Toon posts:

Waterkoeling vraagjes (the best en goedkoop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waterkoeling genoeg, maar ik wil een goedkoop maar heel goed waterkoeling systeem maken. Heb er veel tijd voor over dus wil ik de meeste dingen zelf maken.

Heb je eigenlijk de radiator echt nodig? En kan je niets uit een kleine diepvries nemen ofzo en dit aan de zijkant van de kast bevestigen. Kan er nog leuk uitzien :))

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

tja als jij een mini vriezer als radiator wil gebruiken moet jij weten....
maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...?
aan de andere kant... als je het goed doet koelt zoiets mogelijk wel beter...
- een waterpomp zelf maken? denk het niet.
- slangetjes?...neeee
- koelblok... tja... test dan eerst wel even of ie goed waterdicht is.. :-)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
Mja een pomp is het enige, een koelblok zelf maken is niet zo moeilijk als je een beetje met koper kan werken. We testen hem dan wel een weekje :)

Ik heb wel gehoord dat koel oli beter is om te koelen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
Een koperen heatsink maken is niet zo moeilijk hoor. Ik heb ook alleen het pompje en peltier gekocht. Slangen thuis zat en de radiateur (heel oude van VW) van een auto heb ik gekregen van mijn oom zit zelfs een fan op, is wel groot, maar ben die ook van plan buiten te planten.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:30
ik heb zelf van aluminium een koelblok gemaakt (gaten erdoorheen geboord en dan aan verschillende kanten met bouten en tape afgedicht)

ik heb zelf een radiator gemaakt (een zacht-koperen buis gekocht en die opgerold tot een soort van trechter, en daar een grote fan voorgehangen.. werkt perfect !!)

alles bij elkaar, dus materiaal, pomp, slangen etc heeft het me denk ik zo'n 250 piek gekost.. verder een dikke week sleutelen..

ik heb het systeem nou een halfjaar draaien en hij draait gewoon de hele dag stabiel door.. nog nooit lekage gehad ofzo en koelt als een TIET !!

(ps. ik heb vantevoren wel wat geld opzij gezet voor een nieuw moederbord + cpu, voor het geval er toch iets mis zou gaan..)

Have a wheelie good weekend!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 09:00

RvV

In auto's zitten van die verwarmingskacheltjes. Ze zijn prima te gebruiken. Gewoon naar de sloop en een dashbord uit een auto rammen.

Y'24

Verwijderd

Neem een kachelradiateur van een suzuki die is tussen de collecteur 16 cm daar kan je zonder moeite twee 8cm fans op maken

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Kijk voor het maken van een waterblok eens op: http://www.overclockers.com/tips206/

Tip: start eerst met een aluminium blok. Ten eerste goedkoper, ten tweede makkelijker aan te komen en ten derde is het makkelijker te bewerken.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1