Toon posts:

Directx8.1 geinstalleerd en toch weigeren UT2003 en BF1942!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DirectX8.1b (dutch) gedownload van de microsoft pagina, geinstalleerd en toch zeggen zowel UT2003 (demo) als BF1942 bij het opstarten dat ik DirectX8.1b of hoger moet installeren.
Ik heb windows98. DX settings zijn:

Direct3D version: 4.07.00.0700
DirectDraw, input, Play en sound: 4.08.01.0881.

Tijdens de installatie heb ik alles uitstaan zoals de virusscanner etc.

Ik heb met Regedit ook al de 08 in 06 veranderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Dit verandert ook niets aan de situatie.

Help, hoe nu verder............|:(

MrReal
Official member Het Graf Team.

Verwijderd

start / uitvoeren / dxdiag, wat voor versie word daar aagegeven?

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Oude eerst uninstallen en dan 8.1b installen.
Dat werkt.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

hedskes schreef op 06 oktober 2002 @ 13:12:
Oude eerst uninstallen en dan 8.1b installen.
Dat werkt.
Dit moet niet nodig zijn... (Edit: Je kunt dX niet eens "normaal" uninstallen ;))

éhm, heb je het ook met andere spellen die dX8.1b nodig hebben

Verwijderd

Topicstarter
De versie die ik krijg via dxdiag is

DirectX8.1 (4.08.01.0901)

Alle tests verlopen ook goed. Ik zie wel dat voorheen de engelse versie was geinstalleerd en nu dus de nederlandse. Er staan nu nederlandse en egelse files door elkaar heen.

Uninstall is volgens mij niet migelijk. Hoe doe ik dat??

MrReal

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
Wat voor melding krijg je bij het starten van UT2k3 PRECIES :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 06 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Dit moet niet nodig zijn... (Edit: Je kunt dX niet eens "normaal" uninstallen ;))

éhm, heb je het ook met andere spellen die dX8.1b nodig hebben
Ik heb geen andere spellen die het eisen.......... MOHAA heeft het niet nodig. RTCW werkt goed maar eist DX8.0a.

MrReal
PS. Waanzinnig snelle reacties. Sinds gisteren op tweakers, echt geweldig.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Ten eerste, uninstall van oude dX is niet nodig, standaard is dX een combinatie van engelse en nederlands bestanden...

éhm, hele domme vraag... heb je je PC wel opnieuw gestart naar de dX8.1b install :?

Verwijderd

Topicstarter
Tampie2000 schreef op 06 oktober 2002 @ 13:22:
Wat voor melding krijg je bij het starten van UT2k3 PRECIES :?
De melding luidt:

Please install DirectX8.1b or later (See release notes for instructions on how to obtain it).

De release notes geeft de site van Microsoft waar ik de Dutch versie heb gedownload en geinstalleerd.

MrReal

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 06 oktober 2002 @ 13:27:
Ten eerste, uninstall van oude dX is niet nodig, standaard is dX een combinatie van engelse en nederlands bestanden...

éhm, hele domme vraag... heb je je PC wel opnieuw gestart naar de dX8.1b install :?
Slim antwoord: Yep, ik heb de PC opnieuwe opgestart. Zie dan ook keurig de melding dat systeem instelling worden aangepast met het mooie trommeltje naast de voortgang balk.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
weet je zeker dat je 8.1b heb? let op de b.
kijk anders eens op je ut of bf cd's daar moet ie ook opstaan...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
en als je nou eens de engelse versie installeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
Is dat de eerste versie van Win 98? Want is het niet mogelijk dat nieuwe DX 8.1 games niet compatibel zijn met Win 98... ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Ook waarschijnlijk enigszins overbodig..

maar begin eens te denken aan een upgrade naar XP

Verwijderd

waar haal je 8.1b ? alleen in SP1? of kan je die van 2000 installen?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 21:34
Slice1Ti schreef op 06 oktober 2002 @ 14:10:
Is dat de eerste versie van Win 98? Want is het niet mogelijk dat nieuwe DX 8.1 games niet compatibel zijn met Win 98... ?
Ik draai hier Win98 1st edition met dx8.1 en het draait stabiel met UT2003 en alle andere spellen, zo nu en ff een blauw schermpje tijdens het internetten maar ja das windoos kun je nix aan doen. :)

Verwijderd

Waar staatie op de UT2k3 cd???? Bij mij vliegt hij er na 20 sec ongeveer uit... kom er dus wel ... enorm vaag... op mn 2e bak draaitie perfect...

Verwijderd

Topicstarter
Tampie2000 schreef op 06 oktober 2002 @ 13:33:
en als je nou eens de engelse versie installeerd?
Werkt ook niet :? :'(

Heeeeeeeeeeeelp

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:22:
Waar staatie op de UT2k3 cd???? Bij mij vliegt hij er na 20 sec ongeveer uit... kom er dus wel ... enorm vaag... op mn 2e bak draaitie perfect...
Ik dacht op de 3e CD.

