Toon posts:

[PS2] Welk voetbalspel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
FIFA 2003 en This Is Football 2003 staan klaar om in de schappen gelegd te gaan worden. Ik denk dat ik ga kiezen voor TIF 2003 maar kan er nog erg weinig over vinden. Heeft iemand nog wat argumenten voor of tegen FIFA / TIF?

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik wilde zeggen International Superstar Soccer 2 of Evolution, maar die moet je volgens mij juist niet hebben.

Konami heeft meerdere developers die aan voetbalspellen werken, ook aan ISS. Daar zijn hele goede en hele slechte versies van.
KCET is de developer die absolute topspellen maakt, maar volgens mij hebben die nog geen soccergame uitgebracht op de PS2, maar als ze dat wel doen, meteen kopen, absoluut beste voetbalspellenreeks allertijden!

edit : Maar misschien is ISS 2 ook wel goed hoor, zou je een paar reviews moeten lezen misschien

PSN ID: Aapzak

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik wilde zeggen International Superstar Soccer 2 of Evolution, maar die moet je volgens mij juist niet hebben.

Konami heeft meerdere developers die aan voetbalspellen werken, ook aan ISS. Daar zijn hele goede en hele slechte versies van.
KCET is de developer die absolute topspellen maakt, maar volgens mij hebben die nog geen soccergame uitgebracht op de PS2, maar als ze dat wel doen, meteen kopen, absoluut beste voetbalspellenreeks allertijden!

edit : Maar misschien is ISS 2 ook wel goed hoor, zou je een paar reviews moeten lezen misschien
O jee....

Even wat dingen rechtzetten. Er zijn twee ISS series, eentje van KCEO en eentje van KCET (Konami Osaka en Tokyo). Zoals Aapzak al zei, KCET is de maker van de topspellen. Deze serie bestaat uit de ISS Pro Evolution spellen, en de eerste PS2 versie daarvan ligt al een jaar in de winkel onder de naam Pro Evolution Soccer. Zeer binnenkort wordt PES 2 verwacht.

De KCEO spellen heten kortweg ISS. Dit spel is nu opgevolgd door ISS2, en is ook beschikbaar op de Cube en de box.

Pro Evolution Soccer is IMHO op GROTE afstand het beste voetbalspel ooit gemaakt op enig platform. ISS, FIFA en TiF verbleken erbij. Het is wel een spel met een hoge moeilijkheidsgraad, je wint wedstrijden niet met FIFA achtige uitslagen zoals 13-1 of 15-0. Je moet werken voor je goals, maar het loont. Echt een superspel.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik zou FIFA 2003 kiezen... Maar dat komt omdat ik de besturing van die anderen niet doorkrijg na jaren FIFA games gespeeld te hebben....

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

s_roubos schreef op 06 oktober 2002 @ 20:23:
[...]

O jee....

Even wat dingen rechtzetten. Er zijn twee ISS series, eentje van KCEO en eentje van KCET (Konami Osaka en Tokyo). Zoals Aapzak al zei, KCET is de maker van de topspellen. Deze serie bestaat uit de ISS Pro Evolution spellen, en de eerste PS2 versie daarvan ligt al een jaar in de winkel onder de naam Pro Evolution Soccer. Zeer binnenkort wordt PES 2 verwacht.

De KCEO spellen heten kortweg ISS. Dit spel is nu opgevolgd door ISS2, en is ook beschikbaar op de Cube en de box.

Pro Evolution Soccer is IMHO op GROTE afstand het beste voetbalspel ooit gemaakt op enig platform. ISS, FIFA en TiF verbleken erbij. Het is wel een spel met een hoge moeilijkheidsgraad, je wint wedstrijden niet met FIFA achtige uitslagen zoals 13-1 of 15-0. Je moet werken voor je goals, maar het loont. Echt een superspel.
Amen! En daarom zou ik even wachten tot november, dan wordt namelijk Pro Evo 2 gereleased voor de PS2 en Gamecube. Deze titel is al een tijdje uit in Japan onder de naam Winning Eleven 6. Dit spel schijnt echt de absolute shit te zijn en nog stukken beter dan zijn voorganger (met name grafisch verbeterd en de 'fouten' uit Pro Evo 1 zijn weg, s_roubos weet wel wat ik bedoel)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
kazuka schreef op 06 oktober 2002 @ 22:22:
[...]

