Always outnumbered, never outgunned!
Worden er iig wel een stuk of 40 van ons allebei.
*GOEIE IA*
ze komen als ik de prijs te horen krijg van globalgimmicks morgen in de inkoopactie terechtVerwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:46:
waar kun je die tirevliegen bestelen en wat kosten ze anders pak ik wel knoopcellen en me blauwe ledjes die ik in me wiel vastmaak
Je kunt ze op meerdere plaatsen aanschaffen (zelfs in Nederland dacht ik). Het goedkoopste adres dat ik gevonden heb (en ook besteld) is http://www.kirkslights.com/available.html.Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:46:
waar kun je die tirevliegen bestelen en wat kosten ze anders pak ik wel knoopcellen en me blauwe ledjes die ik in me wiel vastmaak
Vorige week zaterdagavond besteld, maandag verstuurd vanuit VS en vrijdag ontvangen. Snelle service dus!
Oh ja, prijs: gewone $9, Pro $14, MultiColor $17
Ik heb ook (britse) sites gezien waar de gewone voor €25 aan de man worden gebracht.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
You are free to do as we tell you to

Deze met gel, led en batterij gevulde transparante kunstofblokjes
zijn gemaakt in de vorm van een ijsklontje,
bij invriezen zal de gel het licht van het ledje mooi verspreiden zodat het lijkt alsof een ijsklontje licht geeft!
(dit gaat waarschijnlijk niet goed in een grote envelop, dus er zal ook een small pakketje waarschijnlijk bij komen als optie)
ik ben benieuwd welkke prijs Bram dan gaat vragencrashtestdummy schreef op 06 oktober 2002 @ 23:03:
[...]
Je kunt ze op meerdere plaatsen aanschaffen (zelfs in Nederland dacht ik). Het goedkoopste adres dat ik gevonden heb (en ook besteld) is http://www.kirkslights.com/available.html.
Vorige week zaterdagavond besteld, maandag verstuurd vanuit VS en vrijdag ontvangen. Snelle service dus!
Oh ja, prijs: gewone $9, Pro $14, MultiColor $17
Ik heb ook (britse) sites gezien waar de gewone voor €25 aan de man worden gebracht.
Verwijderd
ik ga steeds meer uitgeven dan ik van plan wasspacy_ schreef op 06 oktober 2002 @ 23:57:
We mogen de litecubes ook gaan verkopen voor maar € 2,50 per stuk! (deze kostten op globalgimmicks zelf € 4,00)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze met gel, led en batterij gevulde transparante kunstofblokjes
zijn gemaakt in de vorm van een ijsklontje,
bij invriezen zal de gel het licht van het ledje mooi verspreiden zodat het lijkt alsof een ijsklontje licht geeft!
(dit gaat waarschijnlijk niet goed in een grote envelop, dus er zal ook een small pakketje waarschijnlijk bij komen als optie)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Ja dat vertelde Bram in dat vorige topic ergens,E-Mile schreef op 07 oktober 2002 @ 00:44:
Phatte shit that is... maar "invriezen" ?
zal wel niet helemaal naar de - 20'C hoeven hoor
Aja, das toch duidelijkE-Mile schreef op 07 oktober 2002 @ 00:44:
Phatte shit that is... maar "invriezen" ?
vereiste is natuurlijk een prometia case
moge het duidelijk zijn dat icecubes voor de horeco/feestdrankjes zijn ontworpen,Ligone schreef op 07 oktober 2002 @ 00:58:
[...]
Aja, das toch duidelijk![]()
vereiste is natuurlijk een prometia case
maar dit zal vast niet lelijk ronddrijven in je afsluitbaar transparant waterreservoirtje
of in je barcardi breezahs on the rocks!!!

