Toon posts:

Rem op GF4's van leadtek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Battlefield1942 en Ut2003 draaien niet goed. Als je naar mijn specs bij signature kijkt dan zie je dat ik een behoorlijk goede pc heb. Nou bij de 3D Mark2001 SE haal ik een score van 11500, dat is wel prima voor mijn pc lijkt mij. Ik heb is alles op het laagst gezet bij die benchmark en ik haal precies dezelfde sore ja de laatste 2 getallen zijn dan wat anders maar dat is altijd als je een test doet dat dat iets anders is. De fps is ook hetzelfde bij die benchmark dat ik alles op het laagst heb. Nou in BF en Ut2003 zijn mijn fps 30 a 20 dan draai ik wel alles op max maar als ik alles op low zet heb ik dezelfde fps :'(. Ik heb alle drivers van nVidia geprobeert maar dat scheelt niets, ook de nieuwste mobo driver geinstallt. Ik heb het mobo en cpu en eigenlijk alles los gekocht en dus heeft de winkel voor mij niet de bios ingesteld, nou weet ik zelf wel wat zoals fsb op 133 en primary graphic driver op agp fast write aan enzo, maar ik denk dat er ook iets in de bios staat wat aan of juist uit moet staan en dat dat een rem ofzo is of dat er op die kaart zelf een rem zit, weet iemand hier meer van, ik baal echt goed. :'(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kan net zo goed aan je hdd liggen, is het ook vooral als je een in het spel draait, dat hij gaat stotteren ?

offtopic:
realteK is het btw in je sig ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me misschien Bios ja, zet de timings van je geheugen eens op zijn strakst en agp 4x etc.
En welk OS gebruik je? winXP vind ik zelf het fijnste met zo'n snel systeempje. (misschien aan beter geluid denken, die onboard dinge vrete cpu)

Tweakers Discord

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Tutti-frutti schreef op 06 oktober 2002 @ 17:37:
kan net zo goed aan je hdd liggen, is het ook vooral als je een in het spel draait, dat hij gaat stotteren ?

offtopic:
realteK is het btw in je sig ;)
Aan zijn HDD ligt het niet.. 512 MB is meer dan voldoende..
Ik heb ook 512MB en ik heb echt geen last van trashing ofzo..

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Bij BF had ik dat probleem ook (stotteren) deed hij alleen in SP, MP op internet ging wel perfect. Ligt aan de soundcard drivers. Je moet de laatste van de fabrikant instaleren en niet die van MS.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Bedoel jij met "alles op zijn laagst" bij 3dmark ook de resolutie op 640x480??? want met die resolutie is die score helemaal niet zo goed en is er echt wel iets mis. Staat de resolutie gewoon op 1024x768 dan is 11500 wel oke denk ik ja. Heb er niet echt heel veel verstand van maar wat je in ieder geval kan proberen is de nieuwste VIA 4 in 1 drivers downloaden op: http://www.viaarena.com/?PageID=2
En ik weet niet of je ook de nieuwste beta drivers hebt geprobeert???
die staan hier: http://www.guru3d.com/files/detonator/
neem de 40.72 die zorgden bij mij voor een vette performanceboost.
Succes...

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

???
ik denk dat die 512MB niet op zijn HD slaat, maar op de hoeveelheid geheugen...
met 512 MB HDD kan je het nog niet eens installeren

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb al de nieuwste 4in1 drivers en agp staat al op 4x en ik haal bij die benchmark alles op normaal 11500 en alles op zijn laagst (dus ook res) ietsie hoger maar bijna niks. Oja heb een hd test gedaan geen 1 error. 2 Vrienden van me hebben ook die kaart van leadtek en hebben het probleem ook al, maar 1 van hun heeft ook de hele tijd error low virtual memory??
En Onboard geluid scheelt ook niks, ik gebruik WinXp en nee komt niet door hd want hij stotert niet gewoon een fps van 15, ja lekker dan :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 17:58 . Reden: N ]

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
hmm ja ik heb er ook last van 20frames gemiddeld.... en heb ook iets van 9300 3d marks

met singelplayer mode op de ladder de 4de wedstrijd lijkt het wel als ik een internet game speel...

• Fraak
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03-2025
Ik heb idd het zelfde probleem, ik heb ook een Gf4 TI 4200 128MB van leadtek gekocht en kan UT en BF niet normaal spelen.
voor mijn systeem zie sign.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zo'n dikke pc en dan onboard geluid gebruiken?

Naar mijn mening is dat echt zonde, probeer het geluid eens te disablen in de bios en kijk dan of het wel goed loopt.

Bij mij draait het perfect met een XFX geforce 4 ti4200 64 mb @ 315/600 :)
Mijn geluidskaart is een merkie goedkopie surround geval met cmedia 8738 chipset.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het onboard, wel jammer hoor. Heb het namelijk al getest. En ik ben het nou echt zat dat het gewoon niet loopt zoveel geld gewoon voor niks nakkes nakes, shit man ik word echt gek 8)7 . Ik heb trouwens via winfox2.0 gezien dat op mijn mobo een via gart driver is geinstalt en heb gehoord dat die de slowdown kan zijn, maar ik heb pc geformat en hij staat er gelijk weer zonder dat ik een driver heb geinstald :?

Verwijderd

met onboard sound is niets mis...ac97 is prima geluid.

heb ook Ti4200, en ik kan ook niet zeggen dat het soepeltjes loopt..doom3 gaat beter lopen....

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nieuwe spellen halen te weinig fps

Volgens mij is dit hetzelfde onderwerp, maar in een undercover jasje :? ...

Stelletje stiekemerds :+

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt })

Maar heeft iemand nog een oplossing voor mijn probleem of niet ??

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Defspace schreef op 06 oktober 2002 @ 17:39:
[...]

Aan zijn HDD ligt het niet.. 512 MB is meer dan voldoende..
Ik heb ook 512MB en ik heb echt geen last van trashing ofzo..
maakt nix uit, start ut maar eens en en druk ctrl alt del om te kijken wat ut gebruikt, echt geen 300 mb ram of meer hoor. hij pleurt een hoop in de swap file.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Pollewob is daar vast niet blij mee :X --> afijn ik laat het aan hem over :)

Je haalt een prima 3DMark2001 score en hebt ook een goed systeem --> zet de instellingen van het spel gewoon ietsie lager en game gewoon vrolijk :) !!!

(Pollewob jongen, zag jij dit niet eens dat ze het zo probeerde te verbergen (topicstarters) :P FOEI )

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al gezegt het maakt niet uit of ik het hoog of laag zet de fps blijven even slecht!!
Nog iemand anders andere sugesties??

• Fraak
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03-2025
offtopic:
sorry dat ik dit ff plaats maar ik wil gewoon graag dit dit topic nog niet gesloten word. sorry pollewob van dat vorige topic wij wisten niet hoe het hier aan toe ging nu weten wij dat wel want ik en supurityshadow1 hebben de regels door gelezen en daarom hebben we ook een niuwe geopend. dus pls sluit dit topic nog niet

verader verader ;) beetje onze dekmantel ff omroepen he he he w8 maar >:) ;)
Pagina: 1