Toon posts:

Videobewerking ruis weghalen

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had een vraagje ivm videobewerking.
Ik ben nog maar pas begonnen met videobewerking, omdat ik recent een digitale miniDV video kocht. Nu heb ik mijn oude Hi8 bandjes naar mijn digitale video gezet, zodat ik deze via de PC kan bewerken en dan op CD-rom kan bewaren, want op de oude Hi8 bandjes treedt er met de tijd slijtage op. Op sommige bandjes zit er al wat ruis (zowel op beeld als op het geluid). Weet er iemand of er een programma bestaat om deze ruis terug bij te werken, of toch gedeeltelijk te verwijderen? En zoja, welk programma is hier het meeste geschikt voor?

Alvast bedankt
Tamasius

Verwijderd

Volgens mij kan je de ruis uit je audio halen door deze te extracten en bv. in CoolEdit te bewerken en daarna weer terug in te voegen.
In Pinnacle Studio 7 gaat dat. Ruis in je beeld zou ik zo 1,2,3 niet weten.
Hoe zet jij je Hi8 over naar MiniDV???

Jij ook alvast bedankt
ThomasD

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Probeer het programma Cleaner eens, die is speciaal gemaakt om beeld en geluid mooi clean te krijgen en dit op een zo efficient mogelijke manier op te slaan.

dacht dat het hier stond? http://www.discreet.com/products/cleaner/cleaner51/

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn beelden van Hi8 naar miniDV te zetten gebruik ik gewoon een kabel (sorry voor volgende omschrijving, maar ik ken de officiele benaming ni) aan de ene kant zitten 3 stekkertjes (geel voor beelden, en rood en wit voor de audio) deze gaan in mijn Hi8 video, aan de andere kant van de kabel zit een pinnetje(zoals een koptelefoon maar dan 3 polig, deze gaat in mijn MiniDV video). Ik zet dan mijn Hi8 op play, en mijn MiniDV op de stand VTR (en dan duw ik op record). Op het scherm van mijn miniDV verschijnt dan ook het beeld da op mijn HI8 i aan het afspelen, en dan maar wachten tot het geheel is overgenomen

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
In de C'T van oktober staat een heel artikel over het digitaliseren van video (en film) en het oppoetsen daarvan. Zij gebruiken daarvoor VirtualDub met een aantal filters. Als je het tijdschrift koopt krijg je ze er meteen op CD-Rom bij.

Verwijderd

Topicstarter
helaas woon ik in België, en voor zover ik weet is dat een Nederlands tijdschrift, of is het ook in België in de meeste boekenwinkels verkrijgbaar?

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 14:20:
helaas woon ik in België, en voor zover ik weet is dat een Nederlands tijdschrift, of is het ook in België in de meeste boekenwinkels verkrijgbaar?
Om de cover van het blad staat een aparte prijs voor België.. jullie moeten € 0,08 meer betalen :+

Maar goed, het zal dus ook wel te koop zijn in België. Effe kijken.... in België wordt het verspreid door Imapress.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

http://www.virtualdub.org/virtualdub_filters

Daar staan er een aantal + links naar andere filters.
Sommige ruisfilters werken zeer aardig zeker bij weinig bewegend beeld.

Kan je gebruiken in combinatie met VirtualDub www.virtualdub.org of Nandub www.nandub.org

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1