XP 2000 + met Spire Cooler >?

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48
Hallo.

Nu sta ik op het punt om een XP athlon 1900= of een 2000 + te kopen. maar mijn huidige cooler is deze : http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020916/cooler-35.html daar staat dat ie een Athlon XP 2000 + op 70 C graden houd .

Nu zit ie op mijn Duron 850 [ lekkre overkill btw ] met nog 1x 92mm intake die er recht op de cpu fan blaast en een 80 mm outtake aan de achterkant van m`n comp.
Ni is mijn duron 33 stressed met dit weer en 29-30 idle.

Is deze cooling voldoende voor de Athlon XP 1900 of 2000+

Edit > ohja ,als ik er een spacer op zet gaat de cooling perfromance er dan op achteruit :?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb dezelfde tijdelijk op mijn 1900+ gehad, die bleef 65 graadjes, dus 2000+ zal ook wel zoiets worden. Spacer verslechtert de koelprestaties niet, tenzij 'ie te dik is natuurlijk, maar ga daar maar niet van uit.

edit: die 65 graden is uiteraard full stressed, ik snap niet waarom mensen altijd idle temps geven, die boeien namelijk niet omdat het alleen gaat om de maximale temperatuur (hoewel een lager getal natuurlijk stoerder is enzo ;) )

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik denk dat je dat wel gaat redden hoor. En met een spacer gaan de koelprestaties zeker niet achteruit maar ik denk zelfs een klein beetje vooruit omdat je meer koeloppervlak hebt, alleen denk ik niet dat je dit gaat merken :D

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

kutkip schreef op 06 oktober 2002 @ 13:08:
Ik denk dat je dat wel gaat redden hoor. En met een spacer gaan de koelprestaties zeker niet achteruit maar ik denk zelfs een klein beetje vooruit omdat je meer koeloppervlak hebt, alleen denk ik niet dat je dit gaat merken :D
Dan weet jij niet wat een spacer is :) Een spacer is een stuk koper wat je op je processorbehuizing plaatst om ervoor te zorgen dat er geen onevenwichtige krachten op de processor gericht worden als het mobo niet plat ligt. Het koper raakt alleen de behuizing, en niet je core zelf! Je moet trouwens altijd koelpasta gebruiken met een spacer, als je spacer 0,01 milimeter dikker is als je core dan ontstaat er een luchtlaagje tussen de core en het blok, en dat wil je niet hebben.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Galaxis
ow oke ,dan denk ik wel dat de proc rond de 60 graden stressed zal blijven .

maare , is een spacer eigenlijk wel handig :? Want ik heb geen zin om m`n core te gaan vernueken .

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wat doet iedereen toch moeilijk over koelpasta, ik heb een Athlon XP2000+ met een standaard CoolerMaster fan erop ZONDER koelpasta en et dingetje word stressed 59 graden...

• Galaxis
m.m schreef op 06 oktober 2002 @ 13:10:
[...]

Dan weet jij niet wat een spacer is :) Een spacer is een stuk koper wat je op je processorbehuizing plaatst om ervoor te zorgen dat er geen onevenwichtige krachten op de processor gericht worden als het mobo niet plat ligt. Het koper raakt alleen de behuizing, en niet je core zelf! Je moet trouwens altijd koelpasta gebruiken met een spacer, als je spacer 0,01 milimeter dikker is als je core dan ontstaat er een luchtlaagje tussen de core en het blok, en dat wil je niet hebben.
Nu maak je me bang :o . Dus ik kan beter zonder spacer doen :/
maar ik heb geen zin om me core te verneuken, het wil niet zeggen dat het bij mijn duron goed is gegaan dat het ook bij m`n XP goed gaat ;)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Galaxis schreef op 06 oktober 2002 @ 13:12:
ow oke ,dan denk ik wel dat de proc rond de 60 graden stressed zal blijven .

maare , is een spacer eigenlijk wel handig :? Want ik heb geen zin om m`n core te gaan vernueken .
Een XP schijnt een stevigere core the hebben dan de vorige AMD procs. Ik heb der voor de zekerheid een tussengestopt, maar ik heb de koeler er al een paar keer opgezet zonder spacer om de temp te vergelijken. (Resultaat: 0,0 graden verschil, dus laat ik hem er lekker tussenzitten) De gemoedsrust dat ik mijn core niet kan crushen is me wel een paar euros waard.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Galaxis
aha , dus een spacer is eigenlijk niet nodig dan :?

• kutkip
m.m schreef op 06 oktober 2002 @ 13:10:
[...]

Dat weet ik wel want ik heb er ook zelf een :) Ik bedoel dat ie in contact staat met de heatsink en daardoor heb je weer een iets groter koeloppervlak :)

• Galaxis
kutkip schreef op 06 oktober 2002 @ 13:53:
[...]

Dat weet ik wel want ik heb er ook zelf een :) Ik bedoel dat ie in contact staat met de heatsink en daardoor heb je weer een iets groter koeloppervlak :)
Dus jullie raden me wel aan om een Spacer te gebruiken :?

• kutkip
Galaxis schreef op 06 oktober 2002 @ 13:54:
[...]

Dus jullie raden me wel aan om een Spacer te gebruiken :?
Ik wel. Alleen gebruik voor een XP een andere dan voor een Athlon/Duron.
XP- http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=52
Tb/Duron- http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=14

• Galaxis
Ja hoor , wil ik een spacer bestellen , krijg ik dit :

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'FormatNumber'

/index-shopcar.asp, line 135

lekkere site :P

:( :(

• Galaxis
Nou ,dan nemen we de gok er op dat die cooler voldoende is :)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
kijk naar die tabel op die site, met een 2000+ zal je ongeveer zo'n 65 graden rkijgen, dat is toch wat te hoog...

stap over op een Spire WhisperRock II of III deze zijn erg stil en coolen goed

• Galaxis
Nou , ik heb net een nieuwe cooler gehaald bij de Pc boer :) .

Een Speeze :? :? nognooit van gehoord..
Zit een 80 mm fan op
verder zit er een stikkertje op met 5f269b1m3

Volgens de pc boer moet een tot een AMD Athlon XP 2800+ voldoen :/ .
maar dat effe terzijde.

Nu zat er zo`n standaard plak ding stikker op de achterkant, Die heb ik er net afgesloopt met wat alcohol en een mesje. maar nu zitten er kleine krasjes op het gladde alu oppervlak :'( . Kan dit kwaad ?

Ik denk zelf van niet :P , gewoon proc in socket ,spacer er op , Cool pasta op de core cooler er op en klaar,

maar ik d8 ik vraag het nog maar effe ;) .

• Galaxis
^
^

• kutkip
Nee kan geen kwaad, ff met een beetje koelpasta de krasjes opvullen voordat je hem erop zet :)
Pagina: 1