Vanaf November krijg ik ook een ADSL lijn. ik blij natuurlijk maar ik mis nog het een en ander aan kennis...
Het plan:
HARDWARE

Router/modem/switch
Een deticated web server neerzetten, met daarop mijn eigen pc's... en de laptop van mijn vader
HET PROBLEEM
Ik woon op 15 meter van het huis van mijn ouders. (er zit een weg tussen)
en mijn ouders hebben een kasteelmuur (80 cm!)... Ik wou in de eerste plaats een STP CAT5 kabel leggen, dit is onmogenlijk volgens mijn vader.
Maar ik had ik vroeger nog mijn aansluiting van mijn tv vanaf het huis van mijn ouders. dit is een (nog werkende COAX lijn) die op 1 meter diep in de grond ligt.
Het gat dat daarvoor is gemaakt is handig geboeg weer dichtgemetseld) en hij komt ook nogeens in de buurt van mijn vaders werkplek uit...
De switch is enkel 100 mbit, en ook nog eens UTP.
Mijn vader vind 10mbit geen probleem... (en voor mij scheelt het uiteraard bandbreedte)
WAT NU?
*ps is mijn ADSL plan ook compleet? is een splitter en een modem voldoende?
Het plan:
HARDWARE

Router/modem/switch
SplitterRouter met ingebouwd ADSL modem (geschikt voor alle abonnementen)
Kostenbesparend doordat geen los ADSL modem noodzakelijk is
Ingebouwde 4 poorts 100Mbps ethernet switch
Met meerdere pc's op 1 internet account
IP firewall (NAT)
Ondersteunt PPP over ATM en PPP over Ethernet
HET IDEEADSL POTS Line sharing
Een deticated web server neerzetten, met daarop mijn eigen pc's... en de laptop van mijn vader
HET PROBLEEM
Ik woon op 15 meter van het huis van mijn ouders. (er zit een weg tussen)
en mijn ouders hebben een kasteelmuur (80 cm!)... Ik wou in de eerste plaats een STP CAT5 kabel leggen, dit is onmogenlijk volgens mijn vader.
Maar ik had ik vroeger nog mijn aansluiting van mijn tv vanaf het huis van mijn ouders. dit is een (nog werkende COAX lijn) die op 1 meter diep in de grond ligt.
Het gat dat daarvoor is gemaakt is handig geboeg weer dichtgemetseld) en hij komt ook nogeens in de buurt van mijn vaders werkplek uit...
De switch is enkel 100 mbit, en ook nog eens UTP.
Mijn vader vind 10mbit geen probleem... (en voor mij scheelt het uiteraard bandbreedte)
WAT NU?
*ps is mijn ADSL plan ook compleet? is een splitter en een modem voldoende?
90 euro