ff geduld hesleeping_hollow schreef op 07 oktober 2002 @ 01:01:
Komen die ventiel dingen nou ook bij de AI, ik hoop het wel![]()
![]()
. Effe modden naar het schroefdraad van m'n fiets, of gewoon zelf zoiets produceren met 3mm leds
![]()
![]()
![]()
<-- gaat nu slaapie doen
Verwijderd
Maar heb er nu toch maar 40 bijbesteld (ok, 20x3mm, 20x5mm), met het idee dat je altijd nog wel wat kan gebruiken...
De tireflies zien er wel grappig uit, maar ik heb nog niet het vermoeden dat het legaal is. En dan nog zou ik ze zelf niet in mn auto zetten...
En zo gauw als de leds met schroefdraad er zijn, wil ik het weten, een baybus staat weer op het programma...
Verwijderd
8 keer 3 mm wit
8 keer 3 mm blauw
8 keer 5 mm wit
8 keer 5 mm blauw
twee kwartjes voor LauPro
en ik kom wel naar Assen (koffie zwart
Nette actie!
[ben benieuwd naar die schroef LED's]
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 09:35 . Reden: schroef LED voor een baybus ]
Verwijderd
, mijn plannetje wat om dat prachtige aqua resevoir te kopen en er zo een 3-tal ice cubes in te gooie"bij invriezen zal de gel het licht van het ledje mooi verspreiden"
Maare blijven die dingen ook gewoon branden? zondat dat je ze in moet vriezen? beete raar
BTW; beste IA ever. (zal ik es een IA starten @ aquacomputer.de ?
de uv en witte leds worden ook al snel meer,
ik hoop dat de rest van de kleurtjes komende week nog flink toeneemt...
Ja had ik ook al gelezen, maar er staat nergens of je die batterijen kunt vervangen....Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:47:
cubes:
De Lithium batterij geeft de Litecube een brandduur van 12 á 15 uur.
hmm, helaas.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Om die dingen zo veilig mogelijk te maken voor de consument zijn ze denk ik gesealed.
baybusAbductor schreef op 07 oktober 2002 @ 10:01:
in welke comp. onderdelen worden dan de 5mm LED's gebruikt?
Ik hoop hier snel meer info over dit soort dingen te krijgen,Gutteguttegut schreef op 07 oktober 2002 @ 09:57:
[...]
Ja had ik ook al gelezen, maar er staat nergens of je die batterijen kunt vervangen....
volgens mij zijn de batterijtjes vervangbaar, anders is het best wel zonde.
oa baybus,Abductor schreef op 07 oktober 2002 @ 10:01:
in welke comp. onderdelen worden dan de 5mm LED's gebruikt?
maar je kunt ze ook met meerdere naast elkaar gebruiken als een best wel sterke lamp.
of ze als een kerstboom overal door je kast heen hangen
aan de zijkant van plexi kun je ze ook goed gebruiken, om door het plexi heen licht te laten schijnen, en eventueel bepaalde vlakken/krassen op het plexi op te lichten.
5 mm wordt dus net zoals 3 mm voor diverse doeleinden gebruikt,
je gebruikt ze gewoon de maat die het beste ergens past.
Kan ik ze van m'n optische muis ook simpelweg vervangen of komt daar meer bij kijken?
Verwijderd
Maar ik heb topics gelezen over gekloot met het vervangen van de optische muizen leds... ik zou meer reseachren, maby de search of google. Ik heb dit soort zaken volgens mij al een keer voorbij zien komen.
All that you know, is at an end
Svenergy schreef op 07 oktober 2002 @ 10:31:
Over die gelcubes he... kan je soms door de gel-behuizing heen de led aan en uit zetten?

The birds turned into The Flying Dutchmen!
effe plaatjes ter verduidelijking:

Verwijderd
ehm kijk een post boven jesleeping_hollow schreef op 07 oktober 2002 @ 11:06:
Ik heb het effe opgezocht, als je ze met een kant op tafel slaat (oftewel heel hard neerzet), gaan ze aan. Ze gaan weer uit als je ditzelfde met de andere kant doet.
effe plaatjes ter verduidelijking:
[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd
Ga vannavond ff een hele lading blauwe, UV en witte LED's bestellen...
(ik denk allemaal maar 3mm, dat past nl altijd en de meeste apparaten hbb 3mm leds. 5mm zijn alleen maar groter, maar geven niet meer licht, dus hbb niet echt nut volgens mij, tenzij je iets hebt waar 5mm LED's in moeten natuurlijk...)
/me is al aan het bedenken waar hij al die mooie LEDjes in kan gaan gebruiken...

