P90, heeft die koeling nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
Hee lui,

ff een vraagje. Ik wou de cooler van m'n P90 gebruiken voor m'n Geforce (2 MX), maar ik gebruik m'n pentiummetje ook nog wel. Gaat die zonder cooler overleven?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Coolribje met pasta ertussen is voldoende. Zonder coolribje lijkt me riskant, probeer het gewoon en houdt je vinger erop om te kijken of hij heel erg heet wordt, zo niet dan geen probleem...Buy the way zoŽn P90 kost toch geen drol meer ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gewoon de fan op je MX schroeven en het koelblok laten zitten, heb ik bij P75 gedaan en het werkt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Mocht ie toch te warm worden clock 'm dan naar beneden. dus bvb 75 Mhz..

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
OK, thanks guys. :D
Gaan we dat maar eens ff doen.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Ik heb de koeler van mijn p75 op mijn tnt2 gebouwd en heb een standaard socket 1 p3 koeler van 15 gulden op mijn p75 gezet draait nu stabiel op 120 mhz en dat voor 15,-
:):):):):):)

Verwijderd

Onderklokken heeft niet zoveel zin, tenminste niet bij een klein verschil als 90=>75 MHz. Wat je het beste kan doen, is Waterfall downloaden, bij elke fatsoenlijke downloadsite. Dit proggie schakelt onderdelen van je CPU uit als ze niet in gebruik zijn. m.a.w. als je gewoon in Windows bent, of Internet Explorer, dan blijft je CPU relatief koel. Gaat je CPU load omhoog, dan word-ie warmer (duh) Het schijnt zelfs dat je met dit soort proggies een Celeron 333 zonder koelrib of -fan stabiel kunt houden, als je alleen aan het tekstverwerken bent (maar dit ga ik niet uitproberen op m'n 366 @ 616 >:))

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

mijn PII 300 heeft ook geen koeler, en die doet het nog steeds....

Don't You stare there, Operate!

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb eens gebprobeert hoe heet een p100@150 kan worden voordat hij kapot gaat. werd 70 graden zonder koeler. heb er toen een peltie opgelegt met de warme kant naar de cpu en hij werd 150 graden en deed het nog perfect. Deze p100 heb ik op -80 graden trouwen op 200 Mhz gekregen. Een classic pentium werkte bij mij tussen -80 en 150 graden. Ik zie dus geen problee als je de koeler eraf sloopt.

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

euh 150 graden?
Is dat niet brandgevaarlijk :)

Verwijderd

jullie zeggen allemaal dat het wel goed komteen p-90 zonder koeling, nu heb ik geen ervaring met laaggeklokte pentiums. Maar ik kan je wel vertellen dat die koeler er niet voor niets op zit. ( ik heb 2 weken geleden een Dx-2 naar de schroothoop geholpen,omdat het me toch niets kon schelen en mijn broetje de fan's wilde hebben )

mijn advies is dan ook gewoon, laat die koeling lekker zitten, want op je GF2 Mx wil je toch wel wat spannenders. En koelers zijn echt niet zo duur hoor!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:36
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mijn PII 300 heeft ook geen koeler, en die doet het nog steeds....[/quote]M'n P3 450 op m'n werk heeft ook geen fannetje en die werkt ook :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nou ik had mijn P233 es een kwartiertje aanstaan zonder fan, alleen met koelrib.. en dat koelblokje werd me toch heet... ik kon mn vinger er niet eens 1 seconde ophouden.. het lijkt me gewoon niet gezond om een cpu zonder fan te laten draaien.. P90 kan dan misschien nog als ie niet te heet wordt.. (lees als je hem nog kan aanraken zonder letsel ;))

en die CPU van 150 graden :? smelt de hele socket dan niet weg??
Pagina: 1