[Debian] OpenSSH werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb een een aantal weken geleden debian geinstalleerd en verschillende services via apt-get binnengehaald. Zo ook OpenSSH servertje. Werkte allemaal perfect en heb gisteren PDC onder samba gemaakt. Vandaag server weer aangezet. Ten eerste was er geen netwerk. Modules voor netwerkkaarten waren foetsi. Alleen ssh werkt niet meer. Als ik met secure shell ga inloggen, krijg ik vrijwel onmiddelijk de melding dat het host onbereikbaar is. Alle deomons werken gewoon prima over dat zelfde netwerk en pingen gaat ook prima.

• Ik heb gekeken of mijn firewall misschien spelbreker zou kunnen zijn. Om alles uit te sluiten heb ik de firewall ge-removed.
• Hosts.allow ff ALL:10.0.0. toegevoegd.
• Via apt-get het ik ssh ge-removed en opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas blijft het probleem; ik kan niet inloggen. Vanaf mijn andere server naar de debian ssh-en geeft een 'Connection refused'

• de deamon SSHd of OpenSSH is niet te vinden is TOP of ps -aux. terwijl ik de deamon zeker weten heb opgestart.
• logfile auth:
Oct 6 13:12:07 apollo sshd[967]: fatal: daemon() failed: Success
Ik heb zoals je ziet al behoorlijk wat geprobt, maar begrijp niet waar ik het nu moet zoeken.

/dev/null

Verwijderd

Als ie niet in je process list staat is ie ook niet opgestart lijkt met..

probeer het eens gewoon met : sshd

edit / of misschien met killall -HUP sshd (dan komt ie vanzelf met de melding no process to kill als ie niet opgestart was)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 15:00:
Als ie niet in je process list staat is ie ook niet opgestart lijkt met..

probeer het eens gewoon met : sshd

edit / of misschien met killall -HUP sshd (dan komt ie vanzelf met de melding no process to kill als ie niet opgestart was)
Geeft 'sshd no process killed' m.a.w hij gaat meteen weer uit volgens mij, dat is ook wat mijn logfile zo'n beetje zegt.

/dev/null

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
doe eens sshd -d ?
kun je zien waarom hij stopt :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Kees schreef op 06 oktober 2002 @ 16:02:
doe eens sshd -d ?
kun je zien waarom hij stopt :)
klopt, save mode. De output:
http://members1.chello.nl/k.djong/nohup.txt

Kan dan wel goed inloggen en rondkijken ook met Secure FTP browser

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
hier de oplossing

Via de newsgroup search van Google kwam ik ook een draadje van linux.debian.isp
Probleem kwam wel vaker voor, alleen vaak geen oplossingen erbij. Het probleem wordt veroorzaakt door een foute premissie op /dev/null

Deze is te verstellen via commando:
code:
1
rm -f /dev/null ; mknod -m 666 /dev/null c 1 3

of als de gebruiker ook nog fout staat:
code:
1
2
3
mknod /dev/null c 1 3
chown root:root /dev/null
chmod 0666 /dev/null

Hier een linkje naar het bericht:
http://groups.google.com/...2540cnl.com.au%26rnum%3D1

Hoe mijn premissie van de ene op de andere dag kon veranderen...is me nog steeds een raadsel. :)

Bedankt voor alle reacties. Ik hoop dat nu een andere gebruiker ook nog eens hier wat aan heb :) Was zeker een paar uurtjes zoeken :)

/dev/null

Verwijderd

Dat is nog eens mooi :)
je ziet de laatste tijd steeds vaker dat mensen het zelf wel opgelost hebben maar niet de oplossing voor de volgende posten

Hulde ! :)
Pagina: 1