Verwijderd
geen zorgen anders koop ik derest wel opEskimootje schreef op 07 oktober 2002 @ 11:25:
Heey we moeten wel allemaal wat meer UV ledjes bestellen anders komen we niet aan de 1000
Verwijderd
K woon in belgie, maar ik hoop dat dat geen probleem is, ...
hier is mn bestelling, of moet ik dat mailen???
40 * witte
120 * blauwe
50 * groene
10 * oranje
20 * rood
30 * gele
50 * paars
als er iets is dat je nog moet weten (of ik) kan je me altijd mailen op coldkiller@wanadoo.be
k heb ook nog een paar 3mm leds besteld.
Ik span de kroon nu met een 460 stuks
just doing my part
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
ik betaalde bij de locale afzetter € 3,- per blauwe led! nu heb ik er gelijk 40 besteld en 10 blacklights
Restecp!
Verwijderd
De afzetter koopt het denk ik wel, en dan verkoopt hij de leds gewoon en geeft zijn omzet/winsten niet door aan de belasting en dan maakt hij dik winst daarop.
Ik denk dat hij wel hapt
Verwijderd

Doen deze nouw mee met de actie of nie ?? Zou namelijk wel heel handig zijn voor een baybus, want alleen ledjes gaat beetje moeilijk

Verwijderd
ik zal es vragen maar als goed is moeten de prijzen daar nog van komen en als ik het goed heb worden ze ook toegevoegd ja
ps. nu heb ik nog een vraag: is er animo voor weerstanden???
Verwijderd
d8 iets van 7 cent...Piksa schreef op 07 oktober 2002 @ 12:20:
hoeveel is de prijs van weerstanden normaal ??

