Toon posts:

Welk mobo + geheugen voor P-III 733?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een pentium III 733 thuis liggen en wat spulletjes waar ik nog een redelijk systeempje omheen kan bouwen. Alleen in de tijd van de pentium III had ik nog geen verstand van moederborden enzo. Nou vraag ik me af welke chipsets goed zijn voor een P-III.

Ik ben dus op zoek naar een nieuw moederbord en 256 geheugen. Heeft iemand een goede combinatie wat zorgt voor een stabiel systeem?

edit:
het moet wel zo goedkoop mogelijk zijn...

Verwijderd

Een moederbord met een i440BX chipset ondersteunt het qua 133 mhz fsb niet officieel, maar als je een videokaart kan vinden die geen problemen heeft met een 89 mhz AGP bus of natuurlijk een PCI kaart, dan is dat je beste optie. Dus een Asus P3B-F, of een Abit BE6-II zijn goeie.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The one and only, the holy intel 440BX :P
Behoort tot de category langst werkende chipsets denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik wil een stabiel systeem hebben, dus ga ik niet oc'en. ik zat meer te denken aan een intel 815, of heeft via ook nog wat interessants gemaakt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oriënteer je als Tweaker zijnde maar eens op alle beschikbare chipsets, zoek de specs eens op, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar op en maak uiteindelijk zélf je beslissing. Dit forum is niet bedoeld voor zulke topics..

Persoonlijke suggestie: neem een mobo de laatste revisie van de 440BX chipset. Neem ook Abit als merk, die is toentertijd de zgn. overklokkoning. Bijvoorbeeld de BE6-II en de BX133-RAID halen met gemak FSB@150. De 440BX heeft verder ook een veel betere geheugenperformance dan de i810/i815 en ondersteunt ook in totaal twee maal zoveel geheugen (1GB) :)

Dit topic is gesloten.