Amen! En daarom zou ik even wachten tot november, dan wordt namelijk Pro Evo 2 gereleased voor de PS2 en Gamecube. Deze titel is al een tijdje uit in Japan onder de naam Winning Eleven 6. Dit spel schijnt echt de absolute shit te zijn en nog stukken beter dan zijn voorganger (met name grafisch verbeterd en de 'fouten' uit Pro Evo 1 zijn weg, s_roubos weet wel wat ik bedoel)
Zover ik weet komt PES2 alleen op de PS2 uit, dus wat is je bron?? Op release list is niets te vinden..

Verder ben ik in het bezig van PES en TIF2002, en de demo van TIF2003.. Grafisch is TIF2002 iets beter, maar de gameplay en feeling van PES is echt super!! Zo echt, daar kan geen fifa of tif (tot nu toe) tegenop...

Je kan het best gewoon ff de reviews afwachten en dan een keuze maken, want ook fifa 2003 schijnt dit keer eindelijk eens goed te zijn.. En TIF2003 sprak me ook wel aan....

Verwijderd

8 November stond ergens woooooow PRO EVOLUTION SOCCER 2 !!!! RULEZZZZZ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Owkee ik heb nog even gezocht en dat wordt dus nog even wachten op Pro Evo 2, da's wel duidelijk :p Ik had geen idee dat ook daar een nieuwe versie van kwam. Het gaat wel lekker op deze manier met het spelaanbod.. :D

• .GoO
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:39:
Owkee ik heb nog even gezocht en dat wordt dus nog even wachten op Pro Evo 2, da's wel duidelijk :p Ik had geen idee dat ook daar een nieuwe versie van kwam. Het gaat wel lekker op deze manier met het spelaanbod.. :D
Ja, het worden zeker dure maanden voor mij :+

Verwijderd

Pro Evolution Soccer (2)

No f*cking contest.

Maar daar waren we het al over eens geloof ik. Degene die FIFA2003 noemde weet niet wat een voetbalspel is. FIFA is ZO slecht, das niet normaal. Van de genoemde voetbalspellen staat fifa echt heeeeeeeelemaal onderaan. PES was het eerste spel dat ik voor de PS2 kocht anderhalf jaar geleden, en ik speel hem nog steeds elke dag. (en het lukt me maar niet de Master League of 5-sterren te winnen :'()

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
ik vind de besturing van FIFA wel OK...maar inderdaad een beetje te makkelijk.... als je goed je best doet dan kun je inderdaad winnen met een nulletje of 10.

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23

jOzh

Sweet dude!

Ongelooflijk eigenlijk dat Fifa zo goed verkocht wordt vergeleken met PES, terwijl iedereen het er hier wel over eens is dat de laatste vele malen beter/realistischer is.
Kazuka, heb je misschien een bron waarin bevestigd wordt dat PES 2 ook op de Cube uitkomt? Heb er wel al eerder van gehoord maar officieel nog niks gezien (jammer genoeg...)

Grab shell dude!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Van het weekend Sega soccer slam gespeeld....ok...niet echt een voetbalspel (kleiner veld, mogelijkheid the slaan, special moves), maar dit is met z'n 2-en echt een heel gaaf spel..... vooral die specials (heerlijk dat matrix effect).....vindt het wel een aanrader...

Verwijderd

[blaat voor het lezen van de draad]
Pro Evolution Soccer!!!

Ik heb alle footies uitgebreid gespeeld... en ondanks dat het niet de nieuwste is ... is het op afstand de beste!!!!!
[/blaat voor het lezen van de draad]

[blaat na het lezen van de draad]
Ok iedereen is het met me eens... gelukkig... ik lees trouwens voor het eerst dat PES2 binnenkort al uitkomt... zo'n grote fan ben ik dan kennelijk toch niet ;)
[/blaat na het lezen van de draad]

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
idd, PES,
ik speel het nog steeds van al mijn PS2 spellen terwijl dat toch ook niet de minsten zijn.

