Toon posts:

Probleem met PC verschillende fouten!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij een vriend ook op zijn inlog want mijn systeem is heel verkloot.

Mijn probleem zit zo: Na een reboot van Windows XP kreeg ik tijdens het opstarten van me standaard programma's (PC alert III, MCafee Virusscan, Itouch etc) een beeldscherm freeze.

Ik heb mijn systeem uitgeschakeld en op nieuw opgestart maar tevergeefs ik kon niet meer normaal XP opstarten ook niet in SAFE mode allleen in VGA mode.
Dit gaf mij het idee dat ik een Videokaart probleem had.

mijn systeem op dat moment:

MSI KT3 Ultra ARU 2 Deluxe,
AMD Athlon XP 2100+ (overgeklockt op 1801mhz),
1024MB intern DDR 333mhz,
Asus NVidia GF 4 TI 4400 (Core freq: 295 MHZ Memory freq: 610 MHZ (asus tweak utility))
Promise 133 ata Lite raid controller, 2x Maxtor D740X 60 GB op 2+0 stripe mode op Promise ata 133 Raid controller onboard,
Soundblaster Audigy Platinum,
Chieftec Silver big tower 420W voeding.

Ik heb op advies van deze vriend me systeem geherinstallleert zodat ik daarna nieuwe drivers kon installeren helaas werkte dit niet en kreeg ik een foutmelding over me hardeschijven van Windows XP.

Ik heb zelfs win98 geinstalleerd maar ook dat functioneerde niet goed ik heb toen met de gedachte aan mijn video kaart hem meegenomen naar Hybz en in zijn PC gedaan waar deze vrolijk doorzoemde en zelfs verde heb geklockt om een score op 3dMark neer te zetten waarvan ik niet wist dat het kon 12XXX. Ook heb ik zijn ASUS Nvidia GF 3 ti 200 ook bij mij erin gehad en toen waren er geen problemen.

Dit gaf mij het idee dat het niet aan mijn Videokaart ligt ik heb reeds wel 512 MB erbij gezet maar wel een bijna identieke sim (nie hetzelfde merk wel dezelfde specs) Ik heb 6 casefans van 80MM maar die zouden naar mijn idee niet dit probleem mogen veroorzaken.

Ik heb op het laatst zelfs een bios update gedaan en de nieuwste VIA 4 in 1 geinstalleerd maar ook dat hielp niet.

Mijn video kaart functioneerde prima met de detonator drivers van HYBZ maar op mijn systeem sloeg mijn monitor af en toe zomaar uit en dan weer aan.

Ik hoop dat iemand hier iets uit kan halen en eventueele oplossingen kan verzinnen.

THX

Robokill

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
is dit wel wat voor V&B ? maybe wat meer voor Hardware Algemeen?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
verplaats indien nodig zou ik zeggen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Yonni schreef op 06 oktober 2002 @ 21:27:
is dit wel wat voor V&B ? maybe wat meer voor Hardware Algemeen?

HA bestaat pas een halfjaar niet meer ofzo :P

move naar OH, omdat het eigenlijk overal wel aan kan liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
best als ie maar gelezen wordt :z

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad, bij mij lag het aan het geheugen. Ik had er twee reepjes van 512 MB in zitten, één van Kingston en één van het merk "geil". Nu ik het reepje van geil eruit heb gehaald loopt mijn systeem als een zonnetje, en ik zie dat jij ook een Kingston hebt en een ander merk. Misschien dat dat het is? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou w8 ff ik zal mijn sig tijdelijk ff weghalen want zijn dus niet de juiste specs... lees aub goed het gaat hier niet om mij (Hybz) maar om een vriend van mij die op mijn account even zijn probleem post. Maar om verwarring te voorkomen zal ik mijn sig ff weghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier spreek ik even voor robokill: wat ik denk dat het belangrijkste is, is dat zijn videokaart (geforce 4 ti4400 128 MB) in zijn systeem niet goed gaat. Diezelfde kaart bij mij erin gaat perfect (12000+ 3DMark2001SE punten). Als ik mijn videokaart (een geforce 3 ti 200 64 MB bij hem erin doe dan gaat alles ineens weer goed bij hem. Wat voor conflict kan dit zijn???

• Yonni
je kan ook inloggen op jouw eigen sig hoor... of zal het probleem aan je GoT account liggen :+

edit:
HA / OH kan ook :+ 8) btw..hij staat nog in SM , sluit die maar

Verwijderd

Topicstarter
hehe nou wie weet... het is zowieso heel vaag probleem maar het gebeurt allemaal op mijn account omdat hijzelf er geen heeft. Gewoon gemakszucht dus. We zijn alleen nog geen stap verder dus pleeze lees dit en help ons!!!

• Yonni
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:22:
hehe nou wie weet... het is zowieso heel vaag probleem maar het gebeurt allemaal op mijn account omdat hijzelf er geen heeft. Gewoon gemakszucht dus. We zijn alleen nog geen stap verder dus pleeze lees dit en help ons!!!
waarom zet je dan onder de 1e post Robokill en de 1e zin suggereer je dat jouwus verkloot is dat je het vanaf daaro niet kan posten...je account dus niet op kan..maarjah..het probleem is vaag en misschien moet je een wat oudere via 4 in 1 driver proberen? 1tje die geen 8x agp ondersteunt? (zoiets las ik dacht ik in andere thread)

Verwijderd

Topicstarter
beetje vroeg kickje dit maar toch voor de nachtdieren onder ons...
Wie kan ons helpen???

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* kick nog maar eens... echt niemand die een idee heeft, dan zal ik toch maar serieus gaan overwegen naar alternate terug te gaan :(

Verwijderd

Topicstarter
laatste wanhopige kick

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

LopeZ

Too much is never enough

Doe aub ff rustig met kicken, 1x per 24uur niet 3

Verwijderd

Topicstarter
Nou we zijn eigenlijk nog geen stap verder maar we hebben wel wat meer dingen geprobeerd: Processors geswitched... zijn beiden oke.
Nog steeds doet mijn Geforce 3 het wel bij hem en zijn geforce 4 het ook bij mij. Alleen als zijn geforce 4 bij zijn eigen systeem erin zit krijgen we weer van die rare plotselinge freeze gevallen in windows. Hoe kan dit nou??? Is het een conflict tussen zijn gef4 waar mijn gef3 geen last van heeft? Dat kan maar is alsnog erg vreemd want hij heeft zn pc al maanden en heeft het altijd goed gedaan. Over drivers hoeven we het niet te hebben want die hebben we allemaal al gehad en ook meerdere biossen geprobeerd. Iedere keer hetzelfde probleem. Wat kan dit in godsnaam zijn 8)7
Pagina: 1