Toon posts:

Me pc valt steeds uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Ik heb nogal een groot probleem ;
Me pc valt steeds uit.
Ik heb net allemaal nieuwe hardware erin gedaan en zo'n beetje heel de pc vervangen.
Ik had eest me pc gruwlijk naar de vilesteinen geholpen , hij starten niet meer op en zonder beeld en deet niets meer , schade : Kapote hd videokaart moederbord
Ik heb er nu een nieuwe 10 gig hd ingedaan en een nieuw moederbord (k7vza)
En een andere video kaart.
Ik weet dat alles apart werkt.

Maar nu is het zo ;
Als ik me pc aanzet krijg ik beeld en hij start op maar hij gaat op een wilekeurig tijdstip weer uit!
Dit kan in 1 sec zijn maar ook als hij windows all heeft geladen !
Ik heb all gedacht dat de voeding ook kapot zou kunen zijn , zou dit het zijn ?
Of zou het het moederbord zijn die ik besteld heb bij een een of andere B zaak in duitseland die me samen met dit moederbord ook een defect moederbord hebben opgestuurt.

Iemand een id ?

ps weet iemand wat een RMA nr is , die gasten uit duitseland vraagen daarom maar ik vat t niet...

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
ehm... temp probleem ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Tempratuur denk ik zo. En RMA nummer is zeg maar het nummer wat je krijgt als je van garantie gebruik maakt.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Heb je niet een afstandsbusje op je moederbord plaat laten zitten?
Waar dus bij het oude moederbord wel een gaatje zat voor een schroeffie en bij deze niet..

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz , zou ik moeten gaan kijken of de fan wel aanstaat het valt me wel op dat als ik de pc een tijd niet gebruikt heb dat hij langer werkt dan dat hij net weer uit is gegaan...

Heb je niet een afstandsbusje op je moederbord plaat laten zitten?

nee volgensmij niet bolluserectus.

sdombrug , waar vind ik een RMA nr dan ?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Lijkt me inderdaad een temperatuurprobleem. Check of de koeler goed op de processor zit en of eventuele koeblokken goed op de north- en southbridge zitten. Verder kan je even in BIOS kijken hoe warm alles wordt.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 18:20:

sdombrug , waar vind ik een RMA nr dan ?
Een RMA krijg je normaal toegewezen als je een reparatieformuliertje hebt ingevuld bij je leverancier of een mailtje hebt gestuurd met het probleem.
Met dat RMA-nummer kun je het spulletje opsturen zodat zij direct weten waar het om gaat

Verwijderd

Topicstarter
ok , ik heb gekeeken of mijn proc. fan het deet en hij werkt gewoon als ik de pc aanzet

:/

Ik heb er trouwens ook zelf koelpasta op gesmeert zou het daaraan kunen ligen ?

Ik heb er minder dan een halfe drupel opgedaan , echt bijna niets dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net wat koelpasta erbij gedaan en de pc aangedaan en als een razende naar de bios gegaan.
Daar zag ik dat de temp helemaal niet zo hoog lag(25 graden ongeveer)....

Ik denk dat we het probleem hogerop moeten zoeken

Verwijderd

Tis meschien een standaard andwoord ; voeding brak? geheugen brak?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ al gecheckt :?

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24
is die processor nog wel fris? misschien is de processor een keer veel te heet geworden...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de proc. pas geleden nog ff in een andere pc gedaan , werkte gewoon , ik heb m niet lang getest maar wel langer dan in de tijd dat de pc nu uit gaat...

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[offtopic] Valt me op dat opeens allemaal mensen last hebben van vast lopers/ spontante reboots, wat is dit toch (heb ik zelf ook) [offtopic]

voeding, of misschien irq problemen, cpu gaar, temp prob

One World Concepts

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 18:20:
hmmmz , zou ik moeten gaan kijken of de fan wel aanstaat het valt me wel op dat als ik de pc een tijd niet gebruikt heb dat hij langer werkt dan dat hij net weer uit is gegaan...