Verwijderd

Winning Eleven 6 en FFX zijn de enige games die ik nog speel op mijn PS2. Het leukste element in WE6 is de master league. Echt fantastisch. Eigenlijk heb ik nog nooit PES gespeeld. Ik heb eigenllijk alleen WE gespeeld.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:37:
Winning Eleven 6 en FFX zijn de enige games die ik nog speel op mijn PS2. Het leukste element in WE6 is de master league. Echt fantastisch. Eigenlijk heb ik nog nooit PES gespeeld. Ik heb eigenllijk alleen WE gespeeld.
Winning Eleven is (zowat) hetzelfde als PES :)
WE5 is PES en WE6 is/word PES2 dacht ik

Ontopic:PES(2) geen twijfel over mogelijk :Y)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• .GoO
Alleen verrot dat PES allemaal nepnamen heeft en dat het publiek zo lelijk is :(

wordt dat in PES2 beter?

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

devv05 schreef op 07 oktober 2002 @ 16:52:
Alleen verrot dat PES allemaal nepnamen heeft en dat het publiek zo lelijk is :(

wordt dat in PES2 beter?
Volgens mij klopten er nu meer namen,of ze allemaal kloppen weet ik niet

ff wat screenies gezocht

Afbeeldingslocatie: http://soccer.gamez.nl/images/screenshots/pes2/pes2_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://soccer.gamez.nl/images/screenshots/pes2/pes2_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://soccer.gamez.nl/images/screenshots/pes2/pes2_3.jpg

Klik

Hier staan meer screenshots,publiek ziet er vrij hetzelfde uit

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik meende ergens op IGN gelezen te hebben dat PES2 zowel voor PS2 als Cube uitkomt. Als ik het terug kan vinden laat ik het hier wel ff weten :)

• .GoO
kazuka schreef op 07 oktober 2002 @ 19:40:
Ik meende ergens op IGN gelezen te hebben dat PES2 zowel voor PS2 als Cube uitkomt. Als ik het terug kan vinden laat ik het hier wel ff weten :)
Volgens tothegame.com anders niet, en die is vrij betrouwbaar.. Ook heb ik al eerder gelezen dat ie exclusief voor PS2 is.. Lijkt me dus sterk :)

• .GoO
Konami heeft vandaag officiëel de releasedatum meegedeeld voor hun voetbalsim Pro Evolution Soccer 2...

Pro Evolution Soccer 2 is een voetbalspel en wordt ontwikkeld en uitgegeven door Konami. Het spel verschijnt op de Playstation 2 en de PSone. De PS2 versie zal vanaf 25 oktober in de winkelrekken liggen, de PSone versie zal kort daarna volgen.

• Dr. Strangelove
Zozo, da's snel, ik had hem niet voor november verwacht.

Toch heeft ook PES irritante dingen... ik heb WE6 even gespeeld, maar kon niet echt zien of die dingen er uit zijn gehaald:

- slecht naar de bal toekomen van spelers bij een onzuivere pass
- 'dom' lopen van een speler wanneer de tegenstander passed: B.v. pass wordt 5 meter voor de inlopende tegenstander gegeven, je verdediger weigert dan in de richting van de bal te lopen maar rent rechtstreeks naar de ontvanger van de pass en is dus te laat bij de bal)
- die verschrikkelijke buitenspel actie als de bal van de paal terugkomt
- stilstaan of lang blijven liggen van spelers als ze getackled worden

Verwijderd

s_roubos schreef op 08 oktober 2002 @ 22:41:
Zozo, da's snel, ik had hem niet voor november verwacht.

- die verschrikkelijke buitenspel actie als de bal van de paal terugkomt
- stilstaan of lang blijven liggen van spelers als ze getackled worden
Buitenspel uit de rebound erger ik me ook dood aan. Ik ben er eens op gaan letten, de comp heeft het vaker goed dan dat je denkt :) (de fout is er wel hoor). Meestal schiet je tweede spits de rebound erin, die tweede spits heeft de nare gewoonte om buitenspel te staan als je met je andere spits schiet (of in elk geval te laat terug te lopen). Dus wordt er terecht voor buitenspel afgefloten.