Verwijderd
Verwijderd
Dat hangt af van welke kleur LED je hebt (een blauwe werkt op een andere spanning dan een rode). En het hangt ook af van welk voltage je op de LED aan wilt sluiten. Je hebt dus veels te veel verschillende weerstanden nodig en kan ze beter voor die 7 cent gewoon bij de lokale elektroboer halen. Scheeld jou ook een hele hoop werk voor die paar cent die je er mee kunt besparen.Piksa schreef op 07 oktober 2002 @ 12:29:
ah, wat voor weerstanden heb je eigenlijk nodig voor deze leds (ik weet effe niet hoeveel die van mij waren)
Ik weet nu bv ook nog niet hoeveel LED's van welke kleur ik op wellke spanning wil laten werken, dus ga nu ook nog geen weerstanden kopen...
Als je alleen ledjes vervangt dan heb je die toch niet nodig
Zal ik dan geen weerstanden regelen voor de IA ... zeg het maar.Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:40:
[...]
Dat hangt af van welke kleur LED je hebt (een blauwe werkt op een andere spanning dan een rode). En het hangt ook af van welk voltage je op de LED aan wilt sluiten. Je hebt dus veels te veel verschillende weerstanden nodig en kan ze beter voor die 7 cent gewoon bij de lokale elektroboer halen. Scheeld jou ook een hele hoop werk voor die paar cent die je er mee kunt besparen.
wie zegt dat als je 100 leds besteld ook ALLE leds gaat vervangen (kweet nog en neens in wat .. )001Michael schreef op 07 oktober 2002 @ 12:41:
Waar heb je die weerstandjes voor nodig
Als je alleen ledjes vervangt dan heb je die toch niet nodig
Verwijderd
Ik hoop het wel. ERRUG kewl lijkt me!..Piksa schreef op 07 oktober 2002 @ 12:18:
[...]
ik zal es vragen maar als goed is moeten de prijzen daar nog van komen en als ik het goed heb worden ze ook toegevoegd ja
en wie weet waar ik die ledjes kan vinden die ik wel vaak op iemands motorkap van de auto (bij de ruitenwissersproeidingen) zie zitten?
Verwijderd
ff bestellinkje maken
maybe kom ik er wel overheen
boutjes wacht ik op een beter quote daar deze nou op 3,75 euro staat, komt
door de moeilijke fabrikage en chroom afwerking.
Tireflys komen op 1,75 euro in blauw incl. batterijen. (bij 500 stuks)
(bij 1000 stuks 1,65 en bij 2500 stuks 1,55)
Cubes is ongeveer 33 procent goekoper als normaal, echter batteries are not
replaceble. sorry, CE certificering laat dit niet toe. 12 /15 uur plezier en
daarna alleen als decoratie. wel aan en uitte zetten.
cubes per 24 stuks-kleur
tireflys passen in een envelope en door de brievenbus, de cubes passen niet
erdoorheen.
Verwijderd
hehe ik was dat, maar ik zit nu op de 250 stuks.Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:18:
W00T dit is vet ik doe meehehe
ff bestellinkje makenmaybe word ik wel de nieuwe record houder zoals al eerder iemand 245 besteld:P hehe
maybe kom ik er wel overheen
BTW er is al een nieuwe koploper met 440 stuks !
op de exacte waardes (spanningen,vebruik) wachtten we dus nog,werstand±
Als je uitgaat van de spannings waarden die ik je reeds heb gegeven en daarbij
rekent met 15 ma stroom verbruik.
Voltage echt minus Voltage led gedeeld door 0,015 is voorschakelweerstand.
dus bv. 12 volt minus 2,7 roodled gedeeld door 0,015 is 620 ohm.
capice
hier moet de fabrikant nog op antwoorden.
Nederlander in België
Verwijderd
ze worden per 2 stuks verkocht.
Dus als je 4 stuks nodig hebt moet je 2 sets bestellen @!
dus je kunt niet mailen met je bestelling!
ja mag wel mailen over de betaling en de verzendmoeglijkheden!!!
ook voor onze zuiderburen is het mogelijk mee te doen.
ik zoek de preciese verzendkosten even uit (misschien dat dit sam sam gaat met de nederlanders) en het goedkoopst is om het geld te sturen in een niet doorzichtige stevige envelop.
stop het bijv tussen een gewoon kaartje met gefeliciteerd ofzo, en zorg dat het niet tussen het kaartje vandaan kan komen doormiddel van schuiven.
Ik zal een verzendoptie optie aanmaken ik ben belg!
Zijn bij deze wel de batta's te vervangen ?
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen gezien de lage prijsVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:25:
BTW, voor de mensen die in de tirefly`s geïnteresseerd zijn:
Misschien is het een idee om dit centraal door een Belg over te laten maken. Als er ten minste veel belgen meedoen. Dat is veel veiliger als dit.spacy_ schreef op 07 oktober 2002 @ 13:28:
Ik wil graag dat alle bestelling via laupro gaan!!!
dus je kunt niet mailen met je bestelling!
ja mag wel mailen over de betaling en de verzendmoeglijkheden!!!
ook voor onze zuiderburen is het mogelijk mee te doen.
ik zoek de preciese verzendkosten even uit (misschien dat dit sam sam gaat met de nederlanders) en het goedkoopst is om het geld te sturen in een niet doorzichtige stevige envelop.
stop het bijv tussen een gewoon kaartje met gefeliciteerd ofzo, en zorg dat het niet tussen het kaartje vandaan kan komen doormiddel van schuiven.
Ik zal een verzendoptie optie aanmaken ik ben belg!
Verwijderd
welke lage prijs :D:Dspacy_ schreef op 07 oktober 2002 @ 13:29:
[...]
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen gezien de lage prijs
maare op http://www.kirkslights.com/available.html kan je zien dat er ook tirefly`s worden verkocht per set van 2 stuks
da's een goed idee,Eskimootje schreef op 07 oktober 2002 @ 13:29:
[...]
Misschien is het een idee om dit centraal door een Belg over te laten maken. Als er ten minste veel belgen meedoen. Dat is veel veiliger als dit.
we zullen zien hoeveel belgen mee gaan doen.
dan kunnen eenmalige transactie kosten belgië -> nederland (van ongeveer € 20,-) wel een goedkoper zijn en idd veel veiliger!
Verwijderd
mwa, verzamel liever al dat geld eerst en verstuur et dan aangetekent + verzeker ing, endat is niet eens zo duurEskimootje schreef op 07 oktober 2002 @ 13:29:
[...]
Misschien is het een idee om dit centraal door een Belg over te laten maken. Als er ten minste veel belgen meedoen. Dat is veel veiliger als dit.
moeten we nu het geld gewoon op gaan sturen al de actie klaar is? lijkt me handiger om het gewoon over te maken...
[/dom]
ik ga iig backlight maken in mijn grafische rekenmachinePiksa schreef op 07 oktober 2002 @ 12:46:
wie zegt dat als je 100 leds besteld ook ALLE leds gaat vervangen (kweet nog en neens in wat .. )
en natuurlijk wat in mn bensu.
btw: voor die litecubes: moet daar ook een minimum aantal besteld worden?
en kom op jongens! iets meer van deze: [daar moeten we er ook 1000 van hebben!]
437 - LED 5 mm helder wit 619
en evt deze natuurlijk ook!
443 - LED 3 mm helder wit 414
Thug_powah schreef op 07 oktober 2002 @ 13:25:
spacy_ schreef op 07 oktober 2002 @ 13:29:
[...]
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen gezien de lage prijs
En gaat het hier om de reguliere tirefly's of de tirefly PRO.
Er zijn enkele belangrijke verschillen (PRO lampjes zijn feller, extra setje batterijen, metalen schroefdop ipv plastic).
Verder is het natuurlijk wel handig om te weten of ze in de tirefly verpakking zitten (dan zijn ze per 2 verpakt) of los geleverd worden.
CTD heeft veel interesse in veel Tirefly's
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
is het misschien handig om een bepaald persentage verzekering te rekenen bij de bestellingen.
Ik weet niet precies hoeveel er niet aankomt bij andere soorgelijke acties,
maar Piksa en ik dachten aan 4% verzekering voor de mogelijk zoekgeraakte pakjes.
voor wat per envelop gaat.
de grotere zendingen die liever een speciale verzendmethode willen zullen het aan het einde even moeten laten weten. (ook zal ik hiervoor even een optie maken)
laat even weten wat jullie hiervan vinden
overmaken is het beste ja, maar dat staat ook volgens mij al lang aangegeven bij de uitleg/info van de actieKr3Kr schreef op 07 oktober 2002 @ 14:03:
moeten we nu het geld gewoon op gaan sturen al de actie klaar is? lijkt me handiger om het gewoon over te maken...
UHm jaah en als alles goed gaat dan wat gebeurd er dan met het geld?spacy_ schreef op 07 oktober 2002 @ 14:06:
omdat er geen marge in zit (Zoals gebruikelijk bij tweaker inkoopacties)
is het misschien handig om een bepaald persentage verzekering te rekenen bij de bestellingen.
maar Piksa en ik dachten aan 4% verzekering voor de mogelijk zoekgeraakte pakjes.
de grotere zendingen die liever een speciale verzendmethode willen zullen het aan het einde even moeten laten weten. (ook zal ik hiervoor even een optie maken)
dr staat nu ook dat de litecubes in een pakketje gaan. maar die dingen zijn toch noooit 3,5 cm groot? [=max dikte brief]spacy_ schreef op 07 oktober 2002 @ 14:06:
omdat er geen marge in zit (Zoals gebruikelijk bij tweaker inkoopacties)
(van mijn fiets dan, duh)

