Toon posts:

Multiplier hoger dan 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een moederbordje en processor gekregen. De processor is een Pentium 133 MHz en het bordje is een Biostar 8500tac ver. 5.

Volgens de jumpersettings op http://www.biostar.com.tw...m/8500tac/j_8500tac_5.htm kan ik de multiplier veranderen met JP15 en JP16. Nu is het probleem dat wanneer ik JP15 close er nix veranderd. De multiplier blijft 1,5 of 2 (om te zetten met JP16). Ik heb ook de voltages al een keer veranderd, maar nix helpt. Heeft iemand een idee?

edit:

Ik heb ook al geprobeerd een andere jumper (de zeker werkt) op JP15 te plaatsen. Dat werkte ook niet.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ehh je mobo ondersteunt maar tot multiplier 2 :? dan wil hoger ook niet he :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
nee, die ondersteunt tot 3 (1,5 - 2 - 2,5 - 3). Zie jumper settings...

Kan het zo zijn dat ie niet hoger wil omdat ie zelf ziet dat het een P133 is?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

nee de oude p1 bordjes luisterden nog blind naar de jumpers. Mischien is het wel een productiefoutje van het mobo?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Zou jammer zijn. Heeft iemand ervaringen met dit mobo?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

DOC => PMG :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Zet de jumper eens op bv. multiplier 3, reset het bios eens en kijk of hij het dan doet :)

• JAVA-Doctor
  • Laatst online: 12:16
't Kan zijn dat die P-133 een multiplierlock heeft. Er zijn versies van die chip met en zonder lock. Jumpersettings zullen dan helaas geen effect hebben.

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

JAVA-Doctor schreef op 06 oktober 2002 @ 21:12:
't Kan zijn dat die P-133 een multiplierlock heeft. Er zijn versies van die chip met en zonder lock. Jumpersettings zullen dan helaas geen effect hebben.
Had mijn P133 ook, helaas. Moederbord kon wel hoger, maar proc pakte het niet.

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 09:45
vaak lukt 3x50 (150) wel, maar of dat echt sneller is dan 2x66 (133) dat weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
3x50 wilde niet werken. Multiplier op 3 zetten en dan resetten zal ik vanavond 's proberen

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Wormzz schreef op 06 oktober 2002 @ 21:24:
vaak lukt 3x50 (150) wel, maar of dat echt sneller is dan 2x66 (133) dat weet ik niet
langzamer :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Wormzz schreef op 06 oktober 2002 @ 21:24:
De processor draait dan idd op een hogere snelheid, alleen aangezien de bussnelheid lager is daardoor, zal het systeem trager worden.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is dan een oudere p1 die ondersteunt maar een mp tot 2. Ik heb precies hetzelfde met een p120, wil wel op 133 maar hogere mp pakt ie niet. In sommige gevallen pakt hij terug naar een lagere speed. Kijk even of je de mp wel lager kunt zetten en dat hij dat wel pakt. Ik denk namelijk van wel. Hij is dan dus niet mp gelockt. Dat denken veel mensen maar dat is dus niet zo!!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Muse schreef op 07 oktober 2002 @ 20:24:
Het is dan een oudere p1 die ondersteunt maar een mp tot 2. Ik heb precies hetzelfde met een p120, wil wel op 133 maar hogere mp pakt ie niet. In sommige gevallen pakt hij terug naar een lagere speed. Kijk even of je de mp wel lager kunt zetten en dat hij dat wel pakt. Ik denk namelijk van wel. Hij is dan dus niet mp gelockt. Dat denken veel mensen maar dat is dus niet zo!!
En leg mij het verschil dan eens uit tussen een gelockte CPU en een CPU die niks herkend..

Celerons zijn dan ook niet gelockt; ze herkennen alleen maar 1 multiplier (en dit is geen gelul, maar de waarheid)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• JAVA-Doctor
  • Laatst online: 12:16
Chemist schreef op 08 oktober 2002 @ 00:11:
[...]
En leg mij het verschil dan eens uit tussen een gelockte CPU en een CPU die niks herkend..

Celerons zijn dan ook niet gelockt; ze herkennen alleen maar 1 multiplier (en dit is geen gelul, maar de waarheid)
Er is wel verschil. Bij de Pentiums waren soms bepaalde multipliers uitgezet. Ze stonden dus niet gelocked op 1 stand.

P54C-133 S-Spec of S106J has the 2.5 & 3.0x multiplier disabled
Pentium 133 SY022 wouldn't recognize any multiplier setting higher than x2 link

De 1.5 en 2 heb je hier dus wel tot je beschikking.
Pagina: 1