Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] CD-Rom radio vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
nou ben ik van plan om weer een case mod te maken, en nou dahct ik aan een oude radio te gebruiken daar voor, zo'n vierkant radio ootje met cd speler boven in
nou was mijn vraag.

die cd die daar boven in zit zou je die ook aan kunnen sluiten op je moederbord en die gebruiken als cd-rom speler?
dus kan je de cd van je radio gebruiken als cd rom ?

bla?

Verwijderd

nee, dat kan niet.
de optiek en het loopwerk zijn daar niet geschikt voor

Verwijderd

Fijn dat je zoveel informatie geeft, daardoor is het beantwoorden van de vraag lekker makkelijk ;)

Over wat voor radio hebben we het ??? Een autoradio met cd speler?

Als er een line out op zit moet je alleen even een kabeltje solderen naar je moederbord.
Als er geen lineout op zit moet je het signaal voor de versterkertrap aftappen en aan de line in van je geluidskaart hangen.

Her werkt dus zoiezo, maar iets meer info is er wel nodig :)

Verwijderd

ik ga door zijn vraaag tuit van een autoratio achtig iets. maar dannog.
als cd-ROM is zowiets nooit te gebruiken
dan moet je het ombouwen door er een echte cd-romspeler in te bouwen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 14:33:
ik ga door zijn vraaag tuit van een autoratio achtig iets. maar dannog.
als cd-ROM is zowiets nooit te gebruiken
dan moet je het ombouwen door er een echte cd-romspeler in te bouwen
Wat hij zegt is waar, en op hoeveel speed zou die dan draaien??? Muziek heeft aan 1 speed genoeg, dus veel harder zal het toch echt niet gaan :)

Of heb ik dat mis???:?

Verwijderd

Oh zo....

Nee, je kunt geen data uit zo'n cd-rom speler halen... Er zit immers geen IDE controller / interface in dat ding.

Om alleen audio te kunnen luisteren kun je hem wel gebruiken.
Een autoradio cd-speler zal op zo'n 3 a 4 speed lopen, hij moet namelijk iets sneller zijn dan 1x omdat hij een buffer moet vullen (tegen schokken).

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 15:01:
Oh zo....

Nee, je kunt geen data uit zo'n cd-rom speler halen... Er zit immers geen IDE controller / interface in dat ding.

Om alleen audio te kunnen luisteren kun je hem wel gebruiken.
Een autoradio cd-speler zal op zo'n 3 a 4 speed lopen, hij moet namelijk iets sneller zijn dan 1x omdat hij een buffer moet vullen (tegen schokken).
Wat ben je toch weer allemaal voor onzin aan het blaten man. Dat is toch helemaal niet de vraag van de topicstarter. Die vraagt of je hem als cd-ROM kunt gebruiken. nou dat kan NIET. Punt, je kunt em misschien voeden en er een losse cd speler van maken, maar nogsteeds niet bestuurbaar met een computer. Omdat: je zegt het zelf al, er geen ide interface op zit. En jij begint over autoradios :?

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 06 oktober 2002 @ 16:18:
[...]

Wat ben je toch weer allemaal voor onzin aan het blaten man. Dat is toch helemaal niet de vraag van de topicstarter. Die vraagt of je hem als cd-ROM kunt gebruiken. nou dat kan NIET. Punt, je kunt em misschien voeden en er een losse cd speler van maken, maar nogsteeds niet bestuurbaar met een computer. Omdat: je zegt het zelf al, er geen ide interface op zit. En jij begint over autoradios :?
Nou nou nou :) Het is zondag jongeman, wees blij :)

Zoals ik in het begin al aangaf weet ik niet over wat voor spullen hij het heeft. Ik begin over een autoradio omdat deze in een 5 1/4 slot past.... ik zou niet weten over wat voor radio hij het anders zou hebben.

Vervolgens vraagt hij of hij hem op het moederbord kan aansluiten.... wat?
Wil hij alleen muziek luisteren.... ja, dan kun je hem aansluiten op de onboard geluidskaart.
Wil hij spelletjes van dat ding halen..... nee, dan kan dat niet omdat er geen IDE interface op zit.

Ik weet dus niet over welke onderdelen hij het heeft, en ik weet niet precies wat hij wilt.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
autoradio's die ik hier heb liggen passen btw net NIET in een 5 1/4" bay
dat word dus stampen :)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20

w00Dy

Make soap, not war

volgens mij kan het wel, je moet gewoon de controller/interface achter de laser vervangen door die van een cdrom. Een laser leest gewoon de putjes en geeft zo 1 en 0 door. Dit is niet bepaald n00b modden lijkt me zo...

Verwijderd

VO-Zephyr schreef op 06 oktober 2002 @ 16:39:
autoradio's die ik hier heb liggen passen btw net NIET in een 5 1/4" bay
dat word dus stampen :)
...hamer... 8)7

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ja sorry voor het onduidelijke gedoe, maar de bedoeling was eigenlijk om in de radio alles er uit te halen en er een via eden bordje in te zetten, als het goed is past het precies, en nee het is geen auto radio, heb me digi camera nie bij de hand dus ff geen pics sorry,
maar dan zit ik er aan te denken om die cd speler die boven in zit er uit te halen, en daar gewoon een cd-rom in te zetten, en dan even knutselen omm hem gewoon weer van boven te kunnen laden (cd er in0

bla?

Pagina: 1