Unreal Warfare, nieuw game?

Pagina: 1
Acties:

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik haal mijn pc gameplay van augustus 2002 boven en lees daar : "Vergeet natuurlijk niet dat UT 2003, Unreal 2 en een voorlopig nog redelijk geheim project Unreal Warfare ook op de agenda staan."

Warfare is toch de naam van de engine?

Volgens Gamerl.nl wordt het een massive multiplayer game. Iemand die meer weet hierover?

March of the Eagles

Verwijderd

lekker oud nieuws, is van 9 februari 2001!!!!
tis gewoon ut 2003 denk ik

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Hacku schreef op 06 oktober 2002 @ 18:55:
Ik haal mijn pc gameplay van augustus 2002 boven en lees daar : "Vergeet natuurlijk niet dat UT 2003, Unreal 2 en een voorlopig nog redelijk geheim project Unreal Warfare ook op de agenda staan."
Volgens pc gameplay is het een 3de titel.

March of the Eagles

Verwijderd

UTwarfare was toch voor de ps2 of xbox dacht ik :?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

UT warfare was idd een console titel naar mijn beleving

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Unreal Championship misschien?

March of the Eagles

• Fuelke
  • Laatst online: 20-01 21:23

Fuelke

Forza Ferrari

Welke PCGameplay (nummer) bedoel je? En op welke pagina?

Unreal 2 = voornamelijk SP
UT2003 = voornamelijk MP
Unreal Championship = UT2003 voor de X-box
Unreal Warfare = de engine van bovengenoemde spellen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
PC Gameplay nr 79 (juli-augustus nr 2002) p 9 in het midden, onder de foto van The Thing.

March of the Eagles

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43

Damian

Insane Obtrusion

Unreal Warfare is een engine, en die is oa gebruikt voor America's Army

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep Warfare is de nieuwe engine.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Fuelke
  • Laatst online: 20-01 21:23

Fuelke

Forza Ferrari

Damian schreef op 06 oktober 2002 @ 19:24:
Unreal Warfare is een engine, en die is oa gebruikt voor America's Army
AA gebruikt in feite een verbeterde Unreal Tournament engine

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Idd, Warfare is de engine zover ik weet. Unreal Championship is UT2003 in een console/Xbox jasje :)

Verwijderd

In een speciale PC Zonebijlage bij de Computer Totaal stond iets over alle unrealengine gebasseerde games.... daarin kwam ook naar voren dat er nog geen enkele licentie op de UNREAL WARFARE engine is uitgeleend....

Ook Unreal2 en UT2003 zouden niet op deze engine gemaakt worden. volgens de bijlage van PC zone

Verwijderd

Builts 0xx-3xx are the classic Unreal engine; builts 4xx-5xx are the "Tournament" engine, builts 6xx-7xx are the "Warfare" engine. The latest built available to licensees is 777. For both the Tournament and the Warfare engine at least the engine core code has been completely re-written, based on the experience with previous versions.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:43:
In een speciale PC Zonebijlage bij de Computer Totaal stond iets over alle unrealengine gebasseerde games.... daarin kwam ook naar voren dat er nog geen enkele licentie op de UNREAL WARFARE engine is uitgeleend....

Ook Unreal2 en UT2003 zouden niet op deze engine gemaakt worden. volgens de bijlage van PC zone
Volgens mij worden Thief 3 ook op de warfare engine gebouwt. :?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Unreal Warfare - Engine
Unreal 2 - Singe player, opvolger van Unreal, met uitgebreid verhaal
Unreal Tournament 2003 - Multi player, opvolger van Unreal Tournament, amper verhaal
Unreal Championship - Soort UT2003, alleen dan op de XboX

Enne, America's army draait op de Unreal Warfare engine.
EDIT: Unreal 2 gaat op een andere engine dan dan UT2003 werken, of iig een nieuwere versie ervan.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
van planetunreal.com:
No. "Warfare" is the name of Epic's next-generation Unreal engine which is being used in UT 2003, Unreal 2, Unreal Championship, and other upcoming Unreal-engine based games such as America's Army. Unreal Warfare is also the working title for a game Epic Games is currently working on, but almost nothing is known about it at this point other than it'll have guns. Don't expect to be playing Unreal Warfare until late 2003, at the very earliest.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
deus ex2 ook ;) brute game dat

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Rafe schreef op 08 oktober 2002 @ 19:51:

EDIT: Unreal 2 gaat op een andere engine dan dan UT2003 werken, of iig een nieuwere versie ervan.
Ja, één die ervoor zorgt dat de systeemeisen nog hoger gaan.

March of the Eagles

Verwijderd

Ja, idd, syteem eisen zullen wel weer omhoog gaan....

Nou heb ik me redelijk ingedekt voorlopig maar ben van mening dat iets minder eyecandy de systeem eisen sukken naar beneden zal trekken. waarom moet een texture resolutie nou precies 1024 x 1024 zijn. 960 x 960 is ook behoorlijk hoog en vreet stukken minder mb's, en geheugen op je video plank

het is toch bezopen dat Unreal2 meer als 2 GB alleen al aan textures kost

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 11:53:
Ja, idd, syteem eisen zullen wel weer omhoog gaan....