Dat wijst toch echt op een teperatuurprobleem,zeker weten dat je koeler er goed opzit?

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24
of dat de koeler niet de verkeerde kant opdraait

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cooler er opnieuw opgezet Ik weet echt zeker dat hij goed zit , btw wat kan je daarnou fout aan doen ?

Ik ben bijna teneinderaad

Ik heb windows wel eens aan de praat gekreegen ...

Hij starten windows zo op maar dan start hij weer opnieuw en weer opnieuw en weer opnieuw etc ...

Wat is dit toch ?

Kapote mobo ?

Ik ben zoizo gestopt met dat Klote merk Ecs dit is echt het slechtste merk dat ik ooit heb gezien!
Alleenmaar probleemen weer een moederbord kapot gegaan van dat merk Net nieuw en stuk...

Dit is me laatste ecs heb ik deze toevalig hij net uit de doos is er ook doorheen gesleeten ?

Ik word er strond ziek van...

Btw , het valt me ook op dat hij maar aangeeft dat hij 900 mhz is toevalig hij toch echt 1200 is ...

Ik heb net aan wat getalen zittenklooten en hij doet t nu ff maar ik denk dat ie zo weer uitvalt

ik heb bij de getalen uit 100/33 ofzo gekoozen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu een andere voeding op aangesloten en zie nog niet dat hij uitvalt ...

Ik heb niet de hd en de rest aangesloten , alleen de plug op t moederbord erop gezet en de vga kabel erin gestopt , tot nutoe is er nog niets gebeurt....

Eerst ging hij hier ookal rebooten....*soms natuurlijk

Update :

Het licht niet aan de voeding , Ik heb een andere pc's voeding erop aangesloten en hij werkt nog steeds niet ...

Iemand een idee ?

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
id? ja@tmf! nee even zonder gein, ik neem aan dat je XP hebt en je hebt mischien een blauw scherm, maar XP reset hem dan leuk. zet deze optie even uit en kijk even in het log of er iets opvalt...

Verwijderd

Topicstarter
vriend , zelfs als ik de hd eruit haal gaat ie telkens rebooten .... op een wilekeurig tijdstip...

Verwijderd

Altijd fijn die mensen die roepen "Hij doet het niet meer!". Zou je misschien eens je system specs in je post kunnen zetten? En wat je precies allemaal vervangen hebt cq. gedaan hebt al om het weer werkend te krijgen.

Zo op het eerste gezicht is het idd een temp probleem. Maar het zou net zo goed je voeding kunnen zijn.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Volgens mij kun je beter even door iemand die er verstand van heeft, laten kijken of de bios opties goed staan, als je proc. 900 aangeeft en 1200 moet zijn, dan is er iets niet helemaal goed gezet via jumpers of switches.
Als je zelf doorgaat zal het niet goedkomen denkik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:27:
Altijd fijn die mensen die roepen "Hij doet het niet meer!". Zou je misschien eens je system specs in je post kunnen zetten? En wat je precies allemaal vervangen hebt cq. gedaan hebt al om het weer werkend te krijgen.

Zo op het eerste gezicht is het idd een temp probleem. Maar het zou net zo goed je voeding kunnen zijn.
Ik denk dat je beter eerst ff alles door moet lezen voordat je gelijk iets post vriend ik heb genoeg informatie gegeefen ...
Kijk wat beter

Verwijderd

Dit lijkt mischien erg lullig

maar maak een anti statische ondergrond en bouw je computer daarop, zonder computer kast, en probeer het dan, en natuurlijk, niet hele pc bouwen ( maar volgens de regeltjes :P )

dus eerst mobo, met proc en koeler, aansluiten op de powerknop en de voeding, geheugen erop en kijk oftie loopt, al slaat hij niet af, doen die onderdelen het,
tja het lijkt heel vervelend... dat is het ook, maar zo kun je zeker controleren, kasten kunnen voor hele vreemde dingen zorgen, voeg langzamerhand dingen toe, dus vid kaart erop en sluit aan op de monitor en kijk dan.