Daar zijn nog niet alle gegevens over bekend geloof ik dus het duurt nog ff voordat die komen.Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:13:
uhm domme vraag misschien maar hoezo kan ik die tyreflys nergens op laupro vinden?
ledje om aan je wielen (vetiel) van de auto te bevestiggen, zodra je ermee rond zal rijden is een blauwe cirkel te zien. (incl batterijen) € 1,75
1
op laupro
ff F5 ramme
Tireflys komen op 1,75 euro in blauw incl. batterijenVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:25:
Is dit per set ? of per stuk
Verwijderd
Gaat het om de PRO of normale tirefly`s.
Gaat het uberhaupt wel over de echte tirefly`s of zijn et maar goedkope imitaties?
Komen ze in een metalen behuizing of van plastic?
Per hoeveel stuks worden ze verpakt (ik denk 1 maar dat staat er niet op laupro)
teruggestort lijkt me heEskimootje schreef op 07 oktober 2002 @ 14:10:
[...]
UHm jaah en als alles goed gaat dan wat gebeurd er dan met het geld?
ik heb internetbankieren dus dat lukt makkelijk...
Verwijderd
kost 5,75 d8 ik. Geeft meer garrantie dat et wel echt aankomt.
Tsja als je groot besteld dan wil je 100% zekerheid he :D:)
Verwijderd
good job.spacy_ schreef op 07 oktober 2002 @ 14:22:
Ik heb inmiddels gevraagd of het de normale of de pro tirefly's betreft,
en ook of ze dus per 1 of of 2 gaan
deze info heb ik ook nodig voor de foto's, snappie
kunne wij niet beter chatten via msn
hihi ... ik sta ook met open ogen te kijken dadelijk als ik al die ledjes moet inpakkesleeping_hollow schreef op 07 oktober 2002 @ 14:30:
Volgens mij zijn er nog nooit zoveel ledjes binnen zowinig tijd verkocht. Echt strak.
Dit topic is gesloten.