Verwijderd

s_roubos schreef op 08 oktober 2002 @ 22:41:
- slecht naar de bal toekomen van spelers bij een onzuivere pass
Dit gebeurt best vaak in WE6. Wordt er soms gewoon gek van :(

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 06:37:
[...]

Dit gebeurt best vaak in WE6. Wordt er soms gewoon gek van :(
Gewoon zuiver leren passen ;) Nee, ik weet wat je bedoelt. evenals de rebound/buitenspel fout, erg frustrerend.

Dus dat PES2 ook op de GameCube uit zou komen is gewoon slap gelul van mijn kant :P Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben.

Ik hoop wel dat het commentaar verbeterd is want dat was echt belabberd in PES1, zette het altijd uit. Ik heb op een demodisc al wel een kort ingame filmpje gezien en dat zag er stukken beter uit als PES1. Can't wait ! :)

• Dr. Strangelove
Dit gebeurt best vaak in WE6. Wordt er soms gewoon gek van
Valt me tegen, da's een fout die er al sinds ik de serie speel (ISS Pro 98) inzit. Je ontvangende speler staat stokstijf stil, verzet geen poot terwijl de verdediger netjes inloopt en de bal wegscoopt :(

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Worden wel dure tijden :|
PES2 GTA:VC LOTR CE

• .GoO
En dat zijn er slechts een paar... :( Kan al die goede spellen nooit betalen :(

Verwijderd

devv05 schreef op 09 oktober 2002 @ 20:11:
En dat zijn er slechts een paar... :( Kan al die goede spellen nooit betalen :(
Ik heb alleen PES2 zien staan die ik moet hebben. Das te betalen :)

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

kazuka schreef op 09 oktober 2002 @ 11:42:
Dus dat PES2 ook op de GameCube uit zou komen is gewoon slap gelul van mijn kant :P Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben.
Ik weet zeker dat ik dit ook wel eens ergens heb gelezen, maar een officiele bevestiging heb ik nooit gezien.

Grab shell dude!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

jOzh schreef op 11 oktober 2002 @ 10:19:
[...]

Ik weet zeker dat ik dit ook wel eens ergens heb gelezen, maar een officiele bevestiging heb ik nooit gezien.
Zie je wel ! Ben ik toch niet aan het dementeren ;)

Nog 2 weekjes, dan ist al zover ! Ik heb nog een vraag over PES2 waar ik geen antwoord op kan vinden: Is het nu eindelijk mogelijk om de masterleague ook met 2 players tegelijk te spelen ? Dat zou echt wreed zijn !

Who knows ?

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Tja, maar als blijkt dat ie toch PS2 exclusive blijft moet ik toch aan de PS2 ben ik bang... ISS Pro Evo 2 op de PS 1 blijft tof maar die graphics he? Ok, niet het belangrijkst misschien maar toch...
[off-topic] Kazuka, meesterlijke sig ;) [/off-topic]

Grab shell dude!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Ok, even gezocht en gevonden, van ign.com:
May 08, 2002 - In a Japanese earnings report, Konami announced yesterday that it will bring its Winning Eleven series to Nintendo GameCube. This came alongside announcements that the company will also deliver a new addition to the Contra series to PlayStation 2 and GBA. Sorry GameCube fans -- Konami isn't bringing Contra to a Nintendo home console.

However, Winning Eleven is renowned as one of the best soccer games available. We expect it to be released in Japan later this year. There are no plans to bring it stateside.

Grab shell dude!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hmm, dus PES2 komt toch op de Cube uit, waarschijnlijk een stuk later als de PS2 dan. Vreemd dat ik er op de Nintendo sites nix over kan terugvinden....

• .GoO
Dat bericht komt al uit Mei en verder is er helemaal niks te vinden hierover.. Dus óf het spel komt nog lang niet, of hij is ondertussen al gecancelled oid..
Pagina: 1