Toon posts:

[PHP 4.2.3] problemen met decrypten na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb gegevens in m'n db zitten die zijn gecrypt met (libmcrypt). Nu heb ik apache & php geupgrade. En nou kan m'n decrypt code m'n db tables decrypten. krijg alleen garbage. Ter info m'n libmcrypt heb ik niet geupdate. Wat is er verkeer?!

needless to say, maar ik heb m'n decrypt pass niet veranderd :)

-------------configure script------------------

./configure' '--prefix=/usr/local/php.4.2.3' '--with-apache=/home/simon/Apachetoolbox-1.5.62/apache_1.3.27' '--enable-exif' '--enable-track-vars' '--with-calendar=shared' '--enable-magic-quotes' '--enable-trans-sid' '--enable-wddx' '--enable-ftp' '--enable-inline-optimization' '--enable-memory-limit' '--with-gd=/usr/local' '--with-zlib' '--enable-gd-native-tt' '--with-t1lib=/usr/local' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-png-dir=/usr' '--with-zlib-dir=/usr' '--with-ttf' '--with-freetype-dir=/usr/local' '--with-mhash=/usr/local' '--with-mcrypt=/usr/local' '--with-openssl=/usr' '--with-curl=/usr/local' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-bcmath' '--with-gettext=/usr' '--with-mysql=/usr/local/mysql' '--with-pgsql' '--with-ldap'

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat je iets meer info moet geven dan alleen dit :)

Want het is heel leuk hoe je dat geconfigured hebt, maar kijk iig naar de output van phpinfo() om te checken of mcrypt werkt en check het met een simpel voorbeeldje ipv met je huidige code.

Gewoon iets ala:
$text = encrypt("bla", $key);
echo decrypt($text, $key);
(kweet de aanroepen niet uit mijn hoofd)

om zeker te weten dat het niet aan je code ligt.

Verwijderd

Topicstarter
werkt allemaal! behalve m'n gegevens werken niet :( wat voor info moet je nog meer hebben?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me dat er dan een bug in je script zit?
controleer of je wel de gegevens aan het decrypten bent met de key waarvan je denkt dat je mee bezig bent enzo :)
Geen spaties te veel, etc etc?

Check in de php-changelog of er wijzigingen aan het gedrag van de mcrypt functies zijn en probeer de boel te elimineren tot je zeker weet waar het fout gaat (commentaar steeds wat stukken functionaliteit uit bijv als je weet dat dat goed werkt)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb script niet aangepast ALLES onaangepast behalve nieuwe php versie (als script met oude php versie werkt zou het met nieuwe moeten werken zonder aanpassingen)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:40:
ik heb script niet aangepast ALLES onaangepast behalve nieuwe php versie (als script met oude php versie werkt zou het met nieuwe moeten werken zonder aanpassingen)

uhm *beep* wrong
dat hoeft dus niet

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke als jij het zegt, WAT zou ik dan kunnen veranderen

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Misschien een dom antwoord, maar zit de DLL (of .SO in linux) wel in je php.ini :? Heb je die neit toevallig veranderd :?
tis maar een ideetje

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:07:
hmm oke als jij het zegt, WAT zou ik dan kunnen veranderen

Je zult het moeten debuggen :)

checken waar het nou precies fout gaat, er is niet zeggen WAT je moet veranderen, dat zal je zelf moeten analyseren.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
je doet toch niet toevallig iets met GET en POST variablene? lijkt me sterk icm met die databases enzo, maar toch....

Verwijderd

Topicstarter
oke jongens m'n krat jolt uit de koelkast gehaald, ga wel debuggen :( bedankt voor de tips
Pagina: 1