, dat ie "gaar" aan het worden is? En zoja valt er nog iets aan te doen? Bijv. de beschadigde cluster als beschadigd laten marken zodat ze niet meer gebruikt worden? En wat kan ik eventueel doen om mijn divx'jes die ik gek genoeg nog wel kan afspelen maar niet kopiëren te redden.

nog ff de specs.

- 80 GB Maxtor
- 40 GB IBM 60 GXP (ja ik weet dat het een gare serie is :))

ps. Foutcontrole werkt niet :( Als ik deze start geeft ie na verloop van tijd aan dat ie de foutcontrole niet kan voltooien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je überhaupt de OM FAQ al gelezen :?

OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?