Toon posts:

PC valt uit en blijft uit na nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een Chieftek Miditower gekocht met 360W voeding erin. Nu gebeurt het regelmatig dat mijn PC uitvalt en ook niet meer aan wil. Met name na een aantal uren SVCD encoden. De enige manier waarop hij weer aangaat, is door de voedingstekker los te halen, voedingschakelaar van 1 naar 0, stekker er weer in, voedingschakelaar van 0 naar 1 en PC aanzetten met powerknop.

Met mijn vorige kast had ik geen problemen, daar zat een 340W Chieftek voeding in. Er zijn sinds de nieuwe kast 2 dingen veranderd: 1. de kast ;) en 2. er zitten nu 4 8x8cm coolermaster fans in (in de oude kast zaten 2 8x8cm fans). De fan in het deurtje zit niet aangesloten.

Heb ik gewoon een brakke voeding in die kast zitten of belast ik hem teveel met onderstaande specs:

Epox EP-8KTA3L+
AMD XP 1800+
Thermaltake Volcano 7
4x Coolermaster 8x8cm
Gainward GF3 Ti200
2x IBM 40GB 60GXP
Lite-on 16x10x40
Pioneer 106S
Realtek 8139 NIC
Creative SBLive 1024

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 13:48

PnD

like in Pinda ^_^

de voeding belast je iig niet te veel.
Misschien iets dat soms contact maakt met je kast? en kortsluiting veroorzaakt?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33
CME >> OH.

Verwijderd

lijkt er heel erg op dat er een kortsluiting ontstaat ergens....

had ik ook met mijn comp toen ik aan het modden was, sloot een lichie aan terwijl de PC aanstond (ook niet doen dus ;) 8)7 ) comp viel stiel, power on led knipperde, ik een hart aanval, maar nadat ik ff de stekker er uit trok en er weer in douwde starte die weer en windhoos bootte met de foutmelding dat hij niet goed was afgesloten (DUUUH !!! :D)

tjek dus ff alle aansluitingen, monitor temps enzo

meer kan ik zo ff niet bedenken

Verwijderd

Je hebt in ieder geval ergens kortsluiting of je voeding word overbelast. Probleempje met de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga m'n kast nog maar eens een keertje helemaal nalopen. Kijken of ik iets kan vinden dat sluiting zou kunnen maken. Maar ik ben bang dat het niet veel oplevert :( Nja, ik hoop van wel, dan hoeft die kast niet terug :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kast kan het haast nooit zijn
heb je die 340 watt voeding nog ligge?
probeer anders die eens.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles nog eens nagekeken, maar ik kon niks vinden. Ik heb wel 2 fans ontkoppelt, als ie nu nog uitvalt, gaat die 340 watt er weer in en dan moeten ze deze 360 watt op m'n werk maar eens op de testbank gooien of gelijk omruilen.

/me werkt bij een computerzaak - dat is in dit soort gevallen wel handig ;)
Pagina: 1