PCRW1208 brander wil niet meer open

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi,

Heb voor een tijdje terug een Philips PCRW1208 van een kameraad gekregen. Leuk brandertje ziet er leuk uit, aangezien ik zelf al een 6x Aopen brander had heb ik de philips maar in mijn (Linux)servertje gestopt.

Ik heb hem in het begin gewoon gebruikt als cdrom speler maar wilde laatst toch es proberen om een backup op RW te branden.

Maar tot mijn stomme verbazing gaat het laadje niet meer open :? Als ik op het open knopje druk gaat hij knipperen maar niet open.

Heb toen de kabels gecontroleerd en die zaten goed. Heb de IDE kabel eraf gehaald en de pc aangezet maar nog steeds wilde hij niet open. Ben toen naar de site van philips gegaan en heb daar de firmware upgrade opgehaald (kwam erachter dat er versie 1.2 opzat ipv de laatste 4.0 versie ;) ) Omdat de firmware upgrade alleen op windows machine's gedaan kan worden :( heb ik de brander even overgebouwd. Ik heb toen de firmware upgrade gedaan, maar in de andere pc ging hij ook niet open.

Wat kan ik nu het beste doen?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

zoiets had ik altijd met mijn 8x sony fikker, als die een coaster maakte ging 'ie niet meer open. Stroom eraf hielp gelukkig :) Ik vrees dat je motortje kapot is, of de tandwielen zijn geknapt ofzo. Heb je 'em al met de hand geprobeerd open te draaien?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Ik heb hem met een paperclip opengekregen maar hij reageert helemaal nergens op. Als je hem bijvoorbeeld open laat staan en je herstart de machine dan blijft hij gewoon open :(

Het lijkt er dan inderdaad op dat het motertje kapoet is. Heeft het nog zin om hem open te schroeven? Want kan het geen slecht contactje zijn?

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55

DatraxZ

TrueCrypts Everything

openvijzen die handel
heb het ook is voorgehad met m'n samsung dvd speler
bleek dat de hele tray scheefgezakt zat :s