Toon posts:

mogelijkheden foto's toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor een vereniging een nieuwscript op te zetten. heel veel verstand van php heb ik niet, maar het standaard nieuws script is gelukt. Scriptje met berichten in database enz.
Maar het probleem is, de mensen zouden graag willen, dat als ze de tekst aan het typen zijn in een formpje ze ook een foto kunnen toevoegen.
Hoe kan ik dit nu het beste doen.
Ik heb een scriptje daarmee kan je dmv een formpje de foto in mysql zetten. Dit werkt goed. Maar dan nu nog de mogelijkheid om hem in het bericht zelf te plaatsen..

Ik hoef geen complete scripts van jullie ( zou wel makkelijk zijn natuurlijk ) maar meer de mogelijkheden. Ik heb zelf al gezocht op diverse sites maar kom er niet echt uit.

tnx anyway

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou een soort ubb-code kunnen gebruiken, of als je de gebruikers html toevertrouwd is het nog makkelijker.
Zorg dat er linkjes in komen ala:
<a href='uit_mysql_haal_script.php?naam=fotonaam.jpg'>
etc?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

je zult of voor een standaard positie voor je plaatje moeten gaan, of een soort WYSIWYG omgeving maken. Dit laatste zou je moet een javaapplet kunnen doen, of met javascript (IE-only)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
In het geval van een nieuwssite lijkt het me niet verkeerd dat 't plaatje altijd in een vast formaat op een vaste positie staat (zodat de stijl consistent is en het toevoegen van nieuws niet nodeloos veel moeite kost). In zo'n geval is het meer dan voldoende om bij het invoegen van een nieuwsbericht de gebruiker een link naar een plaatje te laten meegeven, of een plaatje te laten uploaden. In beide gevallen sla je het plaatje (of de link daarna) apart op en plaatje je 'm los van je tekst.

Verwijderd

ACM schreef op 06 oktober 2002 @ 18:14:
Je zou een soort ubb-code kunnen gebruiken...
Yep, dat kan, en dat doe je met deze functie

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 06 oktober 2002 @ 18:22:
In het geval van een nieuwssite lijkt het me niet verkeerd dat 't plaatje altijd in een vast formaat op een vaste positie staat (zodat de stijl consistent is en het toevoegen van nieuws niet nodeloos veel moeite kost). In zo'n geval is het meer dan voldoende om bij het invoegen van een nieuwsbericht de gebruiker een link naar een plaatje te laten meegeven, of een plaatje te laten uploaden. In beide gevallen sla je het plaatje (of de link daarna) apart op en plaatje je 'm los van je tekst.
Sorry voor de late reactie maar toch:

Op wat voor soort manier en met wel soort code zou ik dit kunnen doen dan? Dit zou namelijk ''de' oplossing voor mij wezen!
Pagina: 1