Toon posts:

Mijn computer "bevriest"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen!

Ik leef al een behoorlijke poos met mijn P2 266. Hij deed het altijd goed en ik zorgde goed voor hem :P
Anderhalf jaartje geleden stond mijn computer 2 maanden permanent uit door mijn afwezigheid. Toen ik het bakkie weer aanzette ging eerst de monitor met een vreselijke stank kapot, en een weekje later de Riva 128 videokaart.
Een nieuwe monitor en een TNT2 32mb later loopt mijn computer weer flex, maar na een maand of 6 begon ie afentoe zomaar te "freezen".
Ik heb ervaren bij andere computers dat als het geheugen brak is je wel vaak foutmeldingen krijgt als ongeldige bewerkingen in kernelcomponenten. Als de HD brak is dan krijg je een hoop gedoe bij het opstarten met terugzetten van oude registers enzo...
Maar op mijn compie heb ik dat alles dus NIET. Ik heb vanalles geprobeert. paar dagen geleden de HD geformatteerd, vanmiddag alles uitelkaar gehaald en de stofzuiger overal op gezet :) ...
Hoop topics hier al gelezen, en deze lijkt volgens mij het meeste op mijn probleem: scherm bevriest. Maar het verschil is dat bij andere mensen het altijd meteen zo is bij nieuwe hardware/nieuwe computers, en bij mij is het 'gekomen'.
Ik weet niet of het voorval met de monitor en de oude vidkaart er iets mee te maken heeft, maar ik dacht "ik zeg het maar ff".

Belangrijke hardware:
- Abit LX6 moederbord
- P2 266 slot-A of slot-1 (jeweetwel zon cardridge)
- 128MB geh. (4x32)
- TNT2 32mb
- SBlive! value
- Pinnacle PCTV Rave
- (DirectX8.1)

Ja dat laatste is misschien lachwekkend in een rijtje belangrijke hardware, maar als mijn computer bevriest, dan is het enige dat wel doorgaat het schermpje van de TV overlay. Zou je dan niet denken dat het NIET aan de videokaart ligt?
Ik kan geen temperaturen meten, bios ondersteund dat niet. Mijn computer bevriest random, maar het valt me op dat het wel vaker voorkomt als ik IETS doe.
(zoals het starten van trillian, resizen van TV scherm, tekenen in photoshop (in photopaint loopt ie niet vast) of het spelen van 3d spelletjes. Zou je dan niet denken dat het WEL aan de videokaart ligt?)
Iig ben ik best wel ten einde raad.
Ik ben ook arm, dus een nieuwe computer kopen zit er niet in ;(

Verwijderd

Staat je pc volledig in standaard instellingen en niet megahard getweakt/OC ?

Bedoel je met bevriezen, windows crashen? of gewoon een hardware-crash (dit is erger, kom regelmatig met via chipsetten)?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 17:33

tweakerbee

dus..?

MemTest86
CPUBurn
DFT van IBM

Test en gij zult (meer) weten.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
algabra: Bios is tweaked to the max afai er verstand van heb, maar ik heb helemaal NIETS overgeclocked.
Met bevriezen bedoel ik dat het beeld opeens stilstaat, muis reageert niet meer, num lock enzo reageren niet, ctrl alt del reageert niet, niets reageert (gek genoeg blijft de tvkaart vrolijk doorgaan, OP het scherm!) ik kan alleen reset indrukken.

tweakerbee: Die programmaatjes ken ik niet, maar denk je niet dat ze niets mis zien gaan tenzij de pc net dan vast loopt? En dan is het te laat he. Ik liet een keer SiSoft Sandra alles doorlichten en die vertelde me ook niets nuttigs.