ps, heb je gekke dingen als Q-fan control in je bios aanstaan? ( al zou je mobo het ondersteunen ) zet ook niet alles gelijk op max, maar laat hem eerst minimum draaien,

good luck!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
draai memtest eens

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
hoeveel Watt voeding heb je :?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 10:33

NBK

Weercam-Avatar

Ik zou het toch eerst in je geheugen zoeken...zeker ook omdat je de rest al eens vervangen...
Doordat het geheugen gebruik van je pc niet constant hetzelfde is kan het best zijn dat het de ene keer wat langer duurt dan de andere keer totdat een bepaalde byte in het geheugen gebruikt wordt en zelfs dan hoeft het niet altijd een crash te geven (als defecte byte bijv. altijd NULL terug geeft en OS slaat er toevallig steeds een NULL op.)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er ook geheugen in gestopt die het gewoon deet van een ander merk ...
ik weet zeker dat het andere geheugen ook werkt...

Het kijkt mij typish een warmte prob omdat ie eerst het een paar min doet en daarna nog geen 2 sec!
Ik denk ook niet dat t de proc. is omdat hij soms ook gewoon in windows komt ...
Ik denk dat ik het koelpasta niet goed heb versprijd en dat nog eens beter moet doen ...

Mag ik all het koel pasta van mijn proc. afhalen ? En zo ja waarmee ?
Dan doe ik t weer opnieuw en ook met een ander koelblok...

Verwijderd

dat kun je er gewoon afhalen met een keukendoekje ofzow :). Wat gebruik je voor koelpasta? Toch geen zilverpasta toch? Want daar mag je eigenlijk geen gebruik van maken tenzij de onderkant van je koelblok niet vlak is.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik vlolgensmij juist zilver :/
Het is goudkleurig ik ben weer eens het pokke tubetje kwijt dus kan niet meer zien wat het was maar de laatste ker dat ik het las wat het volgensmij zilver...

De onderkant van mijn koelblok is idd vlak...

moet ik er eigelijk wel koelpasta opdoen :/
Ik bedoel is het echt een verplichting ?
Ik heb all iets raars geels/oranje op de onderkant van mijn koelblok...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 17:26:
ik heb er ook geheugen in gestopt die het gewoon deet van een ander merk ...
ik weet zeker dat het andere geheugen ook werkt...

Het kijkt mij typish een warmte prob omdat ie eerst het een paar min doet en daarna nog geen 2 sec!
Ik denk ook niet dat t de proc. is omdat hij soms ook gewoon in windows komt ...
Ik denk dat ik het koelpasta niet goed heb versprijd en dat nog eens beter moet doen ...

Mag ik all het koel pasta van mijn proc. afhalen ? En zo ja waarmee ?
Dan doe ik t weer opnieuw en ook met een ander koelblok...
Mhh ik heb ook warmte problemen gehad, maar dat was zeer strict op timing, steeds na 1 minuut en ongeveer 20 sec stoptie die, dit is heel onregelmatig, ik zou eens naar de voeding idd kijken

maarja, kapotte aansluiting op mobo?

erg onwaarschijnlijk, en maybe heb je het mobo al getest in andere machine, dus ik weet niet of dat het is, het komt niet vaak voor, maar er is altijd die ene kans...

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand of ik niet gewoon geen koelpasta enzo mag gebruiken ?

• Plofke
  • Laatst online: 19-10-2023
waarschijnlijk een temaratuur probleem.

• Kwartjuh
  • Laatst online: 13:13
Check anders ff de BIOS bij het opstarten... check temp...dan weet je het zeker :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Topicstarter
heb ik all gedaan vriend (zie tig posts terug) dat wat gewoon normaal ...
Ik ga denk ik andere cool pasta kopen en dat erop smeeren volgensmij had ik coolpasta met 10 % zilver...
Alleen vind ik t wel vaag want ik heb het ook gebruikt op andere pc's en die werken wel , die hebben ook geen afwijkend koelblok ofzo ..
Pagina: 1