Ik heb een een aantal weken geleden debian geinstalleerd en verschillende services via apt-get binnengehaald. Zo ook OpenSSH servertje. Werkte allemaal perfect en heb gisteren PDC onder samba gemaakt. Vandaag server weer aangezet. Ten eerste was er geen netwerk. Modules voor netwerkkaarten waren foetsi. Alleen ssh werkt niet meer. Als ik met secure shell ga inloggen, krijg ik vrijwel onmiddelijk de melding dat het host onbereikbaar is. Alle deomons werken gewoon prima over dat zelfde netwerk en pingen gaat ook prima.
• Ik heb gekeken of mijn firewall misschien spelbreker zou kunnen zijn. Om alles uit te sluiten heb ik de firewall ge-removed.
• Hosts.allow ff ALL:10.0.0. toegevoegd.
• Via apt-get het ik ssh ge-removed en opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas blijft het probleem; ik kan niet inloggen. Vanaf mijn andere server naar de debian ssh-en geeft een 'Connection refused'
• de deamon SSHd of OpenSSH is niet te vinden is TOP of ps -aux. terwijl ik de deamon zeker weten heb opgestart.
• logfile auth:
• Ik heb gekeken of mijn firewall misschien spelbreker zou kunnen zijn. Om alles uit te sluiten heb ik de firewall ge-removed.
• Hosts.allow ff ALL:10.0.0. toegevoegd.
• Via apt-get het ik ssh ge-removed en opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas blijft het probleem; ik kan niet inloggen. Vanaf mijn andere server naar de debian ssh-en geeft een 'Connection refused'
• de deamon SSHd of OpenSSH is niet te vinden is TOP of ps -aux. terwijl ik de deamon zeker weten heb opgestart.
• logfile auth:
Ik heb zoals je ziet al behoorlijk wat geprobt, maar begrijp niet waar ik het nu moet zoeken.Oct 6 13:12:07 apollo sshd[967]: fatal: daemon() failed: Success
/dev/null