Toon posts:

[NFS] zeer slechte graphics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He dudes, ik heb vanmiddag die budget verzameling van Need for speed gekocht.

Hot Persuit
High Stakes
Porsche 2000

(17.50 bij bart smit)

Ik installeer hem op mijn pctje en wil lekker gaan spelen, alleen nu komt het, de graphix zijn absoluut helemaal CRAP!!!!

Ik heb alles wat ik aan kon zetten al op vol gezet (hoger dan 12.. x 7.. kan hij niet), carshading kon niet eens.

Maar de kwaliteit is hopeloos.

Ik heb de laatste Detonator drivers (40.72) erop.
Win Xp.

systeem:
P4 1.5
512 DDR
Geforce 4 Ti440 (geen superkaart, maar moet voldoen volgens mij)

Kan iemand mij helpen om het beter te krijgen, zijn er misschien nog instellingen voor m`n videokaart die ik kan aanpassen in windows ofzo??

thanx

Verwijderd

http://www.needforbetterspeed.net/contents.shtml

Kijk eens op deze site. Er zijn wat problemen met NFS en winXP. Ik heb gelezen dat er ergens een 3d patch is voor XP om nfs met de videokaarten te laten werken.

Hmmm, bij het nalezen zie ik het zo een twee drie niet meer staan, maar ik weet zeker dat er een (officiele) patch is uitgebracht om problemen met XP op te lossen.
Kijk anders even op de EA site.

Heb je overigens wel ingesteld dat hij je video kaart moet gebruiken, of staat 'ie nog op softwarematig? (gebeurde een paar dagen geleden bij mij met NFS4. kijk bij start>programs>electronic arts>nfs>3ddevice setup)

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar kan ik kiezen tussen software en Direct3d Device 1, die laatste word volgens NFS niet ondersteund

Verwijderd

Dat zegt ie bij mij ook altijd, gewoon negeren en toch op direct3d device 1 zetten. Waarschijnlijk zegt ie dit bij alle kaarten die die niet kent (dus alle kaarten die na het spel zijn uitgekomen...).

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee, nee nee.
Patches, heren! Patches!

Wat me sowieso verbaast is dat topicstarter niet eens doorheeft (of althans: aanvankelijk niet) dat hij het spel in softwaremodus speelt. Sommige mensen hebben helaas het tijdperk niet meegemaakt dat alle spellen in softwaremodus waren (dat heette toen niet eens zo, simpelweg omdat OpenGL/D3D nog niet bestonden). Anyway, Porsche 2000 zou goed moeten werken out-of-the-box. Zo niet, moet je even de nieuwste patch downloaden. Versie 3.5 is dat, uit mijn hoofd. Voor NFS 3 en 4 moet je sowieso een patch downloaden. NFS4 zit nu op versie 4.45. Ik weet niet uit mijn hoofd waar, maar met google kom je een heel eind ;)

Ik snap eigenlijk niet echt dat ze NFS3 samen met NFS4 in een pakket doen, want als je NFS4 hebt, heb je ook NFS3 maar dan 10x beter.

Slotconclusie: patches downloaden en op Direct3D Device 1 zetten (dat kan dan, zonder patch niet). Hij zegt dan weliswaar dat de device 'unsupported' is, maar dat kun je gewoon negeren.

Veel plezier

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 07 oktober 2002 @ 23:08:
Nee, nee nee.
Patches, heren! Patches!

Wat me sowieso verbaast is dat topicstarter niet eens doorheeft (of althans: aanvankelijk niet) dat hij het spel in softwaremodus speelt. Sommige mensen hebben helaas het tijdperk niet meegemaakt dat alle spellen in softwaremodus waren (dat heette toen niet eens zo, simpelweg omdat OpenGL/D3D nog niet bestonden). Anyway, Porsche 2000 zou goed moeten werken out-of-the-box. Zo niet, moet je even de nieuwste patch downloaden. Versie 3.5 is dat, uit mijn hoofd. Voor NFS 3 en 4 moet je sowieso een patch downloaden. NFS4 zit nu op versie 4.45. Ik weet niet uit mijn hoofd waar, maar met google kom je een heel eind ;)

Ik snap eigenlijk niet echt dat ze NFS3 samen met NFS4 in een pakket doen, want als je NFS4 hebt, heb je ook NFS3 maar dan 10x beter.

Slotconclusie: patches downloaden en op Direct3D Device 1 zetten (dat kan dan, zonder patch niet). Hij zegt dan weliswaar dat de device 'unsupported' is, maar dat kun je gewoon negeren.

Veel plezier
Ehh, volgens mij heeft iedereen die reageert het al over patches en de 3d device gehad. De topicstarter ad zelf al gezien dat zijn 3d kaart niet gedetecteerd was, en hij is ook gewezen op de patches.
Had dan op zijn minst bij gedragen met de link naar de patch ( http://www.needforbetters...wnload/demos/patches.html )

• Captain Pervert
Hmmm. Slordig gelezen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Speelde NFS3 altijd op mijn p200 MMX, 32 MB EDO met voodoo 2 kaart (12 MB, jawel!) -> Pas de problem. Maar nu op mijn Athlon 2000+ system met G-Force 4 4200 TI, idd schokken een beetje (hoogste resoluties), maar waar ik me meer aan erger zijn de blokkerige en niet transparante graphix als er zand of sneeuw opwaait.
Komt idd door de software modus.

Ik heb nog geen patches gedowned (binnenkort ADSL, dus aan dat soort dingen begin ik dan pas). Dus ik hoop dat dat het oplost.

• Captain Pervert
Je moet sowieso in NFS4 (in NFS3 weet ik het niet, lang niet gespeeld) een nieuwe d3da.dll downloaden. Waarvandaan weet ik zo niet, ik denk wel op een NFS fansite (misschien het eerder genoemde needforbetterspeed.com) anders kan je mij wel mailen.

De nieuwe d3da.dll lost problemen op met (ontbrekende) fog, lage fps (zelfs met kickass systeem), en het niet-kunnen-oplaan van instellingen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:31:

Geforce 4 Ti440 (geen superkaart, maar moet voldoen volgens mij)
Ehm die bestaat niet...

Denk dat je een MX 440 hebt, want een Ti 4400 is wel een superkaart :P
Pagina: 1