Toon posts:

Statsbox weer problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals altijd begin ik de dag fris met het checken van de stats. Wat schetst mijn verbazing?
De update duurt inmiddels al weer een uurtje of 16 nu, ik ga er maar vanuit dat er weer problemen zijn. :(
Is wel vaak de laatste tijd, misschien ontgroeit het project de server?

Verwijderd

Het is net zoals bij M$. Ze bouwen bugs in, om ze dan weer te kunnen fixen.
Ik wil mijn stats zien! NU! Er staat ook dat ze de stats niet realtime updaten, omdat dat niet belangrijk is,( en technisch niet mogelijk, ), maar dat zou wel gaaf zijn joh! Stats zijn gewoon gaaf.
Ik hoop dat ze het gouw weer gaan fixen.
Mazzl

Verwijderd

22:49 Decibel heeft een nieuwe .plan gepost.
/quote

Plan:
20-Feb-2000 21:07 (Sunday) For those of you wondering about stats for Feb. 19... no, they didn't run. I'm pretty sure we ran out of disk space again (we were VERY close when I looked today). I've cleaned out some old stuff, so we should be good to go. Rather than doing a statsrun in the middle of the day, I'll just let to-night's statsrun handle things. Sorry for any inconvenience.

/quote

waarom krijg ik steeds meer het gevoel dat ze een beetje nonchalant zijn. out of disk space? 40 Gig is toch niet zo duur meer in deze tijd?
Als het dus lukt zijn er morgen twee update geweest: van 19 en 20 february. Of hun computers zo snel zijn......?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Harddiskje erbij, stripe set aanmaken, en je kan weer effe vooruit. Weer vol? Harddiskje erbij, stripe zet uitbreiden, en daar ga je weer.
Tsja.....

Ik krijg ook steeds meer de indruk dat het project een beetje uit de handen van de organisatoren aan het lopen is.

Verwijderd

als nu iedereen gewoon flushed op deze proxy

keyproxy.tcw.cx

dan heb je pas geile stats.. 10x zoveel als die vage statbox van distributed.

kijk hier maar es: http://keyproxy.tcw.cx/byemail.html

en ja je blokjes blijven van jouw, ze worden niet onder een ander emailadres geflushed. :)

stats roelen!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LD : Gaaf ! Hoe stel ik dat dan precies in ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wildhagen:

1 Config opstarten
2 ga naar buffer updates
3 kies 6 keyservers options
4 keyserver is keyproxy.tcw.cx

klaar is wildhagen
stats daar worden volgens mij elk kwartier ofzo geupdate.
alleen hij is wel retetraag......l

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De stats worden geupdate om .10 .25 .40 en .55 (vertrektijden van lijn 10 vanaf de betafaculteit naar station Nijmegen, maar dat terzijde :-)) Op zich vind ik het prima als jullie allemaal via keyproxy.tcw.cx gaan flushen, alleen weet ik niet of ik de hele handel wel binnen 24 uur bij Distributed krijg als ik volgende week moet gaan megaflushen.

Dat de snelheid waardeloos is komt door UPC.

Als er interesse is wil ik de keyproxy wel open laten na de megaflush. Dan zonder outbuffer zodat hij alleen de blokjes telt en dan gelijk doorstuurt naar Distributed.

Verwijderd

chaos:

hmm moet je ff een scripje maken dat ie een om 00:00 snachts op 28 feb gaat flushen.. anders red je het inderdaad misschien niet op 1 dag.. gelukkig is het netwerk van upc snachts sneller

ik denk dat je zo'n 500.000 blokkies weg moet pompen (andy , team ferion en nog een zooi andere flushen bij jouw) :)

Verwijderd

oja chaos..

zet je tijd van je machine es goed ;)

• Chaos
  • Niet online
Statsproggie is een beetje wazig aan het doen, ik laat hem nu om 10 minuten over elk uur draaien anders wordt de systemload wel een beetje overdreven hoog. Mensen zoals Andy leveren erg veel logregeltjes die dat stomme scriptje dus ieder kwartier allemaal gaat lezen. :(

Ik reken zelf ook op ongeveer 500.000. De flush begint trouwens om 01:00, D. rekent in UTC. Dan moet ik tot een uur of elf 's ochtends wel een redelijke snelheid kunnen halen.

Systeemtijd staat goed, zie http://neptune.tcw.cx , daar kun je ook de systemload zien.

• Chaos
  • Niet online
/me is er inmiddels uit wat er mis was, de stats van zoveel mensen maken kostte mijn Cellie meer dan een kwartier, terwijl er ieder kwartier nieuwe stats werden gemaakt.

Het zou wel weer redelijk moeten werken. De sysload is inmiddels al terug naar 3 en nog steeds dalende.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chaos : ik zou zeggen : openlaten na MegaFlush (indien mogelijk, natuurlijk).

Ziet er namelijk wel lekker gelikt uit, beter dan die van d.n zelf :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Chaos, dus je kreeg een soort sneeuwbaleffect? De stats update was nog niet klaar, toen die alweer overnieuwbegon. En zo gaat het steeds langzamer.....ok ik snap het volgens mij
Pagina: 1