Nou heb ik me redelijk ingedekt voorlopig maar ben van mening dat iets minder eyecandy de systeem eisen sukken naar beneden zal trekken. waarom moet een texture resolutie nou precies 1024 x 1024 zijn. 960 x 960 is ook behoorlijk hoog en vreet stukken minder mb's, en geheugen op je video plank

het is toch bezopen dat Unreal2 meer als 2 GB alleen al aan textures kost
ja als iedereen zo zou denken dat zouden we nog bij de 640 kB van bill gates zitten :Z

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Tampie2000 schreef op 10 oktober 2002 @ 11:55:
[...]

ja als iedereen zo zou denken dat zouden we nog bij de 640 kB van bill gates zitten :Z
hoezo bezopen opmerking.... bedoel gewoon te zeggen dat het nog net een beetje te vroeg is om games met zulke zware graphics op de markt te zetten. met textures van 960 x 960 zou ook iedereen lopen te kwijlen.

begin 2003 vind ik meer een tijd om met zulke graphics aan te komen.

Trouwens voor UT2003 geld dat het gepresenteerd word als online multiplayer FPS, dan maken die graphics niet zo heel veel uit hoor.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 12:11:
[...]

hoezo bezopen opmerking.... bedoel gewoon te zeggen dat het nog net een beetje te vroeg is om games met zulke zware graphics op de markt te zetten. met textures van 960 x 960 zou ook iedereen lopen te kwijlen.

begin 2003 vind ik meer een tijd om met zulke graphics aan te komen.

Trouwens voor UT2003 geld dat het gepresenteerd word als online multiplayer FPS, dan maken die graphics niet zo heel veel uit hoor.
idd dan zet je toch alles op low en dan draait het uitstekend.

ok mijn opmerking is misschien een beetje overdreven, maar 960*960 of 1024*1024 maakt echt niet zoveel uit hoor, en soms moeten ontwikkelaars gewoon de lat wat hoger leggen, anders gebeurt er gewoon te weinig qua ontwikkeling enzo.

En tja, als jij vind dat 'zulke' graphics pas begin 2003 zouden moeten komen, dan koop je UT2k3 toch pas begin 2003 :? niemand verplicht je om (nu) dat spel te spelen hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 21:55

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ja inderdaad.. ben benieuwd hoe het eruit ziet als ik eenmaal een nieuwe videokaart en proc in m'n pc heb zitten :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Unreal Warfare is niet alleen de nieuwe engine, maar wordt ook een nieuwe game. Echter, er is nog geen enkel beetje informatie over dit spel verkrijgbaar, Epic houdt z'n lippen strak op elkaar. Of het een console game of een PC game wordt, nobody knows. Of het multi-player of single-player is, nobody knows. Niemand kan je er ook maar iets over vertellen, en als iemand beweert dat ie er informatie over heeft, dan is ie een grote leugenaar.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:13
Unreal 2 heeft volgens mij wel de Unreal Warfare Engine, maar dan verbeterd.
America's Army was de eerste game met de Unreal Warfare Engine. Veel spellen worden er momenteel ontwikkeld met die engine.

En Unreal Warfare is inderdaad niet alleen de Engine. Als het goed is moet er ook een spel uitkomen die zo heet. Het zou een FPS worden met RPG elementen, dus zoiets als Deus Ex, maar dan anders :P

The devil is in the details.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het zal mij niets verbazen als unreal warfare een single player game voor de xbox wordt.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 18:33
Warfare is idd. een titel waar in het "geheim" aan gewerkt word. En dat is écht zo. Hoe weet ik dat? Simpel : Ik heb een leak van Unreal 2 gespeeld, waar ook de editor bij zat. In die editor zat nog een bestands-history, met o.a. een aantal Warfare-maps erin... Helaas kon ik die niet openen :| .

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
MaRc0 schreef op 10 oktober 2002 @ 13:09:
Unreal 2 heeft volgens mij wel de Unreal Warfare Engine, maar dan verbeterd.
America's Army was de eerste game met de Unreal Warfare Engine. Veel spellen worden er momenteel ontwikkeld met die engine.

En Unreal Warfare is inderdaad niet alleen de Engine. Als het goed is moet er ook een spel uitkomen die zo heet. Het zou een FPS worden met RPG elementen, dus zoiets als Deus Ex, maar dan anders :P
De engine die unreal 2 gaat gebruiken gaat met name meer polygonen gebruiken en ingewikkeldere physics, in ut2003 heeft men dat niet gedaan omdat de controle over een MP omgeving veel moeilijker is.

Verwijderd

http://www.epicgames.com/UnrealEngine/Build633Tutorial.html

http://www.epicgames.com/actorx.jpg

http://www.gamers.nl/i/042001/987864818.jpg
Mark Poesch stated in this Q&A on UnrealCenter, published on August 30, 2001:

Q. A lot of people are wondering what the Differnce between the UW engine and the U2 engine is? Such as Niko 65 pointed out, not a lot of people know this, could you explain?

