Toon posts:

Windows wil niet installeren (krijg verschillende foutmeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ff vraagje

wij hebben hier een Msi KT3 ultra2 met een XP2000+ en 512MB ddr (pc2700)

Hoe het begon

een kamaraad was lekker aan het mp3 luisteren, in een keer begon de muziek te schokken/haperen en was de hele pc niet meer voor uit te branden. Dus allaaf het is windows we doen een reboot.

gevolg.... Helemaal niets meer blauwe schermen met de ene keer IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dan ander keer met FAIL_IN_NOPAGED_AREA.

Dus veilige modus proberen. Nope ook deze doet het niet

oke denk je XP naar de hell.

dus we gaan een install doen... VERGEET het maar. weer blauwe schermen alleen deze keer al bij de install.

Ik heb bijna het zelfde sys als die van mijn kamaraad, dus geheugen omwisselen.

Nope ook dit werkt niet

videokaart...... NOPE
HD....... NOPE

euhhh wat kan het nu nog zijn ???

CPU of MOBO ????? of kan het ook nog wat anders zijn ????

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet bijna zeker dat het je geheugen is heb dezelfde foutmeldingen ook een keer gehad en nieuw geheugen was de oplossing :)

ookal heb je ander geheugen geprobeerd denk ik toch dat dat het is

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 06 oktober 2002 @ 17:06:
Ik weet bijna zeker dat het je geheugen is heb dezelfde foutmeldingen ook een keer gehad en nieuw geheugen was de oplossing :)

ookal heb je ander geheugen geprobeerd denk ik toch dat dat het is
euhhhh heb er mijn eigen ddr reepje in gedouwd en toen gaf nog steeds zelfde meldingen

als dit reepje van weer terug in mijn eigen bak douw dan is er geen enkel probleem

dus geheugen lijkt me sterk... anders zou het in mijn bak ook niet goed moeten doe toch ?

Verwijderd

Topicstarter
geheugen hebben we net in mijn pc gestoken..... Looopt als een terelier

dus geheugen is uitgesloten bij deze

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 17:16 . Reden: typo ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ik heb gemerkt dat AMD cpu's af en toe rare dingen doen.
Wat je kan doen om dit te testen is de FSB naar 100 zetten in je BIOS.
Doettie het dan wel, is het je proc..

Actions speak louder than words

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 09:45
Ik kreeg deze fout als ik mijn realtek netwerk kaart erin had zitten, als ik hem eruit haalde kon ik gewoon installeren, misschien is het bij jou ook een kaart die niet meewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Wormzz schreef op 06 oktober 2002 @ 19:24:
Ik kreeg deze fout als ik mijn realtek netwerk kaart erin had zitten, als ik hem eruit haalde kon ik gewoon installeren, misschien is het bij jou ook een kaart die niet meewerkt.
we hebben alles er uit gehaald

alleen de gf4 ti4400 zit er nog in

Verwijderd

Topicstarter
bolluserectus schreef op 06 oktober 2002 @ 18:19:
Ik heb gemerkt dat AMD cpu's af en toe rare dingen doen.
Wat je kan doen om dit te testen is de FSB naar 100 zetten in je BIOS.
Doettie het dan wel, is het je proc..
euhh hij doet wel meer... maar hij komt nu niet verder dan je windows schrem... en de eerste keer kreeg ik weer een blauw scherm met iest van dat het logon was afgebroken door een sysfout :S

Verwijderd

Wat als je nou de proc's even met die maat van je wisseld, doet die het op jouw mobo wel en op zijn mobo niet is je proc brak anders wellicht je mobo

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:13
ik heb hetzelfde gehad met een noname 300 watt voeding,het ging een hele tijd goed en ineens kreeg ik om de haverklap blauwe schermen,mijn advies is dus: wissel de voeding eens om met een andere.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet cpu wissel uit mijn goeie pc..... we hebben allebei een zalman ik wil niet het onodige risico lopen om de core te beschadigen......

we hebben net de voedingen omgewisseld..... helaas..... Morgen gaat ie terug naar de leverancier

bedankt voor alles
Pagina: 1