Toon posts:

[Bios] Is dit de juiste update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een iets oudere computer staan en daar is de hard disk van overleden.
Nu dacht ik geen probleem, zetten we er een nieuwe in.
Maar nu blijkt dat hij de hardisk niet herkend. is 40 gig. en de oude is 6 gig.

Het is een LX-6XP2:

Na wat google vond ik deze bios update:

http://th2chips.host.sk/redfox/lx-6xp2a/index.html

Maar dat is de lx-6xp2a

En heeft ook een ander datum, die van mij is 02/23/98

weet iemand of dat de goede is??
Of heeft iemand een idee waar ik wel de goede bios update kan vinden??

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Dit type mobo herkend alleen "kleine" harddisks Dat heeft met je ATA controller te maken die er niet op zit. De hd die je nu hebt is ATA100/133 je bord kan ATA33/66 aan. Dus wordt die niet herkend. Op je hd zitten jumpers die je om kan zetten dat die (ik dacht) 30gb groot is en op ata 66 draait. Mocht je toch over de complete ruimte beschikken dan moet je of een ATA100/133 controller erbij zetten of een hd die hij wel herkent, wk2/xp erop. Deze os herkennen dan wel je hd bij de volledige grote maar de snelheid ben je dan wel kwijt.

Sjek je mobo boekje wat je bord precies aan kan.

De nieuwste bios zal je dus niet helpen. Je mobo is te oud en je schijf te nieuw

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik weet niet of het werkt maar kan je niet gewoon de HD met part-magic partitioneren (of met Fdisk) en dan 4 disks (of meer) van een kleine grootte maken?

Het werkt wel bij ouwe laptops maar of het hier ook werkt weet ik eigenlijk niet...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

MaxBlast II eroverheen en je kunt de volle 40 gig aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
Snurp schreef op 06 oktober 2002 @ 18:58:
Dit type mobo herkend alleen "kleine" harddisks Dat heeft met je ATA controller te maken die er niet op zit. De hd die je nu hebt is ATA100/133 je bord kan ATA33/66 aan. Dus wordt die niet herkend. Op je hd zitten jumpers die je om kan zetten dat die (ik dacht) 30gb groot is en op ata 66 draait. Mocht je toch over de complete ruimte beschikken dan moet je of een ATA100/133 controller erbij zetten of een hd die hij wel herkent, wk2/xp erop. Deze os herkennen dan wel je hd bij de volledige grote maar de snelheid ben je dan wel kwijt.

Sjek je mobo boekje wat je bord precies aan kan.

De nieuwste bios zal je dus niet helpen. Je mobo is te oud en je schijf te nieuw
Harddisk heeft geen jumpers daarvoor, ik ging er van uit dat de harde schijf dan alleen trager zou worden, maar het betekent dus dat hij het hemelaal niet doet

ik meen dat ik bij het zoeken, ergens iemand ben tegen gekomen. die ook een 40 gig aan de praat wou krijgen, door de bios update te instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:32:
MaxBlast II eroverheen en je kunt de volle 40 gig aanspreken.
Dat zal niet gaan, want de bios herkent de schijf niet.
Hij zal hem eerst moeten herkennen toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:35:
[...]

Dat zal niet gaan, want de bios herkent de schijf niet.
Hij zal hem eerst moeten herkennen toch?
Ai, daar heb je gelijk in.

Maar dan zit er denk ik iets anders fout. Hij zou hem namelijk moeten kunnen herkennen tot de "barier".

Dan pas heb je iets aan MaxBlast.

Verwijderd

Topicstarter
het is een udma 133 harddisk, en mobo ondersteund maar 66.
dat kan toch? of niet?

of zou bios update toch de oplossing zijn??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:43:
het is een udma 133 harddisk, en mobo ondersteund maar 66.
dat kan toch? of niet?

of zou bios update toch de oplossing zijn??
Jep, is compatible.

Heb je trouwens de jumper settings van Maxtor.com gehaald? De jumpersettings die op de schijf staan zijn namelijk vaak verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:55:
[...]

Jep, is compatible.

Heb je trouwens de jumper settings van Maxtor.com gehaald? De jumpersettings die op de schijf staan zijn namelijk vaak verkeerd.
Toverstaf gefeliciteerd u heeft de winnende oplossing,
de sticker staan verkeerde jumper instellingen.

op de webstite staan ze wel goed.

Applaus voor de website
Boe voor de sticker 8)7

ik heb trouwens nog een jumper van m'n ibm schijf moeten gebruiker, omdat er maar eentje bijzat.

ik denk trouwens dat hij nu alleen de eerste 512 ziet.
maar dat is op te lossen door blast.

hartelijk dank allemaal.

Verwijderd

[algabra's faq]
Bij alle "harde schijven worden niet volledig herkent door de mobo problemen" moet je naar de harde-schijf-fabrikant website gaan. Zoek naar utilities/tools (Vroeger was het DISKMANAGER, maar tegenwoordig hebben ze teveel marketingnamen) op dat op te lossen. Download dat spul en zorg ervoor dat je paar floppies maakt met dat spul. Je pc met de floppy opstarten en de verdere instructies volgen...
[/algabra's faq]

Bij jouw geval, ga naar maxtor.com en download Maxblast. Maak de floppy met dat proggie en met de floppy je pc opstarten. Dan de instructies van die floppy volgen...
Pagina: 1