Toon posts:

RAID 0/1 met 1 harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mobo van Asus (p4S8x) met een onbo Raid Promise controller. Nu geeft hij aan de Primaire ATA 133 connector maar 1 harde schijf ondersteunt. Mijn vragen:

1. Voor RAID heb je toch 2 schijven nodig?
2. Hoe werkt dit dan (hij geeft bij mij aan dat hij op Raid 1 + 0 werkt en dat met een schijf)

Kan iemand mij dit uitleggen? Dit gaat mijn pet echt te boven, zelfs met de handleiding die ik al 100 gelezen heb. Ik heb nl. twee maxtor 40 gb schijven die ik in een Raid 0 opstelling wil plaatsen. Wat moet ik nu?

bvd dank

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Verwijderd

Als je een disk aansluit op een RAID controller moet er een single disk array gemaakt worden om ermee te kunnen werken. Maar het is geen échte RAID. Daar heb je inderdaad meerdere schijven voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je dan meerder disks aansluiten als je connector maar een schijf ondersteunt?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens dit is er wat er op de site van Asus staat over de Raid controller:

RAID (optional)
Support RAID 0 or RAID 1 through one ATA133 and/or two serial ATA connectors

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:48:
Hoe moet je dan meerder disks aansluiten als je connector maar een schijf ondersteunt?
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:49:
Trouwens dit is er wat er op de site van Asus staat over de Raid controller:

RAID (optional)
Support RAID 0 or RAID 1 through one ATA133 and/or two serial ATA connectors
Je kan je tekst aanpassen door op dit icoontje te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

ehmm... begrijp ik nou dat ie 1 channel heeft , daar kan je toch 2 schijven aan hangen master/slave of niet soms?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Raid werkt inderdaad alleen met meerdere drives, maar het antwoord op je vraag kun je heel simpel uit je handleiding halen.. Daar staat namelijk dat die ide-poort alleen kan worden gebruikt in combinatie met een of beide serial-ATA poorten..

Dus als je nog raid wilt draaien zul je toch aan bijv. een andere controller moeten denken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.