Toon posts:

[w98] geen toegang tot domein server??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb hier een netwerk staan met een domein server (w2k server)
2 W2k pro clienten en een w98 client
als ik met de 98 client wil aanmelden op het domein dan zegt hij dat hij geen domein server kan vinden om het wachtwoord te valideren maar als ik met de w2k clienten inlog dan doet hij het gewoon wel.
(internet doet het gewoon op de client)

en ik heb op de server [2k server] een schijf en printer geshared,
op de server kan ik gewoon toegang krijgen tot de shares en op de clienten niet daar krijg ik helemaal geen toegang tot de server terwijl ik de users rechten op administrator heb ingesteld (dan moet het toch lukken denk ik)
weet mischien iemand een oplossing voor deze problemen???

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Staat de dns goed ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Predator schreef op 06 oktober 2002 @ 14:51:
PNS -> NT

Staat de dns goed ?
das voor een 98 client niet zo heel erg relevant,

topicstarter: heb je wel netbios over tcp/ip aan staan in je tcp/ip properties? w98 kan niet met 2k communiceren zonder netbios over tcp/ip namelijk, (w2k pro/xp wel)

kun je de server wel pingen? op computernaam,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ehm ja netbios staat standaard aan hier het is een grijs vakje waar ik niks aan kan veranderen en dat pingen gaat wel naar het ip maar niet naar de naam (ping server) hij zegt dan "onbekende host server"

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?

Verwijderd

hand matig in lokale lmhosts file (van de 98 machine) een record aanmaken voor de 2000 server server
of met een wins server gaan werken.

om te weten hoe doet werkt, doe eens een search query op technet met de woorden "create LMhost file windows 98"

moet lukken, SUCCES!

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Ik zou gewoon ff DNS en DHCP op de server configgen en de Win98 client met DHCP een IP adres laten verkrijgen. Als het tot dat punt werkt, dan zou je moeten kunnen pingen op naam & op IP, en dan zou inloggen op het domein ook moeten werken.

Met of zonder mayonaise?

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

en je andere probleem: check de volgende dingen:

* heeft de admin zelf wel rechten op de shares?
* zijn de clients wel echt ingelogd? win2k (en xp ook niet denk ik) geven nl geen foutmelding als inloggen op t domein niet lukt, daarvoor moet je ff in t eventlog kijken.
* weet je zeker dat ze uberhaupt op t domein inloggen en niet op een werkgroep met dezelfde naam? Check hiervoor ff 'Active Directory Users and Computer' en dan bij computers: hier moeten de XP en win2k clients bij staan

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1