Verwijderd

Heb hier het zelfde probleem op een PC op m'n werk (jaja ik moet eigenlijk werken...)
XP SP1 geinstaleerd maar nogsteeds die melding voor UT2003... heb al op het tech suport forum geken maar ook daar wordt ie niet echt behandeld... 1 iemand noemde als oplossing reinstall windows :/

lees net dat dat ook niet werkt

Verwijderd

ok, wat het dus is is dat je DirectX niet de goeie versie is... doe ff, start > run > dxdiag en check je versie nummer...

als die eindigt op 810 heb je een probleem... als het goed is, SP1 gedraaid hier, maar die heeft DX dus NIET geupdate (thanx to MS)

kan iemand ff checken welke DX versie ie heeft en zeggen of UT2003 wel of niet werkt?

ik ga nu naar huis... daar doet ie het tenminste wel :P ga ook ff mailtje sturen naar Digital Extream of ze dit kunnen patchen of met MS kunnen opnemen

Verwijderd

Voldoet je videokaart wel aan de gestelde eisen? bv. minimaal geforce vereist of zo...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 23:23:
ok, wat het dus is is dat je DirectX niet de goeie versie is... doe ff, start > run > dxdiag en check je versie nummer...

als die eindigt op 810 heb je een probleem... als het goed is, SP1 gedraaid hier, maar die heeft DX dus NIET geupdate (thanx to MS)

kan iemand ff checken welke DX versie ie heeft en zeggen of UT2003 wel of niet werkt?

ik ga nu naar huis... daar doet ie het tenminste wel :P ga ook ff mailtje sturen naar Digital Extream of ze dit kunnen patchen of met MS kunnen opnemen
ik zelf heb de 810 versie, en alles loopt juist perfect!, bf1942 en UT2k3 :)

39

Verwijderd

OK, dat is het dus ook niet :/
videokaart is in orde; V6800

hier thuis trouwens ook 810, dus dat is het inderdaat niet...

Verwijderd

Ok OPLOSSING!!

nou jah, work around... :P het is dus de renderer, in OpenGL doet ie het wel... al is de performance dan wat minder, toch een beetje raar...

open je UT2003.ini en zet voor de regel met "Direct3D blablabla" een punt comma ";"deze dus... en haal hem weg voor de regel met "OpenGL blablabla"

als ie het dan nog niet doet heb je waarschijnlijk de lagecy windows drivers voor je videokaart geinstaleerd, en die hebben geen OpenGL support, dus down dan ff de nieuwste drivers :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 17:43:
Ok OPLOSSING!!

nou jah, work around... :P het is dus de renderer, in OpenGL doet ie het wel... al is de performance dan wat minder, toch een beetje raar...

open je UT2003.ini en zet voor de regel met "Direct3D blablabla" een punt comma ";"deze dus... en haal hem weg voor de regel met "OpenGL blablabla"

als ie het dan nog niet doet heb je waarschijnlijk de lagecy windows drivers voor je videokaart geinstaleerd, en die hebben geen OpenGL support, dus down dan ff de nieuwste drivers :)
Inderdaad, werkt als een speer en beeld is meer dan goed genoeg :*) :*) :*) . Thanks!!!!

Toch raar dat het met DirecX3D niet werkt. Ik heb versie 8.1 (4.08.01.0901). BF1942 werkt nog steeds niet. Ik heb 8.1b geinstalleerd. Moet er dan ook 8.1b staan als versie bij DXdiag?

MrReal

Verwijderd

ben ik nog niet helemaal uit... en geloof me heeeel veeel mensen hebben dit probleem.
Ik snap niet dat het behandeld wordt in de FAQ op ut2003.com zelfs in de fora wordt er niet of nouwelijks op gereageerd

Verwijderd

Probeer dit eens: dit heeft bij mij alle problemen opgelost nadat ik alles wat ik op het hele internet kon vinden heb uitgeprobeerd:

- Run dxdiag
- In dxdiag deactivate direct3d acceleration.
- Exit dxdiag
- Run dxdiag
- activate direct3d acceleration
- test direct3d

Warcraft III en Battlefield 1942 draaiden daarna bij mij feilloos, terwijl ik ze eerst absoluut niet aan de praat kon krijgen.

Met dank aan: F_J_K (Moderator SA)

Verwijderd

Oplossing bij mij... ff nieuwe via drivers erop en hij doet het.. enorm vaag... :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:13:
Probeer dit eens: dit heeft bij mij alle problemen opgelost nadat ik alles wat ik op het hele internet kon vinden heb uitgeprobeerd:

- Run dxdiag
- In dxdiag deactivate direct3d acceleration.
- Exit dxdiag
- Run dxdiag
- activate direct3d acceleration
- test direct3d

Warcraft III en Battlefield 1942 draaiden daarna bij mij feilloos, terwijl ik ze eerst absoluut niet aan de praat kon krijgen.

Met dank aan: F_J_K (Moderator SA)
Het werkt!!! Waanzinnig :*)

Bedankt,

Mr Real

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
FF hierop replyen :

Ik heb die fout ook geregeld en dan doe ik ook altijd "disable direct3d acc"
Nou kwam die fout weer voor,maar kan ik die direct3d niet meer enablen !!!!!
Ik heb dx8.1 + verschillende detonators al geprobeerd.
Iemand de oplossing ?

Verwijderd

EXE-cuter, met welk spel? UT2K3 of BF1942
Pagina: 1