Mark’s Answer: Unreal II is based on the latest version of the Unreal engine - sometimes called the “Warfare engine” in the press and in the community. Many of our subsystems have been modified and augmented to an extent that our engine and Epic's are different. But, at its core, Unreal II is powered by the Warfare engine.

Epic's Mark Rein explained about this in this Interview on FGN Online, published 23 Jan 2001:

Q: Do you continually evolve the engine's technology and what is the Warfare engine?

A: Yes, the Unreal Engine is a constantly evolving product. The technology you're seeing in this build of the engine is the basis of what will power future Epic games including Unreal 2 (being developed by Legend Entertainment), an unannounced Xbox title and then eventually a game codenamed Unreal Warfare way down the road.

This is why you'll occasionally hear us or licensees refer to the 'Warfare' version just as we referred to the 'Tournament' version of the engine to represent the feature set of the engine built between the releases of Unreal and Unreal Tournament. The name of the engine is still the Unreal Engine but internally we'll refer to Warfare build xxx where xxx is the latest actual version number.

(Note: The "unannounced Xbox title" is UC, which was not announced yet at that time.)

Builts 0xx-3xx are the classic Unreal engine; builts 4xx-5xx are the "Tournament" engine, builts 6xx-7xx are the "Warfare" engine. The latest built available to licensees is 777. For both the Tournament and the Warfare engine at least the engine core code has been completely re-written, based on the experience with previous versions.

For more detailed information and news regarding the Unreal engine, check Epic's Unreal Engine News.
Moet zeggeen dat epic behoorlijk veel verwarring zaait rond het Unreal Warfare gebeuren.

Btw, ver voor de release vond ik ooit een site met daarop gerenderde models voor UT2003 een aantal voor U2 en een aantal voor UW (warfare). deze site was van een van de developers...
Persoonlijk ga ik er vanuit dat Unreal Warfare gewoon een werktitel is/was voor misschien wel UT2003 + updates naar 2004, 2005 etc.

zal nog ff zoeken naar dat linkje

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Het wordt dus een game.

Unreal Warfare : Unofficial pre-release FAQ
1) What is UW?

Unreal Warfare is an upcoming action computer game by Epic Games Inc.

It is a game of the Unreal games series, based on Unreal, the very successful FPS game by EpicGames from 1998.

2) Isn't UW just an engine, not a game?

No, it is confirmed by Epic that UW is an actual game in the making by Epic.

It was first confirmed by Epic's Vice President Mark Rein himself in this interview on FGN Online, published Jan 22, 2001:

… Epic VP Mark Rein, who explained, "Unreal Warfare is the title of our next game and one of our worst kept secrets. Aside from the title, we're not ready to say anything else about the project at this point."

Furthermore Cliff "CliffyB" Bleszinski confirmed it in this interview on XGR (part IV):

You know, I'm not gonna lie and say we're not working on something. Yes, we are working on a game. Yes, the name is Unreal Warfare.

He says a few more interesting things about UW, U2 and MMOFPS games in this interview, particularly in part IV. If you haven't yet, listen to it.

Last but not least, Cliffy said in this interview on GamingGroove:

I can't really say much about what I'm working on. Rest assured, it is a game. And odds are, it'll probably have guns.

I'm quoting that because of the "guns" part. I knew you'd all love to hear that UW isn't a pinball game. ;)
De rest lees je maar in die FAQ.

March of the Eagles

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Diablo3 :D

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MaRc0 schreef op 10 oktober 2002 @ 13:09:
Veel spellen worden er momenteel ontwikkeld met die engine.
Deus Ex 2 & Rainbow 6 : Raven Shield :9~ :9~

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22
[quote]Rafe schreef op 08 oktober 2002 @ 19:51:

Enne, America's army draait op de Unreal Warfare engine.
quote]

Uuuhm AA draaid niet op het Unreal Warfare engine maar op een opgepoetst Unreal Tournament 1 engine. Ze zeiden allemaal wel van dat het Unreal Warfare engine was maar later bleek toen de game uit kwam dat het het Unreal tournament 1 engine was .... ;)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Zeg, DE was toch ook nog bezig met iets dat wel een klein beetje met Unreal te maken had maar ook weer heel weinig? Was dat niet iets met ' Dark ', of ' Earth ' of zo (nee, niet dark earth :D))? Als iemand het weet; ik kan er niet meer op komen dus help!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:01:
Zeg, DE was toch ook nog bezig met iets dat wel een klein beetje met Unreal te maken had maar ook weer heel weinig? Was dat niet iets met ' Dark ', of ' Earth ' of zo (nee, niet dark earth :D))? Als iemand het weet; ik kan er niet meer op komen dus help!
Dark Sector?

March of the Eagles

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Zouden ze met Unreal Warfare niet Dark Sector bedoelen? Dit spel werd aangekondigd als opvolger van UT.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalextremes.com/renders/station1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalextremes.com/renders/weapon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalextremes.com/renders/weapon2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalextremes.com/renders/rbot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalextremes.com/renders/BountyHunter5.JPG

Meer op http://www.digitalextremes.com

March of the Eagles

Verwijderd

thx! I ow you bigtime !
Pagina: 1