[caraudio] speakers apart filteren

Pagina: 1
Acties:

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
Ik wil in mijn auto graag alle speakers apart kunnen regelen met betrekking tot de geluidsterkte die eruit komt en de frequentie die er door de filters doorgelaten wordt.
Nu kan ik een soundprocessor er bij zetten maar het schijnt dat dat niet werkt met een 4 kanaals versterker. dan zou ik ook een 6 kanaalsversterker aan moeten schaffen.
Nu zat ik zelf te denken aan een soort van potmeter in de speakerkabel van de speakers afzonderlijk.
Ik heb achterin een sub en voorin een composetje, dus volgens mij moet dat wel kunnen, maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

weet iemand wat hierin de mogelijkheden zijn,of dat ik nu met iets onmogelijks bezig ben

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een actief filter en voor iedere speaker apart een versterkerkanaal lijkt me plicht als je op de door jouw geschetste wijze te werk wilt gaan. Potmeters of spanningsdelers tussen versterker en speaker is wellicht een tussenoplossing, maar uiteindelijk ook bewerkelijk en minder flexibel dan alles gescheiden en actief.

Wat wil je precies bereiken hiermee?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 15:34
Als je 2 kanalen gebruikt voor de composet en 2 gebrugd voor de sub, dan kan je toch al van alles regelen op je headunit? Wat voor een HU heb je ?

• mesothelioom
@wekkel
als je een composet als 1 speaker ziet heb ik dat al. Wat betreft de filters, ik wil ermee bereiken dat ik de afzonderlijke speakers ook afzonderlijk kan filteren en dat die filterin variabel word. Nu kan ik alleen op de amp regelen en dat is veel te beperkt.
@solosmots
zie reply @ wekkel

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je wil dus je composet zelf per component regelen? Dat wordt je scheidingsfilter open rammen en met handmatige uitwisseling van componenten knoeien en met spanningsdelers. Leuk maar tijdrovend. Bovendien zou ik niet al te snel aan het kantelpunt van het scheidingsfilter gaan rommelen, dat heeft de fabrikant (van een goede composet) al keurig voor je zitten doen.

• mesothelioom
hmmm. niet doen dus.

zal dan wel een pre-amp sound processor worden
even doorsparen dus

btw compo-set is infinity kappa 505. zou dus wel ok moeten zijn

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met spanningsdelers kan je vrij eenvoudig het niveau van de tweeters ieder apart regelen. Daarbij geldt echter ook het adagium: gewoon uitproberen...

Ik heb zelf mijn tweeters iets gedempt (links 5 db, rechts 3 db) t.o.v. de woofer.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 15:34
Maakt ook erg uit waar je ze plaatst, boven op je dash moet je ze al gauw gaan dempen omdat ze anders te veel overheersen..
Pagina: 1