Toon posts:

[VB6] Afbeelding 'herhalen'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik ben wat in VB6 aan het knutselen, maar nu wil ik een afbeelding 'herhalen' ipv stretchen, dat hij gewoon naast elkaar wordt gezet de hele tijd. Ik heb de search en google al geprobeerd. Met google kreeg ik met image +repeat +VB6 allemaal dingen met loops enzo omdat er repeat in stond :(

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Windows hebben ze het over de position: tile. Misschien moet je dan op 'visual basic tile image' o.i.d. zoeken..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
He, ook echt! Thanx! Ik heb er nu een, maar die is een beetje traag... Even doorzoeken...

Verwijderd

Visual Basic is nou eenmaal traag, en aangezien het 'tilen' niet door VB6 zelf gesupport wordt moet het 'softwarematig', dus in jouw VB6 code, en dan moet je het dus pixel voor pixel doen en dat is nou eenmaal sloom...

Verwijderd

Je hoeft het niet pixel voor pixel zelf te tekenen. Gewoon met PaintPicture of BitBlt API het plaatje een aantal keren tekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het script wat kaler gestript, want er zat ook ondersteuning in om verticaal te herhalen, maar het hoefde alleen horizontaal, dus dat loopt nu wel lekker. Hier is de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub Form_Paint()
    Dim X As Integer
    Dim ImgWidth As Integer
    Dim FrmWidth As Integer
    ImgWidth = Image1.Width            //Voer in plaats van Image1 de naam van de goeie image in.
    FrmWidth = Me.Width                //Als het voor een ander form bestemd is, verander Me in de goeie naam.
    For X = 0 To FrmWidth Step ImgWidth
        PaintPicture Image1, X, 0      //Voer in plaats van Image1 de naam van de goeie image in.
    Next X
End Sub

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dan heb ik eigenlijk nog een vraag. Ik heb hierna ook weer bij GoT en Google gezocht met resize +form +VB6 +image. Wat ik dus wil, is dat je met het slepen van een hoek van mijn form de form kan stretchen, ook al heeft hij geen border met behulp van wat Images denk ik? Weet iemand de beste oplossing voor?

Verwijderd

open daarover ff een nieuw topic
Pagina: 1