You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Wat voor een kernel draai je? In 2.2 kernels had je PCMCIA dmv externe modules, en in 2.4 kernels zit PCMCIA bij de vanilla kernel source.
Verder is volgensmij pcmcia-cs het enige wat je nodig hebt. pcmcia-cs bevat de pcmcia daemon: cardmgr, en config-scripts en files, plus wat commandline tools.
Verder is volgensmij pcmcia-cs het enige wat je nodig hebt. pcmcia-cs bevat de pcmcia daemon: cardmgr, en config-scripts en files, plus wat commandline tools.
Ik draai een stock 2.2.20 kernel, maar in pcmcia-cs zitten niet de kernel
modules zoals pcmcia-core.
Het rare is , in pcmcia-source zitten die modules wel, maar
die krijg ik zonder de kernel sources niet gecompileerd.....
Maar ik geef de moed niet op ! Ik ben nu debian aan het installeren op een
andere alpha , dan kan ik daar wel compileren.
Is een stuk sneller ook , sx164@533
modules zoals pcmcia-core.
Het rare is , in pcmcia-source zitten die modules wel, maar
die krijg ik zonder de kernel sources niet gecompileerd.....
Maar ik geef de moed niet op ! Ik ben nu debian aan het installeren op een
andere alpha , dan kan ik daar wel compileren.
Is een stuk sneller ook , sx164@533
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Mja, anders moet je even op een andere alpha (met willekeurige distro) een 2.4 kernel bakken (met PCMCIA zut). Hoe dat met 2.2 kernels precies ging weet ik niet meer (maar voor de default Debian kernel zijn er waarschijnlijk wel precompiled modules).
En pcmcia-cs is een package met het userland zut.
En pcmcia-cs is een package met het userland zut.
off-topic, maareuh:
Da'ts een tijd geleden! Ik had nooit gedacht nog iemand tegen te komen die ook met een Dec Multia heeft gewerkt
Ik heb daar jaren geleden tijdens m'n stage bij Simac nog mee geprutst... Dat was hun eerste machine waar Linux (RedHat 5.2) op draaide 
Wou dat ik thuis nog zo'n apparaatje had staan... Dat was _echt_ een mooi ding.. Werd trouwens wel goed warm..
Da'ts een tijd geleden! Ik had nooit gedacht nog iemand tegen te komen die ook met een Dec Multia heeft gewerkt
Wou dat ik thuis nog zo'n apparaatje had staan... Dat was _echt_ een mooi ding.. Werd trouwens wel goed warm..
Liege, liege, liegebeest!
Ja leuk he ? Jaar of 4 (alweer bijna 5) geleden op de HCC gekocht voorcailin_coilleach schreef op 07 oktober 2002 @ 11:54:
700 oudhollandsche florijnen, en toen was het best een snel machientje....
weer on topic:
Voor de 2.4.18 kernel zijn ze er wel , sterker nog , dan zitten ze gewoon
in het kernel package. Ik heb (nadat ik de installatie op me SX heb afgemaakt)
toch maar even die gecompileerde 2.4 proberen te installeren.
Na een paar pogingen (...:no space left on device...... shit !)
stond ie erop.
Alleen nog even booten en dan ...... dan hangt het
Kernel wordt geladen , ge-unzipt en dan hang het systeem volledig.
En toen was het gisteravond (vanmorgen ?) 02:00 uur.........
Anyway, ik denk dat ik een van de volgende dingen fout doe:
- Milo versie ..... dit is een ouwe , die stond er nog op. Kan niet met symlinks omgaan, maar ik ga vanavond een nieuwere proberen ( mijn sx had ook zoiets , maar die wilde de kernel helemaal niet laden)
- initrd ? Er zit een nieuwe / andere initrd bij .. moet ik daarvoor nog iets meegeven
bij het booten ? Ik doe nu: ( MILO > boot sda3:/boot/vmlinuz root=/dev/sda3 )
- Optmalisatie , dit is een 21066 (=EV4) als de 2.4 kernel voor EV5 of hoger geoptimaliseert is , kan ik het ook wel schudden , maar dat lijkt me sterk , de rest draait toch ook ....
Pagina: 1