Toon posts:

Radeon: Maar 50hz voor je tv???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Radeon Video Out aangesloten op mijn Hauppauge WinTV, vraag me niet waarom maar ik heb dat gedaan.
Nu zeggen de Radeon drivers dat ik maximaal maar 50hz kan draaien op mijn "TV". En mijn normale 85hz wordt dan ook op eens 50hz. Hoe kan ik dit veranderen?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

HMMM dat was toch normaal?

ook al heb je een 100hz tv de input is 50 maar dan gaat het via een paar dingetjes(die ik niet weet) naar 100hz

Click hier niet

Verwijderd

Dat is normaal 80% van de Tv's thuis zijn nog steeds 50hz dus heb je niks aan 100hz tevens vraagt dit erg veel van de kaart en is het dus niet interresant voor een fabrikant omdat te maken. Het weegt niet op tegen de prijs die men dan krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er een manier waardoor mijn 85hz gewoon 85hz blijft en dus met de tv meegaat in 50hz???

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Welke drivers gebruik je,ik heb ook een radeon 64 VIVO maar kan geen tvout in windows krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Special Purpose Drivers 4.12.3063
Ga naar Eigenshappen van Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Weergaves en dan op het knop je bij de tv drukken

Verwijderd

tuurlijk niet voor de pc blijft hij gewoon 85hz maar hij stuurt een 50hz signaal naar je tv. Als jij een 85hz signaal naar je tv gaat sturen mol je je tv.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff gequaked op mijn breedbeeld-tv (:):)). Het ruleeert wel. Maar je moet toch er voor kunnen zorgen dat je naar je tv een 50hz signaal stuurt en op je pc gewoon 85hz...

Verwijderd

hey coppermine kan je ff met mij ICQ'en want ik heb een vraagje

e-mail kwijt :( maar tis windows 98 coppermine.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb die drivers van de CD geinstalleerd, maar ik heb die tabbladen helemaal niet, toch maar ff de nieuwe driver downloaden

Verwijderd

Ik denk dat ik weet wat CuMine bedoelt.
Ik heb dit probleem met m'n oude systeem met een Voodoo3 3000 + TVout.

Als je overschakelt naar tv dan springen de drivers over naar 50Hz, en dus ook op je monitor!
Zo laag kan mijn monitor niet, dus krijg ik een opgefuckt beeld.

Dus hoe krijg je het voor elkaar dat je monitor gewoon op z'n instellingen blijft, terwijl je op de tv 50Hz hebt?
Ik ben er nooit uitgekomen!

Verwijderd

bij mij blijft Rage Theater zeuren om NTKERN.VXD maar die heb ik op mijn systeem staan als iemand een nieuwe Windows 98 versie van dit bestandje heeft zou hij die ff willen oversturen over ICQ ofsow of in iedere geval een oplossing willen verzinnen??? Ik kom er namelijk helemaal niet meer mee uit :(

Verwijderd

het is erg zimple waarom dat zo is, ALLE tv's zijn gemaakt voor 50 hz, de gehele 50 hz, en niets dan 50 hz. :)
als je een 100 hz tv hebt dan plaatst je tv elk frame gewoon twee keer. m.a.w. je beeldwordt wel 100 keer per seconden ververst, maar er zijn tekens twee hetzelfde
aangezien de data voor het beeld maar elke 20 ms ververst wordt ( das nu eenmaal de standaart voor tv. (zenders, kabel boeren enz...))
Pagina: 1