• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
al een lange tijd heb ik last van dit probleem, namelijk:

mn digicam maakt overdag super mooie fotos maar snachts zit er super veel ruis tussen, wat dus niet echt fijn is om te zien ;(. Ik heb net een fototje geschoten om een voorbeeld te geven.

resized: hier
origineel: hier (700kb)

Het gaat hier om een HP Photosmart 318.

Nu vroeg ik mij af of dit niet weg te werken was met een foto bewerkings programma (ik heb photoshop 7.0 en Paint shop pro 6.0)

alle hulp is welkom :)

Verwijderd

Jah ik zit dus met precies hetzelfde probleem (tevens dezelfde cam)

iemand hier een goede oplossing voor?

Verwijderd

hebben die dingen automatische iso?

Verwijderd

NeatImage is daar een goed proggie voor. Is vrij te downloaden (beperkte versie maar wel krachtig)

Verwijderd

ja maar voorkomen is beter dan genezen.
Zou mooi zijn als je de isowaarde laag kunt houden en dan met langere sluitertijden werkt

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/sky.jpg

Ben je hier tevreden mee? dan moet je ff het volgende programma downloaden: DCEnhancer van Mediachance

• bbrother
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:03:
[afbeelding]

Ben je hier tevreden mee? dan moet je ff het volgende programma downloaden: DCEnhancer van Mediachance
Gaaf! ziet er al een heel stuk beter uit :) thanks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:03:
[afbeelding]

Ik heb het idee dat Neatimage toch wel wat beter z'n werk doet .. dit ziet er nogal blurry uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:58:
[...]

Ik heb het idee dat Neatimage toch wel wat beter z'n werk doet .. dit ziet er nogal blurry uit
Xal het eens gaan proberen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Persoonlijk is dat dus exact de reden waarom ik zoiezo al geen HP digicam wil.

imho hebben die dingen ENORM veel ruis...
Niet dat mijn cam beter is ofzo (is antiek 1.3 ding), maar zoals die HP's presteren in donkere omgevingen... nee, dank je

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Ik weet niet of je het kan met je cam. Maar zet de iso waarde zelf voor night-shots.
Zet de iso dan eens laag, met een langere belichting ofzo. Hogere iso-waarden zorgen voor "verkorreling"

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DJSmiley schreef op 07 oktober 2002 @ 00:13:
Persoonlijk is dat dus exact de reden waarom ik zoiezo al geen HP digicam wil.

imho hebben die dingen ENORM veel ruis...
Niet dat mijn cam beter is ofzo (is antiek 1.3 ding), maar zoals die HP's presteren in donkere omgevingen... nee, dank je
Niet allemaal hoor :) (zie sig)
maargoed de topicstarter heeft een C318, ik heb er vorig jaar 6 gekocht voor mensen op m'n werk, en die hebben em 's nachts niet nodig. Overdag issie prima.

Verwijderd

DinX schreef op 07 oktober 2002 @ 01:04:
Ik weet niet of je het kan met je cam. Maar zet de iso waarde zelf voor night-shots.
Zet de iso dan eens laag, met een langere belichting ofzo. Hogere iso-waarden zorgen voor "verkorreling"
Heb ik ook al voorgesteld min of meer. Kennelijk kan dat niet , of de eigenaars zijn leesblind.... :/

• bbrother
  • Niet online
DinX schreef op 07 oktober 2002 @ 01:04:
nope, de cam kan niet ingesteld worden.

met flits issie trouwens in huis gewoon prima en zonder ruis oid, alleen als je dan night shots wilt maken van bijv de lucht of iets anders wortie wat minder, nja ik zal iig de genoemde programmas proberen alsk thuis ben :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36

YellowCube

Wait...what?

ik heb het probleem ook van tijd tot tijd...Balen
Het valt me trouwens op dat als je de foto print met een goede foto-printer, dat de ruis dan nagenoeg wegvalt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1