Toon posts:

RAID Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 4 dagen heb ik raid0 draaien met 2 maxtor 80 gb schijven maar vanmiddag kreeg ik ineens een error dat mijn 2e schijf off line was. Het lijkt me niet dat de schijf kapot is omdat ik hem al in een andere computer heb getest en met S.M.A.R.T geeft hij ook geen fout. De fout houd in dat hij schijf 1 wel ziet (80 gieg) en bij schijf 2 ineens 160 gieg ziet. Behoorlijk vreemd !

Specs raid : Onboard RAID chip van Promise op gigabyte 7vrxp mobo

Halt screen :
code:
1
2
3
4
5
6
ID         Mode        Size               Track Mapping       Status
-------------------------------------------------------------------------------
1 *    1+0 Stripe      80053M           9732/255/63       Functional
2      2+0 Stripe     160107M          19456/255/63       Off line

Problem is detected with array : 2

(ik hoop dat het zo duidelijk is !)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 20:18 . Reden: Halt screen derbij ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ehmmm...waarom heb je twee aparte arrays gemaakt ?

Is helemaal niet nodig nml. dus zou die twee array's es deleten en 1-array maken met beide disken...misschien is je probleem dan ook gelijk opgelost.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:57:
Sinds 4 dagen heb ik raid0 draaien met 2 maxtor 80 gb schijven maar vanmiddag kreeg ik ineens een error dat mijn 2e schijf off line was. Het lijkt me niet dat de schijf kapot is omdat ik hem al in een andere computer heb getest en met S.M.A.R.T geeft hij ook geen fout. De fout houd in dat hij schijf 1 wel ziet (80 gieg) en bij schijf 2 ineens 160 gieg ziet. Behoorlijk vreemd !

Specs raid : Onboard RAID chip van Promise op gigabyte 7vrxp mobo

Halt screen :
code:
1
2
3
4
5
6
ID         Mode        Size               Track Mapping       Status
-------------------------------------------------------------------------------
1 *    1+0 Stripe      80053M           9732/255/63       Functional
2      2+0 Stripe     160107M          19456/255/63       Off line

Problem is detected with array : 2

(ik hoop dat het zo duidelijk is !)
Zelf heb ik hetzelfde met 2 60 gb maxtors deze geven af en toe (om de 3 sec een piep)
en de pc start niet meer op

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 07 oktober 2002 @ 09:32:
Ehmmm...waarom heb je twee aparte arrays gemaakt ?

Is helemaal niet nodig nml. dus zou die twee array's es deleten en 1-array maken met beide disken...misschien is je probleem dan ook gelijk opgelost.
Dat is het hem nu juist, ik heb geen 2 arrays aangemaakt ! Hij deelt de eerste array ineens door de helft en de 2 klopt op zich wel maar die is offline ! Gisteravond heb ik mijn array verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en alles weer opnieuw geinstalleerd maar dat ia natuurlijk neit echt een goede oplossing voor als het vaker gebeurd..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 11:05:
[...]

Dat is het hem nu juist, ik heb geen 2 arrays aangemaakt ! Hij deelt de eerste array ineens door de helft en de 2 klopt op zich wel maar die is offline ! Gisteravond heb ik mijn array verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en alles weer opnieuw geinstalleerd maar dat ia natuurlijk neit echt een goede oplossing voor als het vaker gebeurd..
Zolang je aan het testen bent is het mischien verstandig om met norton ghost een clone te maken zodat je niet stteeds uren aan het installeren bent maar in 10 min weer terug bij af.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 11:13:
[...]

Zolang je aan het testen bent is het mischien verstandig om met norton ghost een clone te maken zodat je niet stteeds uren aan het installeren bent maar in 10 min weer terug bij af.
Dank voor de tip !

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07-2025
Ik heb pcies het zelfde probleem!!

schijf is waarschijnlijk niet stuk (ben nu aan het testen) maar er staat veeeel belangrijke data op (ja ik weet -> dom geen backup)

maar is dit terug te haleN??

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07-2025
De schijven zijn inmiddels getest, met programmatuur van hdd (Western Digital) en geen enkele fout gevonden.

wat nu?? :S

als ik raid array weg gooi en nieuwe (exact dezelfde) aanmaak werkt dat?
nogmaals, het gaat dus om RAID 0 met 2x WD80GB 7200rpm 8mb op een GigaByte 8PE667 Ultra.

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijnheer heeft uit ongeduld reeds een nieuw topic geopend :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.