[W2k] Windows Update probleem

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Het klinkt mij allemaal heel amateuristisch in de oren, maar ik kan niks met deze situatie:
Ik ben ingelogd als Administrator, maar als ik Windows Update probeer te runnen zegt ie dat ik als administrator ingelogd moet zijn :? terwijl ik dat dus al ben...

Ik heb onder twee usernames proberen in te loggen, de ene de standaard Administrator account, de andere een andere, die ik tot de Administrator groep heb laten behoren.

Heb overigens SP3 erop staan.

Hij blaat dus het volgende:
"To install items from Windows Update, you must be logged on as an administrator or a member of the Administrators group. If your computer is connected to a network, network policy settings may also prevent you from completing this procedure."
maar ik moet toegeven dat mijn kennis wat betreft W2k tekortschiet, om te kunnen bepalen waar dat aan refereert. :x

[ Voor 0% gewijzigd door Buggle op 06-10-2002 21:11 . Reden: kon van belang zijn...? ]

Verwijderd

Toch niet met gpedit zitten spelen hoop ik?

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:09:
Toch niet met gpedit zitten spelen hoop ik?
Nee, die heb ik nog niet aangeraakt :D

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
niemand?

ik heb nog maar even rondgekeken in gpedit, en de optie aangaande WindowsUpdate staat op 'not configured', en die veranderen naar 'disabled' helpt niet het probleem op te lossen.

Verwijderd

Zet hem nu eens op enabled? (zolang je niets veranderd heb, zou het niet aan de instellingen die je met gpedit kunt editen liggen trouwens).

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Als ik dat op enabled zet blokkeert ie alles; denk niet dat dat bij zou dragen in het verhelpen van mijn probleem :D

Het punt is dat Windows Update mijn administrator(s) niet (h)erkent als administrators. Dat volg ik niet, aangezien ik nooit iets veranderd heb aan de instellingen!

De enige oorzaak voor dit probleem die ik kan bedenken is het installeren van Messenger terwijl SP3 install bezig was...:o
(en uiteraard de traagheid van dit K6-166MMX 64MB systeem)

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
*kick*
ik begin er nu toch echt mee in mijn maag te zitten. Niemand weet een oplossing?

voel me best wel onveilig nu.... :o

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Als je op een domein aanlogt dan kan het zijn dat de admin account niet werkt.
Verander bij het aanmeldscherm het domein van het huidige domein naar het computerdomein(computernaam is dan domein) en log dan als admin aan en probeer het dan nog eens. grote kans dat het nu wel werkt.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
bedankt voor de tip, ik ga het zo proberen.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik heb getracht dit ten uitvoer te brengen, maar ik loop tegen de volgende problemen aan:

- ten eerste kan ik bij het inloggen geen domeinnaam opgeven
- ten tweede accepteert W2k niet dezelfde naam voor computer en domein/werkgroep in de netwerkinstellingen

Ik dacht ook, ik probeer eens automatic updating te installeren, maar die zeurt dat ik SP2 moet hebben, of Windows XP. Dat terwijl bij system info toch echt Service Pack 3 staat!

Vreemd gedoe allemaal...
Pagina: 1