30 bands softwarematige eq?

Pagina: 1
Acties:

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
heb al bij winamp gekeken voor een plugin voor een 30 bands softwarematige equaliser. en je raad het al ik kon niks vinden :(
weet iemand nog andere software voor een het liefst 30 bands equaliser in windows :?

hoeft geen winamp plugin te zijn.

is er zoiets :?

get rich or die try'in

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Is dit iets? *Click*.

Ik heb gewoon in google "30 bands equalizer for windows" ingetypt :P

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
zo had ik dus niet gezocht :P

zal ff kijken of het wat is, is shareware, maar dat maakt niet uit

get rich or die try'in

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
het is dus niks, zit echo in die ik er niet uit krijg, dus ff weer verder op zoek naar een equalizer

get rich or die try'in

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
moet het perse realtime???

zo nee: dan gewoon met cooledit oid bewerken

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
DJSmiley schreef op 06 oktober 2002 @ 18:41:
moet het perse realtime???

zo nee: dan gewoon met cooledit oid bewerken
ja dat was wel de bedoeling ja :) realtime

get rich or die try'in

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

realtime...
Ik neem aan dat je weet waar je aan wilt beginnen?

Je computer heeft altijd echo (zoals jij het noemt), latency noemen ze dat, laten we het vanaf nu ook zo noemen.
Als je een reguliere geluidskaart hebt ga je dit niet mooi voor elkaar krijgen.
Een latency van meer van 50 msec heb je al snel te pakken. Wil je korter, dan zal je een veel duurdere geluidskaart moeten hebben (en waarschijnlijk ook een snellere computer).

Heb hier een betere optie voor je:
31 bands EQ staat bij behringer nog op de lijst voor 519 EURO, maar kost inmiddels de helft. En: heeft nagenoeg geen latency, kost je niet een hele computer en dure geluidskaart.

Alles kan stuk.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:57
Ik denk niet dat een latency van 50 msec echt veel uitmaakt bij een 30 bands equalizer hoor.
Waarom zou je sneller reactie nodig hebben? Het lijkt mij dat je een 30band eq toch eerder gebruikt om een perfecte instelling te vinden, die je dan wel nog kan bijregelen.

Verder denk ik dat 30 bands goed te doen moeten zijn met een 1Ghz processor.
Mijn eigen programma heeft bij het spelen van 2 mp3's, met elk 3 band-equalizer een cpu verbruik van slechts 6%, dus zonder de mp3's gewoon 30 band equalizer moet toch te doen zijn.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Die arme jongen wil gewoon een betere EQ dan die in Winamp. Met realtime bedoelt ie: klik op play, en 't mp3tje begint te spelen. Nee, dat is niet realtime, daar zit bijvoorbeeld 200 msec tussen. Een exterene parametrische EQ lijkt me overkill. Er is vast wel een mooie Winamp plugin voor, anders kan je een DX of VST wrapper voor Winamp downloaden en daar een leuke EQ-plugin in draaien.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

remco_k schreef op 07 oktober 2002 @ 13:21:
realtime...

Je computer heeft altijd echo (zoals jij het noemt), latency noemen ze dat, laten we het vanaf nu ook zo noemen.
Een latency van meer van 50 msec heb je al snel te pakken. Wil je korter, dan zal je een veel duurdere geluidskaart moeten hebben (en waarschijnlijk ook een snellere computer).

31 bands EQ staat bij behringer nog op de lijst voor 519 EURO, maar kost inmiddels de helft. En: heeft nagenoeg geen latency, kost je niet een hele computer en dure geluidskaart.
Dan ging ik nog liever voor de Behringer Ultra-dyne 9024 :) Heb je ook meteen compressor, limiter, exciter en tube emulation erbij. Het is dan wel geen 31 bands equalizer, maar met 6 banden kom je ook al een heel eind, zeker als je het goed instelt :D

Jij weet daar alles van Remco :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je slim bent doe je gelijk daar de meetmicrofoon bij :)
kost je dan een 40 a 60 euro meer geloof ik :? maar dat is wel handig erbij te nemen.

btw.. een snellere computer is niet nodig.. ligt eraan hoeveel tegelijk je wilt doen.. men egosys kaart op een celeron 466 liep lekker todat ik met NI plgins ging werken.. het moet te doen zijn

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
remco_k schreef op 07 oktober 2002 @ 13:21:
realtime...

zo'n eq hebben we wij op het bedrijf ook, maar die zit dus in een effectenrack :(

alle software die hier staat is brak :(

get rich or die try'in

Pagina: 1