Er zijn een hoop mensen die hun eigen systeem bouwen. Voor zo ver ik weet gaat het dan altijd om systemen die gebaseerd zijn op de IA32. Dus mij leek het interessant om eens iets anders te doen, bijvoorbeeld met een PowerPC CVE van IBM of Motorola. Het probleem hierbij is dat ik er weinig (lees: geen) documentatie over dit onderwerp kan vinden. Dus ik dacht, laat ik mijn prutsende medemens eens om raad vragen. Ik kan mij voorstellen dat je een compleet ander soort moederbord (dan voor de IA32 gebruikt wordt) moet hebben om de CVE in te plempen, om maar niet te spreken over het BIOS en het besturingssysteem (zal wel Linux from scratch moeten worden). Kan het zijn dat fabrikanten als Apple een eigen moederbord (laten) bouwen ofzo?
Dus: zijn er soms hier mensen die een vergelijkbaar project achter zich hebben of mensen die anderzins ter zake kundig zijn? Ik zou wel een paar aanwijzingen kunnen gebruiken
Ik weet bijvoorbeeld niet eens of het haalbaar is qua aanschafkosten enzo.
Dus: zijn er soms hier mensen die een vergelijkbaar project achter zich hebben of mensen die anderzins ter zake kundig zijn? Ik zou wel een paar aanwijzingen kunnen gebruiken